Łukasz Witczyk
Łukasz Witczyk| 
aktualizacja 

Real Madryt i FC Barcelona najbardziej wartościowymi klubami świata. Idą niemal łeb w łeb!

2

Firma konsultingowa Brand Finance opublikowała wyniki raportu dot. wartości klubów piłkarskich na świecie. Zwyciężył Real Madryt, którego wartość oszacowano na 1,419 mld euro. Barcelona była gorsza o „zaledwie” 6 milionów euro.

Real Madryt i FC Barcelona najbardziej wartościowymi klubami świata. Idą niemal łeb w łeb!
(Getty Images)

W porównaniu do ubiegłorocznego zestawienia wartość „Królewskich” spadła o blisko 14 proc., ale mimo to obronili oni pozycję lidera rankingu.

Realowi po piętach depcze odwieczny rywal z La Liga – FC Barcelona (1,413 mld euro). Kataloński klub zyskał na wartości w porównaniu z poprzednim rankingiem (+1,4 proc.).

Miejsce na najniższym stopniu podium zajął Manchester United (1,314 mld euro).

Angielskie kluby zdominowały czołową dziesiątkę rankingu. W Top 10 jest aż sześciu przedstawicieli Premier League (m.in. Liverpool – 4. miejsce, Manchester City – 5., Chelsea – 8.).

Bayern Monachium to najbardziej wartościowy klub Niemiec (1,056 mld euro daje mu 6. miejsce w rankingu), z gigantyczną przewagą nad konkurentami. Wartość drugiej na rynku niemieckim Borussii Dortmund to 487 mln euro.

We Francji dominuje Paris Saint-Germain (967 mln euro, 7. pozycja w rankingu), zaś we Włoszech Juventus Turyn (11. miejsce).

Autorzy raportu – firma konsultingowa Brand Finance - zauważają, że po raz pierwszy od sześciu lat łączna wartość klubów z czołowej „50” jest niższa niż w roku poprzednim. Spadek wartości wynosi 751 mln euro, czyli ok. 3,7 proc.

Powodem jest rzecz jasna pandemia koronawirusa. Kluby utraciły przychody z dnia meczowego, telewizyjnych transmisji i reklam.

Piłka nożna na najwyższym poziomie została skonfrontowana z największym egzystencjalnym zagrożeniem od czasów drugiej wojny światowej. Utrata dochodów w połączeniu z obawami o zdrowie postawiła pod znakiem zapytania przyszłość branży i odporność finansową klubów. Nie jest wykluczone, że w przyszłości dojdzie do bankructw klubów lub zmian własnościowych – powiedział Richard Haigt, dyrektor zarządzający Brand Finance.
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić