Ogromne obniżki cen. Klienci nie mają wątpliwości, co się za tym kryje

Lidl po raz kolejny obniżył ceny popularnych produktów. Początkowo tak nagła zmiana cen wśród internautów została odebrana nostalgicznie. "Poczułem się jak 10 lat temu" - można było przeczytać w sieci. Z czasem jednak wielu klientów zaczęło zauważać pewien haczyk.

Lidl znów obniżył cenyOgromne obniżki cen. Klienci nie mają wątpliwości, co się za tym kryje
Źródło zdjęć: © Facebook, Getty Images | John Keeble
oprac.  KARO

W Polsce od jakiegoś czasu trwa wojna cenowa między dwoma popularnymi dyskontami. Efektem są hurtowo obniżane ceny podstawowych produktów, których wartość czasem zbliżona jest do tej, jaką mogliśmy obserwować jeszcze przed inflacją. Wszystko po to, by móc ostatecznie dowiedzieć się, kto jest najtańszą siecią w Polsce.

Tym razem, na zaskakująco wysoką promocję zdecydował się Lidl, który obniżył ceny popularnych produktów jak m.in. mąka, majonez, margaryna czy czekolada. Ceny w przypadku większości z objętych promocją, nie przekroczyły nawet pięciu złotych, przez co wielu internautów z nostalgią zaczęło wspominać czasy przed inflacją.

Jednak nie wszyscy podchodzą do obniżek cen w Lidlu z równie dużym entuzjazmem. Nie brak komentarzy, że przeceny, choć są imponujące, to w wielu marketach po jakimś czasie zwyczajnie brakowało towaru. Jeszcze inni zauważają, że rekordowo niskie ceny za jakiś czas, sieć prawdopodobnie odbije sobie podwyżkami cen.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Sezon w pełni, a ogórki kosztują krocie

Polacy mają teorie na temat obniżek cen przez Lidla

Co ciekawe, już teraz wielu internautów zaczęło domniemywać, co może być powodem tak dużych obniżek cen. Ich zdaniem może mieć to związek z systematycznie tworzonym przez media "koszykiem zakupowym".

Chociaż tego typu praktyka może być negatywnie odebrana, to jak zauważyli twórcy tegorocznego badania na ten temat, Polacy chcą wojen cenowych między dyskontami. Pomagają one wielu osobom, które ze względu na inflacje wciąż muszą mocno zaciskać pasa i sporo oszczędzać.

Polacy z reguły wychodzą z założenia, że sieci handlowe powinny walczyć między sobą o ich uwagę. Natomiast to, że ponad połowa społeczeństwa tego oczekuje od dyskontów, wynika przede wszystkim z tego, że rodacy wciąż żyją w cieniu oszczędności. I nawet mimo tego, że inflacja mocno wyhamowała, chcą, a często nawet muszą, dalej zaciskać pasa - mówił w rozmowie z Wirtualnymi Mediami Robert Biegaj, współautor badania i ekspert rynku retailowego z Grupy Offerista.
Źródło artykułu: o2pl
Wybrane dla Ciebie
Granica z Białorusią. Przedłużono strefę buforową
Granica z Białorusią. Przedłużono strefę buforową
Mikołaje okładali się przy owocach. Sceny w sklepie w Baku
Mikołaje okładali się przy owocach. Sceny w sklepie w Baku
Od ofiary do oszustki. Emerytka zamieszana w przekręt na 1,4 mln zł
Od ofiary do oszustki. Emerytka zamieszana w przekręt na 1,4 mln zł
Dramat w powietrzu. Niemiec zmarł w samolocie
Dramat w powietrzu. Niemiec zmarł w samolocie
Rasistowski atak z użyciem broni pneumatycznej. Jest wyrok
Rasistowski atak z użyciem broni pneumatycznej. Jest wyrok
Krzyżówka językowa. Tylko mistrz poradzi sobie z wszystkimi hasłami
Krzyżówka językowa. Tylko mistrz poradzi sobie z wszystkimi hasłami
Żołnierz chciał się poddać. Rosjanie zaczęli egzekucję
Żołnierz chciał się poddać. Rosjanie zaczęli egzekucję
Łatwy sposób na czyste ramy okienne. Odzyskają biały kolor
Łatwy sposób na czyste ramy okienne. Odzyskają biały kolor
Europejscy liderzy ostrzegają Zełenskiego. Chodzi o Putina
Europejscy liderzy ostrzegają Zełenskiego. Chodzi o Putina
Tragiczny wybuch pieca w Częstochowie. Nie żyje starsza kobieta
Tragiczny wybuch pieca w Częstochowie. Nie żyje starsza kobieta
Plaster na dłoni Trumpa. Jego rzeczniczka zabrała głos
Plaster na dłoni Trumpa. Jego rzeczniczka zabrała głos
Kupił czekoladę na jarmarku. Aż się zagotował, gdy ją otworzył
Kupił czekoladę na jarmarku. Aż się zagotował, gdy ją otworzył