"Były płacz i krzyki". Na lotnisku dowiedzieli się, że nie lecą

Do kuriozalnej sytuacji doszło na lotnisku Kraków Balice. Pasażerowie piątkowego lotu FR 83 do Rzymu - godzinę przed odlotem - zostali powiadomieni o opóźnieniu samolotu linii Ryanair. Ostatecznie jednak lot odwołano. - Czekaliśmy w kilkaset osób ponad godzinę - opowiada jeden z pasażerów w rozmowie z o2.pl.

 Przeżyli koszmar na lotnisku w Krakowie. "Potraktowano nas jak wrogów"
Źródło zdjęć: © Getty Images | Materiały nadesłane
Bartłomiej Nowak
764

Pan Paweł razem z grupą przyjaciół postanowił spędzić weekend w Rzymie. Nie wiedzieli, że ich wycieczka skończy się wielkim rozczarowaniem.

Lotu FR 83 do końca życia nie zapomnę. To miał być fantastyczny weekend. Wylot w piątek 12 lipca o godz. 19, powrót w niedzielę 14 lipca o godz. 14.30. Wymarzona okazja – wspomina pan Paweł.

Pasażer lotu do Rzymu opisuje, co działo się na lotnisku. Wszyscy pasażerowie byli już po odprawie i kontroli bezpieczeństwa. Grupowali się przy bramce numer 1. Stamtąd mieli wejść do samolotu i lecieć do stolicy Włoch. Wtedy otrzymali wiadomość mailową oraz w aplikacji Ryanair, że samolot będzie opóźniony.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Odkrycie na dnie Bałtyku. Zagadka rozwiązana po 84 latach

Zrobiło się nerwowo. Po kilkunastu minutach na tablicy odlotów pojawił się napis, że lot jest odwołany. Nie było żadnej informacji, komunikatu. Mieliśmy podany numer bramki do odlotu - numer 1. Wtedy ten numer lotu zniknął, a pojawiły się reklamy - wspomina pasażer.

Pan Paweł zaznacza, że nikt ich o niczym nie poinformował. Pasażerowie sami dopytali pracowników Ryanair, którzy stali przy innej bramce, co z ich lotem. Otrzymali informacje, żeby się nie denerwować i czekać.

Lot Ryanair FR 83 z 12 lipca br. z Krakowa do Rzymu  został odwołany
Lot Ryanair FR 83 z 12 lipca br. z Krakowa do Rzymu został odwołany © Flight Radar
W strefie bezcłowej nie było nikogo, kto by nam pomógł. Czekaliśmy w kilkaset osób ponad godzinę. W pewnym momencie otrzymaliśmy czarno-białe kserówki z informacją, jak możemy przebukować sobie sami lot na inny, a także jak możemy złożyć podanie o zwrócenie kosztów przelotu. Żadnego przepraszam, żadnej deklaracji z pomocą z noclegiem. Nic - opisuje sytuację Czytelnik.

Czarno-biała kartka zawierała zdjęcie przykładowo odwołanego lotu. Dalej była informacja, że można próbować przebookować lot telefonicznie. Były też informacje kontaktowe i linki, co robić w razie zwrotu bagażu i roszczenia o zwrot. Na drugiej stronie były podstawowe informacje, jak za pomocą internetowego formularza można starać się o zwrot kosztów za odwołany lot.

Kartka, którą otrzymał pan Paweł od pracowników Ryanair
Kartka, którą otrzymał pan Paweł od pracowników Ryanair © Nadesłane

Sytuacja zrobiła się nerwowa. Pan Paweł wspomina, że "były płacz i krzyki". Ludzie byli zdesperowani. Nie wiedzieli, co robić. Nie mogli odpuścić lotniska. Zostali pozostawieni sami sobie. Na lotnisku, z którego nikt nie chciał ich wypuścić. Po przepychankach udało im się wydostać na zewnątrz.

Rewers kartki, którą otrzymał pan Paweł od pracowników Ryanair
Rewers kartki, którą otrzymał pan Paweł od pracowników Ryanair © Nadesłane
Ludzie chcieli zmienić dzień wylotu. Okazało się, że żadnych wolnych miejsc na najbliższe loty nie ma. Kazali radzić sobie samemu, a oni ewentualnie zwrócą koszt, jeżeli będziemy się o to starali. (...) Ostatecznie byliśmy na lotnisku od 17 do 22 – po pięciu godzinach takich przygód odechciało mi się wszystkiego. Wsiedliśmy do taksówki i pojechaliśmy do domu - mówi zrezygnowany pan Paweł.

Niedoszły klient Ryanaira podkreśla, że ma świadomość, że dzieją się różne przypadki losowe i loty czasami są odwoływane. Mężczyzna nie może jednak zrozumieć postawy pracowników firmy.

Tu nie chodzi o ten odwołany lot. Nie było żadnej informacji. Traktowano nas jak największych wrogów - podsumował pan Paweł.

Skontaktowaliśmy się w tej sprawie z rzeczniczką prasową firmy Ryanair w Polsce, Alicją Wójcik-Gołębiowską, a także z rzeczniczką krakowskiego lotniska Balice Natalią Vince. Przedstawiciele lotniska oznajmili, że przekazywanie informacji na temat aktualnego statusu lotu leżą w gestii pracowników naziemnych przewoźnika.

"Pasażerowie zostali powiadomieni o opóźnieniu i późniejszym odwołaniu tego lotu za pośrednictwem wiadomości e-mail i PUSH odpowiednio o godzinie 17:46 (lokalnego czasu) i 18:25 (lokalnego czasu). W tym czasie zostali poinformowani o swoich opcjach, aby otrzymać pełny zwrot kosztów lub przenieść się na inny lot. Szczerze przepraszamy za wszelkie niedogodności spowodowane przerwami w lotach, które miały miejsce w wyniku warunków pogodowych" - usłyszeliśmy w odpowiedzi od rzeczniczki Ryanair.

Rzeczniczka krakowskiego lotniska odniosła się natomiast do opisanej przez pana Pawła sytuacji, w której nie udzielono mu wystarczających informacji o tym, co robić i w jaki sposób opuścić lotnisko.

W przypadku odwołanych lotów, jeśli wyjścia nie są połączone z korytarzem przylotowym, konieczne jest przeprowadzenie pasażerów przez przestrzeń przy wyjściach ze strefy odlotów. [...] Zadanie to wykonuje agent obsługi naziemnej, czyli przedstawiciel przewoźnika - wyjaśniono.

Dodano, że informacje na temat przysługujących pasażerom praw są umieszczane przy stanowisku odprawy i w ogólnodostępnej części terminalu. Sytuacja, do której doszło w piątek - według zapewnień - ma być wyjaśniana przez obie strony.

Wybrane dla Ciebie

Wyniki Lotto 23.06.2025 – losowania Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Wyniki Lotto 23.06.2025 – losowania Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Nie żyje ceniona lekarka. Była żoną prof. Zbigniewa Religi
Nie żyje ceniona lekarka. Była żoną prof. Zbigniewa Religi
Burze suną przez woj. śląskie. Ulewny deszcz i silny wiatr paraliżują region
Burze suną przez woj. śląskie. Ulewny deszcz i silny wiatr paraliżują region
Hulajnogą elektryczną wjechała w mur. 15-latkę zabrał śmigłowiec
Hulajnogą elektryczną wjechała w mur. 15-latkę zabrał śmigłowiec
41-latek wpadł pod pociąg. Wcześniej prosił o pieniądze na bilet
41-latek wpadł pod pociąg. Wcześniej prosił o pieniądze na bilet
Trasa miała 4800 km. Polska kolarka triumfuje w USA
Trasa miała 4800 km. Polska kolarka triumfuje w USA
19 osób i pies uwięzieni po burzy w Austrii. Trwa akcja ratunkowa
19 osób i pies uwięzieni po burzy w Austrii. Trwa akcja ratunkowa
Zarzuty korupcyjne wobec wicepremiera Ukrainy. Chodzi o niemal 90 mln zł. strat
Zarzuty korupcyjne wobec wicepremiera Ukrainy. Chodzi o niemal 90 mln zł. strat
Paraliż po ulewie. Gwałtowne burze nawiedziły Dolny Śląsk
Paraliż po ulewie. Gwałtowne burze nawiedziły Dolny Śląsk
Napięcie rośnie. Iran wystrzelił rakiety. Media: wybuchy w okolicach bazy USA w Katarze
Napięcie rośnie. Iran wystrzelił rakiety. Media: wybuchy w okolicach bazy USA w Katarze
Nagrał ją monitoring. Szokujące zachowanie turystki w Zakopanem
Nagrał ją monitoring. Szokujące zachowanie turystki w Zakopanem
Synoptycy ostrzegają. Nadciągnie polarne powietrze. Wskazali datę
Synoptycy ostrzegają. Nadciągnie polarne powietrze. Wskazali datę