aktualizacja 

Wyciek danych klientów. Trzy duże banki w Polsce blokują klientom karty

354

Na przestrzeni ostatnich dni klienci niektórych banków masowo zgłaszali problemy z płatnościami. Powód? Część z nich odkryła, że ich karty płatnicze zostały zablokowane. Do wiadomości publicznej podano, dlaczego doszło do podobnej awarii.

Wyciek danych klientów. Trzy duże banki w Polsce blokują klientom karty
Klienci tych banków mogą mieć problemy z płatnościami. Jaka jest tego przyczyna? (Unsplash, Eduardo Soares)

Jak informuje portal Se.pl, przyczyną zablokowania kart był wyciek danych. Jego ofiarami padli klienci jednego z trzech banków, których kierownictwo zdecydowało się na tak stanowczy krok.

Karta płatnicza nie działa – ten problem dotyczył klientów części banków

Na zablokowanie kart klientów zdecydowało się kierownictwo ING Banku Śląskiego, Banku Millennium oraz Santander Bank Polska. Wobec osób posiadających konto w pierwszej z wymienionych instytucji finansowych takie działania podjęto w poniedziałek 29 maja.

W ING Banku Śląskim doszło do wycieku danych użytkowników karty. Nie podawano przy tym nazwy operatora. Szybko jednak okazało się, że to nie był jednorazowy przypadek, a podobne kłopoty dotyczą klientów Banku Millenium i Santander Bank Polska.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Zobacz też: Pracował w Banku Światowym. Tak wykpił Kurskiego
Chcemy podkreślić, że systemy Visa nie doznały żadnych naruszeń. Do incydentu doszło po stronie jednego ze sprzedawców, o czym Visę poinformował agent rozliczeniowy - zaznaczyło biuro prasowe Visa.

Rzecznik spółki wydał oświadczenie, w którym zapewnił, że troska o bezpieczeństwo danych należących do klientów stanowi priorytet. Podał, że podjęto także działania w celu zapobieżenia dalszym szkodom.

W przypadku, gdy sprzedawcy, nasi klienci lub partnerzy informują nas o jakichkolwiek chwilowych naruszeniach ich zabezpieczeń, które narażają informacje o rachunkach płatniczych na ryzyko, dbamy o to, by odpowiednie, potencjalnie dotknięte zdarzeniem banki otrzymały stosowną informację – cytuje treść oświadczenia firmy Visa TVN24 Biznes.

Jak powinni zachować się klienci, których dane wyciekły, a karty – zostały zablokowane? Według ustaleń portalu Salon24 najlepszym wyjściem będzie złożenie wniosków w swoich bankach o wyrobienie nowych kart płatniczych.

Autor: EKO
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić