aktualizacja 

Kupił nowiutką teslę. Przerażające, co go spotkało

148

Federalne organy nadzoru bezpieczeństwa w USA badają SUV Tesli Model Y. To wszystko za sprawą zgłoszenia co najmniej dwóch przypadków, w których to kierownica odłączyła się podczas jazdy pojazdem.

Kupił nowiutką teslę. Przerażające, co go spotkało
Uszkodzona kierownica Tesli (Twitter, preneh24)

Amerykański urząd ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego (NHTSA) nadzorem objął model z 2023 roku. Mówi się, że w dwóch przypadkach, w których to odpadła kierownica, samochody zostały dostarczone kupującym bez śruby mocującej kierownicę do kolumny kierownicy.

W raporcie agencji nie podano, czy w wyniku problemów z kierownicą doszło do wypadków drogowych lub jakichkolwiek obrażeń u osób.

Z informacji przekazanych przez NHTSA wynika, że problem może dotyczyć około 120 tys. pojazdów na drogach w USA. Dochodzenie, to krok, który agencja podejmuje przed zarządzeniem wycofania pojazdu.

Absurdalna sytuacja

Na Twitterze pojawił się wpis właściciela nowiutkiej Tesli Model Y, w której podczas jazdy autostradą z rodziną odpadła kierownica. Na szczęście podczas tego zdarzenia nie jechał za nim żaden samochód i kierowca mógł bezpiecznie zjechać na pobocze.

Trwa ładowanie wpisu:twitter

To nie pierwsza taka sytuacja. W 2020 roku właściciel Tesli Model 3, który przejechał swoim samochodem około 550 km od dostawy, znalazł się w tej samej sytuacji: podczas cofania kierownica po prostu została mu rękach.

Tesla odebrała samochód i zwróciła go następnego dnia z prawidłowo zamocowaną kierownicą. Stwierdzono brak śruby mocującej kierownicę do kolumny kierownicy.

Inne firmy też mają problemy

Warto wspomnieć, że Tesla nie jest jedyną firmą, w której pojawiają się pytania, wątpliwości związane z bezpieczeństwem kierownicy. Nissan właśnie ujawnił NHTSA, że wycofuje około 1100 Nissanów Ariya, swojego elektrycznego SUV-a, ponieważ może brakować wymaganej śruby na kierownicy.

W zapasach dealerów znaleziono trzy pojazdy, w których był zbyt duży luz na kierownicach, a po kontroli odkryto, że w każdym z nich brakowało śrub. Jednak w żadnym z tych przypadków kierownica nie odpadła podczas jazdy samochodem i nie było doniesień o wypadkach lub urazach spowodowanych brakującymi śrubami.

W lutym Tesla została zobowiązana do wycofania prawie 363 000 pojazdów wyposażonych w to, co nazywa oprogramowaniem "Full Self Driving" po tym, jak NHTSA stwierdziła, że "doprowadziło to do nieuzasadnionego ryzyka dla bezpieczeństwa pojazdów silnikowych w oparciu o niewystarczające przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa ruchu drogowego".

Autor: NJA
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić