Wyciek danych klientów. Trzy duże banki w Polsce blokują klientom karty
Na przestrzeni ostatnich dni klienci niektórych banków masowo zgłaszali problemy z płatnościami. Powód? Część z nich odkryła, że ich karty płatnicze zostały zablokowane. Do wiadomości publicznej podano, dlaczego doszło do podobnej awarii.
Jak informuje portal Se.pl, przyczyną zablokowania kart był wyciek danych. Jego ofiarami padli klienci jednego z trzech banków, których kierownictwo zdecydowało się na tak stanowczy krok.
Karta płatnicza nie działa – ten problem dotyczył klientów części banków
Na zablokowanie kart klientów zdecydowało się kierownictwo ING Banku Śląskiego, Banku Millennium oraz Santander Bank Polska. Wobec osób posiadających konto w pierwszej z wymienionych instytucji finansowych takie działania podjęto w poniedziałek 29 maja.
Przeczytaj także: Umowa o dzieło — zwrot podatku
W ING Banku Śląskim doszło do wycieku danych użytkowników karty. Nie podawano przy tym nazwy operatora. Szybko jednak okazało się, że to nie był jednorazowy przypadek, a podobne kłopoty dotyczą klientów Banku Millenium i Santander Bank Polska.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zobacz też: Pracował w Banku Światowym. Tak wykpił Kurskiego
Przeczytaj także: Czym jest odprawa emerytalna? Komu przysługuje?
Chcemy podkreślić, że systemy Visa nie doznały żadnych naruszeń. Do incydentu doszło po stronie jednego ze sprzedawców, o czym Visę poinformował agent rozliczeniowy - zaznaczyło biuro prasowe Visa.
Rzecznik spółki wydał oświadczenie, w którym zapewnił, że troska o bezpieczeństwo danych należących do klientów stanowi priorytet. Podał, że podjęto także działania w celu zapobieżenia dalszym szkodom.
W przypadku, gdy sprzedawcy, nasi klienci lub partnerzy informują nas o jakichkolwiek chwilowych naruszeniach ich zabezpieczeń, które narażają informacje o rachunkach płatniczych na ryzyko, dbamy o to, by odpowiednie, potencjalnie dotknięte zdarzeniem banki otrzymały stosowną informację – cytuje treść oświadczenia firmy Visa TVN24 Biznes.
Przeczytaj także: Kolekcjonowanie monet. Czy takie hobby może przynieść pieniądze?
Jak powinni zachować się klienci, których dane wyciekły, a karty – zostały zablokowane? Według ustaleń portalu Salon24 najlepszym wyjściem będzie złożenie wniosków w swoich bankach o wyrobienie nowych kart płatniczych.