Tabletka opóźni starzenie. Doniosłe odkrycie

Badania prowadzone przez doktora Jorge’a Ivana Castillo-Quana we współpracy z Instytutem Biologii Starzenia im. Maxa Plancka w Dreźnie i Europejskim Laboratorium Biologii Molekularnej (EMBL) wykazały, że eliminując cząsteczki białka GSK-3 można opóźnić procesy starzenia.

Tabletka opóźni starzenie. Doniosłe odkrycie
(flickr.com)

Cząsteczki białka GSK-3 skracają nasze życie. Jak czytamy w "Independent", wyłączenie ich z organizmu mogłoby znacznie wydłużyć naszą egzystencję. Eksperyment przeprowadzony na muszkach owocówkach pokazał, że działanie cząsteczek może być hamowane przez aplikowanie niewielkiej ilości litu. Tym sposobem owady żyły dłużej o 16 procent.

W przyszłości choroby związane ze starzeniem się mogą przestać istnieć. Jorge Ivan Castillo-Quan podkreśla, że dzięki jego odkryciu będzie można im zapobiegać stosując odpowiednią terapię u ludzi w średni wieku.

Za jakiś czas ludzkość prawdopodobnie przestanie nękać Alzheimer, cukrzyca, rak czy choroba Parkinsona - twierdzi naukowiec.

*Na tabletkę przedłużającą życie będzie trzeba jeszcze poczekać. *Możliwe, że w powszechnym użyciu pojawi się dopiero za kilka dekad. Dzięki niej, średnia życia może zwiększyć się nawet o siedem lat. Naukowcy rozważają jednak zastąpienie litu innym pierwiastkiem.

Nie przegap