Karolina Sobocińska
Karolina Sobocińska| 
aktualizacja 

122 zł kary dziennie za 1m2. Koniec okresu przejściowego. Nowe przepisy

302

Uchwała krajobrazowa w Krakowie została przyjęta dwa lata temu. Od tamtej pory obowiązywał tzw. okres przejściowy. Przedsiębiorcy mogli dostosować wygląd nośników reklamowych. Od 1 lipca nowe przepisy weszły z pełną mocą. W mieście rozpoczęło się wielkie sprzątanie.

122 zł kary dziennie za 1m2. Koniec okresu przejściowego. Nowe przepisy
Sprzątanie Krakowa z billboardów (facebook, ladnykrakow)

Pierwszego lipca w Krakowie zakończył się tzw. okres przejściowy uchwały krajobrazowej. Właśnie z tego powodu w mieście rozpoczęło się wielkie sprzątanie billboardów i wielkich plakatów porozwieszanych m.in. na płotach czy ogrodzeniach.

Po 1. lipca, jeśli tablica, szyld lub urządzenie reklamowe nie zostanie dostosowane do wymogów lub zdjęte, trzeba liczyć się z postępowaniem administracyjnym. Może ono zakończyć się naliczeniem kar pieniężnych za każdy dzień jego trwania. Kara za 1m2 reklamy niezgodnej z zapisami uchwały krajobrazowej to 122 zł dziennie (z odsetkami).

Duże wymagania

Uchwała krajobrazowa w Krakowie wprowadza ograniczony katalog dopuszczonych nośników reklamowych, tj. bannerów, billboardów o powierzchni 12 m² lub 18 m², słupów plakatowo-reklamowych i innych. Dokument precyzuje również warunki ich lokacji w poszczególnych strefach.

Przepisy egzekwuje Wydział Architektury UMK oraz Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Nielegalne reklamy zniknęły już m.in. z płotu Parku Zdrojowego.

To jednak dopiero początek wielkiego czyszczenia miasta. Wszystko dlatego, że miejsca za billboardami są często terenami prywatnymi. A żeby móc je "posprzątać" trzeba podjąć dodatkowe działania.

Trwa ładowanie wpisu:facebook
Jednak dzięki współpracy z mieszkańcami, staramy się reagować jak najszybciej. Strażnicy miejscy monitorują sytuację i działają na bieżąco. Jeśli zauważysz teren, który wymaga interwencji, zgłoś to pod numer straży miejskiej: 986 – taki komunikat można znaleźć na stronie miasta - "krakow.pl".
Trwa ładowanie wpisu:facebook

Karolina Sobocińska, dziennikarka o2.pl

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić