Piotr Kalsztyn| 

Chcesz schudnąć? Śpij dłużej! Nie będziesz na drugi dzień podjadać

11

Przynajmniej 7 godzin powinniśmy spać każdej nocy. Taka dawka snu powinna nas ustrzec przed dodatkowymi kaloriami.

Chcesz schudnąć? Śpij dłużej! Nie będziesz na drugi dzień podjadać
(iStock.com, nastenkapeka)

385 dodatkowych kalorii spożyjemy po nieprzespanej nocy. Wystarczy, że nasz sen będzie krótszy niż siedem godzin, a następnego dnia będziemy bardziej skłonni, aby podjadać niezdrowe rzeczy. Jeżeli będzie się to powtarzać regularnie, to już po dwóch tygodniach możemy przytyć dodatkowy kilogram. Dla porównania: 385 kalorii to tyle co ciastko typu napoleonka, 3 szklanki kakao z mlekiem lub 100 gramów kiełbasy toruńskiej.

Osoby, które śpią zbyt krótko, wcale nie potrzebują więcej jedzenia na następny dzień. Po prostu dokonują one niezdrowych wyborów. Zamiast owoców i warzyw częściej sięgają po potrawy typu fast food i niezdrowe przekąski. Robią tak, ponieważ jedzenie ma być formą wynagrodzenia za zbyt krótki sen, a nie jedynie dostarczycielem potrzebnej energii.

Zobacz także: Zobacz także: Za jakie problemy zdrowotne możesz obwiniać swoją tarczycę?

*Dłuższy sen, to lepsza kondycja. *Osoby, które śpią mniej niż 7 godzin na dobę, następnego dnia są też mniej aktywne. Wpływa to negatywnie na zdolność organizmu do spalania kalorii. Gdy jesteśmy niewyspani, rzadziej uprawiamy sport, mniej spacerujemy, a w konsekwencji nasza waga wzrasta.

Powyższe wnioski płyną z badań naukowych specjalistów z King’s College w Londynie. Testom poddali 172 osoby. Naukowcy podkreślają, że ludzie między 18 a 64 rokiem życia powinny spać od 7 do 9 godzin na dobę.

Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić