Artykuł Sponsorowany| 
aktualizacja 

Elvira Gavrilova: Marketing cyfrowy jako platforma startowa do rozpoczęcia działalności

Jeżeli Państwa przedsiębiorstwo jest rentowne, to znaczy, że Państwo wykorzystują marketing. Jest to prawda, ponieważ, bez kompetentnej strategii marketingowej jest niemożliwa promocja innowacyjnego produktu nawet najwyższej jakości.

Elvira Gavrilova: Marketing cyfrowy jako platforma startowa do rozpoczęcia działalności
(materiał klienta)

Artykuł sponsorowany

A marketing, podobnie jak nasz świat, nie stoi na miejscu. Aby podnieść własny biznes na wyższy poziom, trzeba szybko reagować na wszystkie zmiany w środowisku marketingowym. Trendy, panujące obecnie w tej sferze, przedstawia Elvira Gavrilova — specjalista ds. Marketingu, PR, producent, współwłaścicielka i dyrektor generalny ds. europejskiego regionu firmy reklamowej Amillidius. Jako ekspert biznesowy, zawsze promowała swoje projekty społeczne i projekty PR za pomocą nowoczesnych narzędzi marketingowych. Media często o tym pisały, w szczególności takie wybitne czasopisma, jak Forbes.

Elvira Gavrilova: "Dialog z klientem — gwarancja rozwoju firmy"

Kwota, którą globalne firmy inwestują w marketing cyfrowy, przekroczyła już bilion dolarów. Analitycy przewidują, że w nadchodzących latach inwestycje biznesowe w tej sferze przekroczą 50% wszystkich wydatków reklamowych. Jakie kierunki czeka gwałtowny wzrost popularności i jakie korzyści obiecują oni firmom.

W ostatnich dziesięcioleciach zmieniła się sama istota słowa „komunikacja”. Coraz częściej płynie ona online, umożliwiając bezpośredni dialog z osobą w dowolnym zakątku świata. Był to impuls do rozwoju marketingu konwersacyjnego, który daje marce możliwość prowadzenia bezpośredniej rozmowy z klientem ”, — powiedziała marketerka Elvira Gavrilova. Istnieje wiele kanałów marketingu konwersacyjnego - są to różne komunikatory internetowe, konsultanci online na stronach internetowych, prywatne wiadomości w mediach społecznościowych, czaty i sprawdzone czasem metody - rozmowy telefoniczne, SMS-y, biuletyny e-mail.

„Ostatnio, na przykładzie klientów naszej firmy Amillidius, zauważyłam wzrost popularności chatbotów. Ma to coś wspólnego ze światowymi statystykami, które wskazują, że 63% użytkowników wybiera chatbota do komunikacji z marką. Aby rozwijać firmę, trzeba słuchać istniejących klientów i identyfikować potrzeby potencjalnych. Jest to główna zasada marketingu konwersacyjnego, którą chatboty skutecznie wprowadzają w życie. Dlatego polecam aktywnie korzystać z tego narzędzia marketingowego ”, — doradza Elvira Gavrilova, ekspert biznesowy. Bezpośredni dialog pomaga wybudować informację zwrotną od odbiorców, osiągać lojalność klientów i zwiększać ich liczbę, co w rezultacie prowadzi do wzrostu zysków firmy.

Kolejny krok w kierunku klienta pozwala zrobić rozwój wyszukiwania głosowego. Obecnie coraz więcej zakupów odbywa się za pomocą smartfonów, około ćwierci właścicieli gadżetów codziennie korzysta z wyszukiwania głosowego, a odsetek takich żądań rośnie każdego dnia. Aktywnie rozwija się interakcja z serwisami internetowymi za pomocą głosu i stała się już trendem. W związku z tym, Elvira Gavrilova zaleca swoim klientom ponowne przemyślenie strategii optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO): „W strukturze zapytań wyszukiwania głosowego znajduje się nasz zwykły język. Aby być w trendzie, potrzebnym jest dostosowanie SEO do wyszukiwania na podstawie pytań w języku powszechnym. Oczywiście, wymaga to przemyślenia strategii marketingowej jako całości”.

Dzisiaj video marketing stał jednym z głównych, jeśli nie najgłówniejszych, trendów. Tworzy całkowicie nowe podejście do reklamy i komunikacji. Video bije rekordy popularności, a zwłaszcza rośnie mobilna konsumpcja wideo kontentu. Sześciu z dziesięciu użytkowników ogląda filmy online, a nie telewizję. A dzienny czas oglądania filmików na żywo na Facebooku zwiększył się ostatnio czterokrotnie. Tworząc video kontent wysokiej jakości, przyciągaсie uwagę docelowych odbiorców do własnej marki. Jest to szczególnie skuteczne w przypadku mediów społecznościowych.

