oprac. Kamil Różycki| 

Znacznie więcej arabskich napisów w Zakopanem. Nowy trend w górach

307

Z roku na rok do Polski przyjeżdża coraz więcej turystów z Bliskiego Wschodu. Jednym z częściej odwiedzanych przez nich miejsc jest Zakopane, które bardzo szybko zauważyło ten trend. Z tego też powodu tamtejsi przedsiębiorcy zaczęli wykorzystywać w promocji język arabski, z którym pomaga im AI.

Znacznie więcej arabskich napisów w Zakopanem. Nowy trend w górach
Zakopane coraz popularniejsze wśród turystów z Bliskiego Wschodu (Getty Images, Dominika Zarzycka)

Od co najmniej dwóch lat sporo mówi się o zafascynowaniu turystów z Bliskiego Wschodu polskimi górami. Prawdziwy turystyczny prym wiedzie dzięki temu Zakopane, które coraz bardziej zaczyna skupiać swoje działania na dotarciu właśnie do tej grupy odbiorców.

Efektem są pojawiające się w całym mieście napisy, ulotki czy restauracyjne menu tłumaczone na język arabski. Choć początkowo chciano nim podkreślić tylko, że dana restauracja sprzedaje jedzenie zgodne z zasadami islamu, tak teraz ma to charakter czysto promocyjny.

Jak bowiem szybko zauważyli zakopiańscy przedsiębiorcy, klientów z Bliskiego Wschodu można zaliczyć do tych z klasy premium. Tym samym, jeśli decydują się na dany hotel czy restaurację, można spodziewać się, że zostawią tam naprawdę sporo gotówki.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Wideo z Stegny. Niektórzy uciekali, inni nagrywali

Do tłumaczeń wykorzystują sztuczną inteligencję

Wydawać się mogło, że sporym problem będzie trudność tego języka, z którą to większość aplikacji do tłumaczenia radzi sobie nie najlepiej. Jednak i na to przedsiębiorcy z Zakopanego szybko znaleźli rozwiązanie. Do poprawnej komunikacji w języku arabskim zaczęli wykorzystywać bowiem sztuczną inteligencję.

Dzięki narzędziom, które pozwalają na bezbłędną komunikację w języku arabskim, możemy tworzyć szybko i całkowicie za darmo reklamy, menu i informacje w języku arabskim — mówił w rozmowie z "Gazetą Wyborczą" Karol Wagner, z Tatrzańskiej Izby Gospodarczej.
Trwa ładowanie wpisu:twitter

Coraz liczniej pojawiający się język arabski w Zakopanem może być efektem planowanego rekordu odwiedzających z tego kierunku. Tych jak wskazuje Wagner, już teraz jest około 20% więcej niż w analogicznym okresie, a rezerwacji wciąż przybywa.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.

Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić