Bareja by się uśmiał. Tak załatwia się sprawy w białostockim urzędzie
Rejestracja pojazdów w białostockim Departamencie Obsługi Mieszkańców przysparza problemów samym zainteresowanym. Jak się okazuje - jeden numerek tu nie wystarczy, by załatwić wszystkie sprawy. W efekcie może się okazać koniecznym bycie....w dwóch miejscach jednocześnie!
O sprawie portalowi "Kurier Poranny" doniósł jeden z czytelników. Wybrał się do białostockiego Departamentu Obsługi Mieszkańców przy ul. Branickiego w celu zarejestrowania pojazdów. Mężczyzna opisał sytuację, w której jego numerek do rejestracji samochodu nie wyświetlił się na tablicy, mimo że wcześniejsze i późniejsze numery były obsługiwane.
Okazuje się, że jeden numerek z automatu nie wystarcza, by zarejestrować zarówno samochód, jak i przyczepę. Każda rejestracja wymaga osobnego numerka, co może prowadzić do sytuacji, w której interesant musi być przy dwóch okienkach jednocześnie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Poranne pasmo Wirtualnej Polski, wydanie 25.04
Sam zainteresowany spytał urzędników o to, jak powinien postąpić. Usłyszał, że najlepiej będzie jeśli... weźmie drugi numerek w pewnym odstępie czasowym.
Słowem powinienem wziąć jeden numerek, później przepuścić kilka osób, tylko nie wiadomo ile, wziąć drugi numerek. A później czekać na jedną rejestracją, załatwić tę sprawę i czekać dalej, na drugą rejestrację. To jakiś absurd. Do urzędu przychodzi człowiek, a nie sprawa - irytował się mężczyzna w rozmowie z serwisem "Kurier Poranny".
Urzędnicy się tłumaczą
Miasto tłumaczy, że każda sprawa wymaga innego zakresu kompetencji urzędnika, dlatego numerek przypisany jest do konkretnej czynności.
Dzięki temu, że każdy numerek przypisany jest do konkretnej czynności, sprawa trafia bezpośrednio do urzędnika z odpowiednimi uprawnieniami - wyjaśnia Magdalena Gajewska z biura prasowego magistratu.
W momentach, kiedy w urzędzie jest wielu interesantów, system kolejkowy może powodować przeskakiwanie numerków. Miasto planuje zwrócić się do firmy obsługującej system, aby dokonała niezbędnych zmian, co ma usprawnić obsługę.