Rosja. Katastrofa samolotu na Kamczatce. Wszyscy pasażerowie zginęli

Na Kamczatce rozpoczęło się wydobywanie ciał pasażerów samolotu An-26, który rozbił się we wtorek, 6 lipca. Na pokładzie było 28 osób, według wstępnych danych wszyscy zginęli. Dziewięć ciał zostało wyciągniętych z morza.

Rosja. Katastrofa samolotu na Kamczatce. Wszyscy pasażerowie zginęli
Katastrofa AN-26 w Rosji (PAP/EPA)

Do katastrofy samolotu An-26 doszło na rosyjskim półwyspie Kamczatka we wtorek rano. Maszyna leciała z miasta Pietropawłowsk Kamczacki do Pałany. Jak poinformowało rosyjskie Ministerstwo Sytuacji Nadzwyczajnych, łączność z załogą została utracona we wtorek rano. Na pokładzie było sześciu członków załogi i 22 pasażerów, w tym dwoje dzieci.

Wrak samolotu odnaleziono kilka godzin później w pobliżu wioski Pałana, około 4-5 kilometrów od drogi startowej na lotnisku docelowym. Jak podała Federalna Agencja Transportu Lotniczego, ​​wszyscy pasażerowie i członkowie załogi rozbitego An-26 zginęli. Początkowo informowano, że samolot może spaść podczas podejścia odejścia na drugi krąg.

Trwa ładowanie wpisu:twitter

Samolot nie wysyłał sygnałów alarmowych

Jednak w środę Jewgienij Łysenkow, przedstawiciel firmy "Kamczackie przedsiębiorstwo lotnicze", do której należał An-26, powiedział, że załoga lądowała normalnie i nie było odejścia na drugi krąg. Łysenkow dodał, że An-26 przed katastrofą nie wysyłał żadnych sygnałów alarmowych.

Jak poinformował gubernator Kamczatki Władimir Sołodow, obecnie na miejscu katastrofy trwa akcja ratunkowa, a pierwsze ciała są już wyjmowane z wody. Firma, która była właścicielem samolotu, powiedziała wcześniej, że An-26 "rozbił się o przybrzeżną skałę", a część jego wraku spadła do morza. Według najnowszych danych ratownicy znaleźli ciała 19 pasażerów.

Znaleziono zwłoki 19 osób, dorosłych i dzieci. Zostaną one wysłane do zbadania i identyfikacji – poinformowało Interfax regionalne lotnictwo sanitarne.

Trudne warunki pogodowe i słaba widoczność

Federalna Agencja Transportu Lotniczego zauważyła, że ​​akcje ratownicze na miejscu katastrofy są trudne ze względu na specyfikę miejscowości. "Jedna część kadłuba znajduje się na zboczu wzgórza Piatibratka, druga jest widoczna w morzu około 4 km od wybrzeża" – podała służba prasowa Rosyjskiej Floty Pacyfiku. Dodała też, że w poszukiwaniach brał udział samolot do zwalczania okrętów podwodnych IL-38.

Jak zwróciły uwagę media, w rejonie katastrofy panowały trudne warunki pogodowe i słaba widoczność. "Samolot zaczął lądowanie w trybie ręcznym, mimo że piloci mieli bardzo słaby kontakt wzrokowy z ziemią. Najprawdopodobniej w warunkach słabej widoczności samolot zderzył się ze wzgórzem, kiedy nie udało mu się wylądować za 1. razem" - powiedziało źródło w rozmowie z agencją Interfax.

Pierwsze wersje katastrofy

Jak przekazał gubernator Władimir Sołodow, w ten chwili za wcześnie jest na ustalenie ostatecznej wersji katastrofy. Podkreślił, że załoga samolotu była doświadczona. Z kolei Rosyjski Komitet Śledczy wymienił we wtorek kilka wstępnych teorii na temat katastrofy samolotu - niesprzyjające warunki pogodowe, awarie techniczne i błąd pilota.

Pałana to osada typu miejskiego, centrum administracyjne Rejonu Koriackiego (dawniej odrębny region Rosji). Wśród pasażerów rozbitego An-26 była między innymi była sołtyska miejscowości, Olga Mochirewa.

Samolot wyprodukowany w 1982 roku

An-26 należał do "Kamczackiego przedsiębiorstwa lotniczego". Dyrektor generalny przedsiębiorstwa Aleksiej Chrabrow powiedział agencji Interfax, że samolot był technicznie sprawny i był sprawdzany przed każdym lotem. Jak informują media, samolot został wyprodukowany w 1982 roku.

Autor: BA
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić