aktualizacja 

Awantura o psa w restauracji. "Ma prawo wejść wszędzie"

49

Niewidoma pani Ania wybrała się z psem asystującym do jednej z restauracji w Jarocinie. Usłyszała, że do sali nie wolno wchodzić z psem. - Poczułam się bardzo dyskryminowana i upokorzona ze względu na moją niepełnosprawność - wyznała młoda kobieta. Właściciele restauracji przeprosili ją za nieprzyjemności.

Awantura o psa w restauracji. "Ma prawo wejść wszędzie"
Awantura o psa w restauracji. "Ma prawo wejść wszędzie" (Adobe Stock, Facebook)

Kobieta opisała całą sytuację na swoim Facebooku. W minioną niedzielę chciała zjeść rodzinny obiad w jednej z restauracji w Jarocinie. Na miejscu została bardzo nieprzyjemnie potraktowana.

Po zajęciu zarezerwowanego stolika, podeszła pani kelnerka i przekazała decyzję szefa, że na sali nie może przebywać mój pies. Nie miał znaczenia fakt, że jest to pies asystujący, a także to, że taki pies ma prawo wejść wszędzie - relacjonuje na Facebooku.

- Choć te argumenty były przedstawione, niestety nie zostały wzięte pod uwagę. Kelnerka kolejny raz skontaktowała się z szefem, który podtrzymał swoją decyzję i nakazał nam przenieść się do innej sali. Kim jest osoba niewidoma? Przedmiotem do ukrycia? Powodem do wstydu? Zatem zmuszeni byliśmy do opuszczenia lokalu - czytamy w poście 22-latki.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Okulary pozwolą niewidomym przeczytać książkę

Niewidoma młoda kobieta zaznacza, że zgodnie z polskim prawem, pies asystujący może wejść do każdego miejsca publicznego.

W tamtym momencie poczułam się bardzo zdyskryminowana i upokorzona ze względu na moją niepełnosprawność. Pies przewodnik jest dla mnie ogromną pomocą przy codziennym poruszaniu się i funkcjonowaniu w przestrzeni publicznej. Ze swoim psem wchodzę w wiele miejsc: na uczelnię, do gabinetów lekarskich, na oddział szpitalny, do laboratorium, restauracji, do sklepów spożywczych itp. - przyznała autorka wpisu.

Na szczęście w kolejnej restauracji do której wybrała się 22-latka, została przywitana z życzliwością i uśmiechem.

Na pierwszą restaurację spadła fala krytyki. Właściciele przeprosili panią Anię na Facebooku.

Chcielibyśmy publicznie przeprosić za nasz brak wiedzy i potraktowanie psa asystującego jako zwykłego psa domowego, wykazaliśmy się brakiem wiedzy i empatii prosząc, aby przesiadła się Pani na osobną salę podczas niedzielnego wyjścia do naszej restauracji. W żadnym wypadku naszym celem nie była chęć dyskryminacji i jest nam naprawdę przykro i wstyd, że tak to zostało odebrane - oto część oświadczenia właścicieli.
Autor: ESO
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić