Mateusz Domański
Mateusz Domański| 
aktualizacja 

PKO BP ostrzega klientów. Oszuści znaleźli nową metodę

23

Niestety, znów słyszymy o tym, że oszuści są w natarciu. Tym razem za cel obrali sobie klientów PKO BP. Wiadomo, w jaki sposób próbują uzyskać korzyści.

PKO BP ostrzega klientów. Oszuści znaleźli nową metodę
PKO BP ostrzega klientów (Wikimedia Commons)

Przestępcy podszywają się pod pracowników banku. "Przestępcy powołują się na względy bezpieczeństwa i nakłaniają swoje ofiary do podania poufnych danych do bankowości internetowej oraz zainstalowania aplikacji do zdalnej weryfikacji" - podaje PKO BP w specjalnym komunikacie.

Bank prosi, by klienci uważali na podejrzane wiadomości od nieznanych osób. Wysyłane są przez SMS, Messenger czy WhatsApp itp. Oszuści nakłaniają do kliknięcia w link i podania danych.

W rzeczywistości to oszuści chcą zdobyć Twoje poufne dane do logowania i autoryzacji transakcji lub dane Twojej karty płatniczej. Tak wyłudzone dane można wykorzystać do wykonania nieuprawnionych transakcji z Twojego konta - zaznacza PKO BP.

Kliencie PKO BP, koniecznie przestrzegaj tych zasad!

PKO BP donosi, że pracownicy banku podczas rozmów telefonicznych nigdy nie proszą o to, by podawać hasła do serwisów bankowych. Jednocześnie przypomina swoim klientom, aby:

  • nie wyrażali zgody na zainstalowanie na urządzeniu aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł;
  • nie wyłączali producenckich mechanizmów bezpieczeństwa na swoim urządzeniu;
  • nie wykonywali działań, o które prosi nieznany nadawca w SMS-ie lub wiadomości e-mail, np: nie klikali w linki, nie podawali danych do logowania, kodów autoryzacyjnych, danych karty.
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić