Krzysztof Narewski| 

Producenci urządzeń robią nas w balona. Zobacz 5 dowodów

63
1/6

To nie przypadek

To nie przypadek
(Pixabay.com)
0
0

Bez problemu da się zauważyć, że urządzenia zakupione w ciągu ostatnich kilku lat są o wiele mniej trwałe niż te starsze. To oznacza częstsze wymiany i nabijanie kieszeni producentów. Oprócz tego - niestety problemy z elektronicznymi odpadami - alarmuje Greenpeace razem z serwisem iFixit. Oto pięć powodów, przez które musimy częściej wymieniać np. smartfony.

2/6

Trudna naprawa

0
0

Wiele telefonów, telewizorów czy laptopów jest niezwykle skomplikowanych w serwisowaniu. Części są wlutowane bezpośrednio w płytę główną i nawet niby błaha naprawa wymaga wyłożenia naprawdę dużej kasy. W niektórych urządzeniach robią tak LG, Samsung czy Apple. Często łatwiej kupić nowy sprzęt, niż zawracać sobie głowę przywróceniem życia zepsutemu.

3/6

Kruche telefony

0
0

Częste wspominanie starej Nokii 3310 nie jest przypadkowe. To był telefon, który nawet z upadku z większej wysokości wychodził bez szwanku. Nowym smartfonom daleko do tego. Ich ekrany pokryte są szkłem, które mimo wzmocnień pęka czasem przy nawet niezbyt poważnym kontakcie z podłogą. Później często okazuje się, że lepiej jest kupić nowy telefon niż zmienić samą szybkę, bo jej koszt przewyższa wartość urządzenia. Warto dodać, że najnowszy Samsung S8 może i ma świetny wyświetlacz, ale został uznany za najbardziej kruchy telefon na świecie.

4/6

Baterie

0
0

Kiedyś nie do pomyślenia było, że baterii nie da się po prostu wyjąć. Teraz czasem trudno znaleźć telefon, w którym akumulator nie jest zamontowany na stałe. Obudowy są szczelnie zamknięte i użytkownik nie ma szans dostać się do środka. Jeśli zatem bateria zużyje się, trzeba właściwie kupić nowy telefon.

5/6

Narzędzia do naprawy

0
0

Krzyżak i płaski śrubokręt nie wystarczą, żeby rozłożyć większość elektroniki. Niezbędne są specjalne końcówki, a czasem i ogólny kształt narzędzia, żeby w ogóle do danej śrubki się dostać. Takich narzędzi nie znajdziecie w byle markecie. Jeśli już jednak traficie na nie, będą pewnie kilkukrotnie droższe od standardowych rozwiązań. Dobrze wiedzą o tym osoby, które próbowały naprawiać Macbooka, iPhone'a czy np. Huaweia P9.

6/6

Części zamienne i instrukcje serwisowe

0
0

Wielu części zamiennych nie dostaniecie, ot tak, po prostu. Czasem są też wręcz absurdalnie drogie przez zastosowanie jakichś niestandardowych rozwiązań. Do tego czasem dojście do przyczyny usterki jest praktycznie niemożliwe, bo niewielu producentów udostępnia dokładne instrukcje serwisowe. Z 17 marek, które wzięto pod lupę, dobre zaplecze części zamiennych i instrukcji miały tylko Dell, Fairphone i HP.

Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić