Polacy uwielbiają jeździć tam na wakacje. Niestety, będzie drożej

6

Hiszpania to jeden z ulubionych kierunków wakacyjnych wśród Polaków. Wiele wskazuje na to, że odwiedziny na Półwyspie Iberyjskim już wkrótce będą zauważalnie droższe. Otwarcie mówią o tym przedstawiciele hiszpańskiej branży turystycznej.

Polacy uwielbiają jeździć tam na wakacje. Niestety, będzie drożej
Wakacje w Hiszpanii / zdjęcie ilustracyjne (Adobe Stock, Kavalenkava)

Hiszpania rokrocznie odwiedzana jest przez tysiące turystów z Polski. Rodacy chwalą przede wszystkim ładną pogodę, smaczną kuchnię oraz mnóstwo atrakcji, które czekają na nich na miejscu. Niewykluczone jednak, że w najbliższych latach część turystów z naszego kraju będzie musiała zrezygnować z odwiedzin na Półwyspie Iberyjskim.

Powodem będzie wyższy koszt wycieczki do Hiszpanii. Jak przekonuje Alvaro Blanco, dyrektor Turespañy (organizacji promującej turystykę w tym kraju), kraj nie zamierza konkurować z innymi popularnymi kierunkami wakacyjnymi pod względem ceny.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Urlop w ciepłym kraju. Dlaczego warto wyjechać jesienią?

Podwyżki w Hiszpanii pojawią się nawet mimo ewentualnego spadku liczby turystów. Branża chce skupić się na zwiększaniu przychodów z istniejących usług, a także promowaniu nowych rozwiązań, mających zapewnić kolejne zyski płynące od osób odwiedzających Hiszpanię.

Na podwyżkach w Hiszpanii zyska inny, wakacyjny potentat

Niewykluczone, że wielkim wygranym nowej polityki turystycznej w Hiszpanii będzie inny, popularny także wśród Polaków kraj. Na dodatkowy napływ gości liczy bowiem Turcja, która od wielu lat jest kurortem rywalizującym z innymi pod kątem ceny, a także oferującym bardzo dobry poziom usług.

Zmiany mają dokonywać klienci szczególnie wrażliwi na rosnące ceny. Mowa tutaj chociażby o rodzinach z dziećmi, dla których wyjazd na tygodniowy lub nieco dłuższy wydatek to solidne obciążenie domowego budżetu.

Ta tendencja widoczna jest już na niemieckim rynku turystycznym. Analitycy z firmy Travel+Data Analytics wskazują, że wartość sprzedanych wycieczek do Hiszpanii co prawda wzrosła o 9 proc., natomiast w przypadku Turcji dynamika wzrostu wynosi aż 52 proc.

Autor: ACG
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić