PKO BP ostrzega klientów. Oszuści znaleźli nową metodę
Niestety, znów słyszymy o tym, że oszuści są w natarciu. Tym razem za cel obrali sobie klientów PKO BP. Wiadomo, w jaki sposób próbują uzyskać korzyści.
Przestępcy podszywają się pod pracowników banku. "Przestępcy powołują się na względy bezpieczeństwa i nakłaniają swoje ofiary do podania poufnych danych do bankowości internetowej oraz zainstalowania aplikacji do zdalnej weryfikacji" - podaje PKO BP w specjalnym komunikacie.
"Trzy światy Johna Scherera". Ekspertka zachęca, by wypróbować
Bank prosi, by klienci uważali na podejrzane wiadomości od nieznanych osób. Wysyłane są przez SMS, Messenger czy WhatsApp itp. Oszuści nakłaniają do kliknięcia w link i podania danych.
W rzeczywistości to oszuści chcą zdobyć Twoje poufne dane do logowania i autoryzacji transakcji lub dane Twojej karty płatniczej. Tak wyłudzone dane można wykorzystać do wykonania nieuprawnionych transakcji z Twojego konta - zaznacza PKO BP.
Kliencie PKO BP, koniecznie przestrzegaj tych zasad!
PKO BP donosi, że pracownicy banku podczas rozmów telefonicznych nigdy nie proszą o to, by podawać hasła do serwisów bankowych. Jednocześnie przypomina swoim klientom, aby:
- nie wyrażali zgody na zainstalowanie na urządzeniu aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł;
- nie wyłączali producenckich mechanizmów bezpieczeństwa na swoim urządzeniu;
- nie wykonywali działań, o które prosi nieznany nadawca w SMS-ie lub wiadomości e-mail, np: nie klikali w linki, nie podawali danych do logowania, kodów autoryzacyjnych, danych karty.