Wyciek danych klientów. Trzy duże banki w Polsce blokują klientom karty

Na przestrzeni ostatnich dni klienci niektórych banków masowo zgłaszali problemy z płatnościami. Powód? Część z nich odkryła, że ich karty płatnicze zostały zablokowane. Do wiadomości publicznej podano, dlaczego doszło do podobnej awarii.

Klienci tych banków mogą mieć problemy z płatnościami. Jaka jest tego przyczyna?Klienci tych banków mogą mieć problemy z płatnościami. Jaka jest tego przyczyna?
Źródło zdjęć: © Unsplash | Eduardo Soares

Jak informuje portal Se.pl, przyczyną zablokowania kart był wyciek danych. Jego ofiarami padli klienci jednego z trzech banków, których kierownictwo zdecydowało się na tak stanowczy krok.

Karta płatnicza nie działa – ten problem dotyczył klientów części banków

Na zablokowanie kart klientów zdecydowało się kierownictwo ING Banku Śląskiego, Banku Millennium oraz Santander Bank Polska. Wobec osób posiadających konto w pierwszej z wymienionych instytucji finansowych takie działania podjęto w poniedziałek 29 maja.

W ING Banku Śląskim doszło do wycieku danych użytkowników karty. Nie podawano przy tym nazwy operatora. Szybko jednak okazało się, że to nie był jednorazowy przypadek, a podobne kłopoty dotyczą klientów Banku Millenium i Santander Bank Polska.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz też: Pracował w Banku Światowym. Tak wykpił Kurskiego

Chcemy podkreślić, że systemy Visa nie doznały żadnych naruszeń. Do incydentu doszło po stronie jednego ze sprzedawców, o czym Visę poinformował agent rozliczeniowy - zaznaczyło biuro prasowe Visa.

Rzecznik spółki wydał oświadczenie, w którym zapewnił, że troska o bezpieczeństwo danych należących do klientów stanowi priorytet. Podał, że podjęto także działania w celu zapobieżenia dalszym szkodom.

W przypadku, gdy sprzedawcy, nasi klienci lub partnerzy informują nas o jakichkolwiek chwilowych naruszeniach ich zabezpieczeń, które narażają informacje o rachunkach płatniczych na ryzyko, dbamy o to, by odpowiednie, potencjalnie dotknięte zdarzeniem banki otrzymały stosowną informację – cytuje treść oświadczenia firmy Visa TVN24 Biznes.

Jak powinni zachować się klienci, których dane wyciekły, a karty – zostały zablokowane? Według ustaleń portalu Salon24 najlepszym wyjściem będzie złożenie wniosków w swoich bankach o wyrobienie nowych kart płatniczych.

Źródło artykułu: o2pl
Wybrane dla Ciebie
Rosjanin z zarzutami. Miał organizować transport migrantów do Niemiec
Rosjanin z zarzutami. Miał organizować transport migrantów do Niemiec
Burza po decyzji papieża. Nowy ordynariusz wspiera osoby LGBT+
Burza po decyzji papieża. Nowy ordynariusz wspiera osoby LGBT+
Zginęła z rąk żołnierzy Armii Czerwonej. Przeniosą jej szczątki po 80 latach
Zginęła z rąk żołnierzy Armii Czerwonej. Przeniosą jej szczątki po 80 latach
Grecja przekazała decyzję. Bartosz G. wraca do Polski
Grecja przekazała decyzję. Bartosz G. wraca do Polski
Taka karteczka na klatce. Aż zrobił zdjęcie. "Wzruszyłem się"
Taka karteczka na klatce. Aż zrobił zdjęcie. "Wzruszyłem się"
Bójka pod McDonald's. Pokazali nagranie
Bójka pod McDonald's. Pokazali nagranie
Dramatyczne sceny na A4. Bus stanął w płomieniach
Dramatyczne sceny na A4. Bus stanął w płomieniach
Europa wejść do rozmów z Putinem. Jasne stanowisko Macrona
Europa wejść do rozmów z Putinem. Jasne stanowisko Macrona
Zakopane ma problem z alkoholem. "Ludzie tracą kontrolę"
Zakopane ma problem z alkoholem. "Ludzie tracą kontrolę"
Zakrył twarz i podpalił posterunek. Już wiadomo, dlaczego to zrobił
Zakrył twarz i podpalił posterunek. Już wiadomo, dlaczego to zrobił
Nowy milioner w Polsce. Ujawnili, gdzie padła "szóstka" w Lotto Plus
Nowy milioner w Polsce. Ujawnili, gdzie padła "szóstka" w Lotto Plus
Gościli Kim Dzong Una. Podali mu pastę pszenną i sos sojowy
Gościli Kim Dzong Una. Podali mu pastę pszenną i sos sojowy