Znacznie więcej arabskich napisów w Zakopanem. Nowy trend w górach
Z roku na rok do Polski przyjeżdża coraz więcej turystów z Bliskiego Wschodu. Jednym z częściej odwiedzanych przez nich miejsc jest Zakopane, które bardzo szybko zauważyło ten trend. Z tego też powodu tamtejsi przedsiębiorcy zaczęli wykorzystywać w promocji język arabski, z którym pomaga im AI.
Od co najmniej dwóch lat sporo mówi się o zafascynowaniu turystów z Bliskiego Wschodu polskimi górami. Prawdziwy turystyczny prym wiedzie dzięki temu Zakopane, które coraz bardziej zaczyna skupiać swoje działania na dotarciu właśnie do tej grupy odbiorców.
Efektem są pojawiające się w całym mieście napisy, ulotki czy restauracyjne menu tłumaczone na język arabski. Choć początkowo chciano nim podkreślić tylko, że dana restauracja sprzedaje jedzenie zgodne z zasadami islamu, tak teraz ma to charakter czysto promocyjny.
Jak bowiem szybko zauważyli zakopiańscy przedsiębiorcy, klientów z Bliskiego Wschodu można zaliczyć do tych z klasy premium. Tym samym, jeśli decydują się na dany hotel czy restaurację, można spodziewać się, że zostawią tam naprawdę sporo gotówki.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Wideo z Stegny. Niektórzy uciekali, inni nagrywali
Do tłumaczeń wykorzystują sztuczną inteligencję
Wydawać się mogło, że sporym problem będzie trudność tego języka, z którą to większość aplikacji do tłumaczenia radzi sobie nie najlepiej. Jednak i na to przedsiębiorcy z Zakopanego szybko znaleźli rozwiązanie. Do poprawnej komunikacji w języku arabskim zaczęli wykorzystywać bowiem sztuczną inteligencję.
Dzięki narzędziom, które pozwalają na bezbłędną komunikację w języku arabskim, możemy tworzyć szybko i całkowicie za darmo reklamy, menu i informacje w języku arabskim — mówił w rozmowie z "Gazetą Wyborczą" Karol Wagner, z Tatrzańskiej Izby Gospodarczej.
Coraz liczniej pojawiający się język arabski w Zakopanem może być efektem planowanego rekordu odwiedzających z tego kierunku. Tych jak wskazuje Wagner, już teraz jest około 20% więcej niż w analogicznym okresie, a rezerwacji wciąż przybywa.