Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Wróć na
oprac. MSI
|
aktualizacja

Norweski wycieczkowiec uderzył w górę lodową. Kapitan podjął trudną decyzję

30
Podziel się:

Podczas rejsu na lodowiec Hubbard na Alasce statek Norwegian Cruise Line został pochłonięty przez gęstą mgłę. Z powodu ograniczenia widoczności statek wszedł w kolizję z niewielką górą lodową.

Norweski wycieczkowiec uderzył w górę lodową. Kapitan podjął trudną decyzję
Dalsza część rejsu Norwegian Cruise Line została odwołana (Adobe Stock, DON Mammoser)

W sobotę 25 czerwca statek Norwegian Cruise Line podczas rejsu na lodowiec Hubbard uderzył w małą górę lodową. Armator poinformował znajdujących się na statku gości o odwołaniu dalszej części rejsu. Kapitan statku ogłosił tę decyzję w poniedziałek, kiedy jednostka była zadokowana w Juneau na Alasce.

Rejs Norwegian Cruise Line został odwołany

Do Juneau jednostka o nazwie Norwegian Sun przybyła w niedzielę 26 czerwca - dzień wcześniej niż planowano. Tego dnia statek miał zawinąć do portu Skagway. Kapitan chciał jednak, by nurkowie ocenili wszelkie uszkodzenia po uderzeniu w górę lodową. Choć nie wskazano żadnych konkretnych szkód, postanowiono, że statek wraca do Seattle w USA.

W niedzielę wieczorem podczas postoju w Juneau na Alasce uczestnicy rejsu mogli zejść z pokładu. W poniedziałek rano nie mieli już takiej możliwości.

- Wszyscy są źli, bo ostatni raz słyszeliśmy od kapitana o 8:45, że możemy zejść na ląd. Teraz jest 9:30 i nadal nie otworzyli drzwi. Ludzie się denerwują. Od lat oszczędzaliśmy na tę podróż, a Norwegian ją zrujnował - mówi jeden z pasażerów rejsu cytowany przez portal "Cruise Hive".

Uczestnicy rejsu otrzymają zwrot pieniędzy

Norweski statek wycieczkowy wypłynął w dziewięciodniowy rejs. Opuścił Seattle w stanie Waszyngton 21 czerwca 2022 r. Ta sama jednostka Norwegian Cruise Line ma wypłynąć w kolejną trasę po Alasce w dniu 30 czerwca. Jest to jednak znacznie krótszy pięciodniowy rejs z zawinięciem w Ketchikan i Wiktorii.

Ze względu na odwołanie pozostałej części rejsu, goście otrzymają od armatora rekompensatę. Norwegian Cruise Line zapewni im 100 proc. zwrot pieniędzy, z wyłączeniem ochrony podróżnej BookSafe. Goście otrzymają również kredyt na kolejny rejs.

Zwrot zostanie automatycznie przetworzony w ciągu pięciu dni roboczych i zwrócony w ciągu siedmiu do dziesięciu dni roboczych od daty przetworzenia.

Żródło: "Cruise Hive", "USA Today"

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
o2pl
KOMENTARZE
(30)
Afan
miesiąc temu
To będzie w języku murzyńskim ? Ten bełkot !
Kasandra
miesiąc temu
"statek Norwegian Cruise Line". To nie jest nazwa statku, tylko linii, czyli armatora. Sam statek to "Norwegian Sun".
Kamil
miesiąc temu
Kmiecik czytaj, a nie tylko pisz, wszystkie Norwegian są rejestrowane na bachama.
bosman
miesiąc temu
to nie jest norweski statek tylko amerykanski. Redaktorze sprawdzaj.
Dedal
miesiąc temu
Stop heyt. Brat brata wysłał samolotem z Warszawy do Smoleńska nie zwracając uwagi na to, że Smoleń jest całkowicie niewidoczny z powodu gęstej mgły. Dwa lata przed tym wojskowy samolot transportowy rozbił się z powodu zamglonego lotniska - nie i tragiczny wypadek z Mirosławca nie przyczynił się do jakiejkolwiek refleksji nad lataniem bez widoczności czyli na ślepo. Nadal są budowane pomniki i tworzone są Lehendy - Boże, dlaczego nie ciskasz piorunami!
Lukas
miesiąc temu
Kocham Cie skarbie i zawsze bede.
Józef Kielisz...
miesiąc temu
Titanic 😵
Mags
miesiąc temu
Geez, to nie jest norweski wycieczkowiec. Royal Caribbean tez nie z Karaibow!
Kamil5684
miesiąc temu
Luks że nie zatonął jednak norweg umie statki budować
Justyna
miesiąc temu
To nie jest linia norweska lecz amerykanska.
Swój
miesiąc temu
Może łódź podwodna??
Jaco
miesiąc temu
Z której strony ten statek jest norweski???
sidematic
miesiąc temu
Wycieczkowiec tej klasy ma milion różnych urządzeń wykrywających zagrożenia na morzu od radarów po sonary, łącznie z radarami dopplerowskimi do określenia czy burza się zbliża czy oddala. Mgła nie jest ŻADNYM wytłumaczeniem. Zwyczajnie załoga nie interesowała się wskazaniami przyrządów. Zupełnie jak podczas zderzenia norweskiej fregaty „Helge Ingstad" z tankowcem kiedy to kobieca obsada mostka nie zajmowała się nawigacją tylko czarowaniem amerykańskiego obserwatora i pokazywaniem jakie możliwości mają silniki okrętu.
Hanys
miesiąc temu
Niech podadzą narodowość "kapitana" albo made in charaszo albo ukrainiec,a zaloga malaje lub filipiny.
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić