o2 - Serce Internetu
  • QUIZY
ABA

Nowy gatunek człowieka. Sensacyjne odkrycie naukowe w Izraelu

Podziel się

W Izraelu odkryto "dziwaczną" czaszkę, która pochodzi od nieznanego wcześniej hominima. Według naukowców może być brakującym elementem ewolucji człowieka.

Nowy gatunek człowieka. Sensacyjne odkrycie naukowe w Izraelu
Miejsce wykopalisk w Izraelu (YouTube)
bErsyLVN

W Izraelu odkryto czaszkę o dziwnym kształcie - ma płaski czubek, wyjątkowo duże zęby i brakuje jej podbródka. Według naukowców może być "brakującym ogniwem" w ewolucji człowieka.

Najważniejsze odkrycie antropologiczne tego stulecia

Około 140 tys. lat temu w Izraelu żyła bardzo wyjątkowa grupa ludzi. Uważa się, że są to "zaginione" populacje, które łączyły się z Homo sapiens przybyły do ​​regionu około 200 tys. lat temu - powiedział dla SWNS współautor badania, profesor Israel Hershkovitz z Uniwersytetu w Tel Awiwie.
bErsyLVP

Hominim, czyli wczesny człowiek, został nazwany Nesher Ramla, od miejsca, w którym wykopano jego szczątki. Czaszkę zrekonstruowano w 3D, a programy komputerowe porównały ją z czaszkami innych hominimów z Europy, Afryki i Azji.

Nowe odkrycie podważa pogląd, że przodkowie neandertalczyków pochodzili z Europy. Prawdopodobnie niektóre z nich zamieszkiwały tereny Bliskiego Wschodu lub tam migrowały.

bErsyLVV