Media społecznościowe stały się niezbędną częścią marketingu internetowego, a ponad 60% marketerów aktywnie wykorzystuje video kontent do promocji marek. Elvira Gavrilova jest jedną z nich: „W studiu produkcyjnym naszej firmy reklamowej tworzymy profesjonalne filmy dla klientów na temat ich towarów i usług. Ale nie jest to jedyny rodzaj kontentu video. Webinaria, celem których jest sprzedaż lub testowanie nowych produktów, warsztaty i filmy szkoleniowe, transmisja wydarzeń firmowych - to wszystko polecam wykorzystywać moim klientom. Jak pokazuje praktyka, szczególnie skuteczna jest współpraca z liderami opinii — ekspertami, celebrytami, blogerami, którzy tworzą osobistą relację z widzem. Pomaga to firmom uprościć i wzmocnić relacje z klientami ”
Facebook, Instagram i YouTube zwiększają popularność dzięki funkcjom transmisji na żywo. A to otwiera jeszcze większe możliwości dla biznesu, umożliwiając prowadzenie wideokonferencji w trybie czasu rzeczywistego, komunikację typu "pytanie-odpowiedź". Możliwość interakcji z docelowymi odbiorcami tutaj i teraz jest jednym z najbardziej efektywnych sposobów przyciągnięcia uwagi. Format Stories pomaga nawiązać komunikację z młodzieżową publicznością. Jako ekspert w tworzeniu osobistej marki, Elvira Gavrilova zawsze poleca transmisje na żywo swoim klientom-gwiazdom.

Oprócz tego, Facebook i Instagram już dziś umożliwiają użytkownikom dokonywanie zakupów bezpośrednio na ich platformie. Firmy nie muszą już łączyć swoich sklepów internetowych z profilami w mediach społecznościowych. Jest to wygodne dla kupujących - liczba niezbędnych kroków zmniejsza się, proces składania zamówienia jest przyspieszony, a prawdopodobieństwo odrzucenia zakupu jest zmniejszone. Nowa funkcja mediów społecznościowych otwiera ogromne możliwości dla biznesu. Tylko w zeszłym roku ponad 70% użytkowników Instagrama dokonało zakupu produktu w aplikacji.
„Dzisiaj media społecznościowe — możliwość szybko i łatwo znaleźć nowych klientów oraz uprościć proces zakupów. Nasze firmy-klienci, słuchając moich rekomendacji, zaczęły zwiększać swoje budżety na reklamę w mediach społecznościowych ”- dzieli się ekspert biznesowy.

Elvira Gavrilova: Przechodzimy do osobistości lub triumf sztucznej inteligencji

„Dla marek nadchodzi era spersonalizowanego marketingu”, — jest pewna Elvira Gavrilova. — Personalizacja marketingowa stanowi silny związek między firmą a grupą docelową. I nie ogranicza się to zwracaniem się po imieniu w biuletynach. W grę wchodzą technologie sztucznej inteligencji, które pozwalają spersonalizować wszystko, od treści do designu, w tym rekomendacje dotyczące oferowanych produktów”.

Wraz z rozwojem sztucznej inteligencji ukierunkowane podejście stało się rzeczywistością — wzrosła dokładność badań rynku konsumenckiego. A teraz reklama może być skierowana nie do określonej grupy odbiorców, ale do konkretnego konsumenta, co czyni ją na tyle skuteczną, o ile jest to możliwe. Badania w różnych krajach wykazały, że 80% konsumentów zainteresuje się marką, która wykorzystuje indywidualne podejście. Jeden z jego elementów, interaktywny content:

• czatboty;
• ankiety i quizy;
• zautomatyzowane aukcje;
• rzeczywistość rozszerzona i rzeczywistość wirtualna;
• "inteligentne" listy mailingowe i nie tylko.

Technologie sztucznej inteligencji pozwalają gromadzić ogromne ilości informacji o użytkownikach, zbadać ich potrzeby i zainteresowania, ocenić reakcję na każdą kampanię reklamową. To wszystko jest analizowane, usystematyzowane i staje się podstawą dla rozwoju działań marketingowych. Zastosowanie systemów opartych na sztucznej inteligencji pozwala firmom obniżyć wydatki na nieistotną, czyli nieefektywną reklamę, i wykorzystać budżet marketingowy z maksymalną korzyścią.

„Dzisiaj firmy, które nie śledzą za trendami marketingowymi, są skazane na zanikanie. Oczywiście, możecie ignorować trendy, ale musicie być przygotowane na to, że pozostaniecie za konkurentami, którzy je wprowadzają. Tylko użycie najbardziej współczesnych narzędzi marketingowych pomoże umocnić pozycję marki. Więc nie wahajcie się, badajcie trendy i wdrażajcie je w swoje strategie marketingowe ”, — doradza ekspert biznesowy Elvira Gavrilova.

Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić