o2 - Serce Internetu
Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
  • QUIZY
Wróć na
SSŃ
|

Zablokował Kanał Sueski. Ever Given odebrany właścicielowi

106
Podziel się

Egipt przejmuje ogromny kontenerowiec, który zablokował Kanał Sueski. Władze szlaku wodnego twierdzą, że Ever Given został "oficjalnie skonfiskowany", ponieważ jego właściciel nie chce zapłacić odszkodowania.

Zablokował Kanał Sueski. Ever Given odebrany właścicielowi
Ever Given skonfiskowany przez COVID-19 (Getty Images)
bDZNxBwB

Egipt skonfiskował kontenerowiec Ever Given w wyniku sporu finansowego z właścicielami statku. Jednostka nie może opuścić kraju, dopóki kwota odszkodowania nie zostanie opłacona przez japońskiego amatora, Shoei Kisen Kaisha Ltd - poinformował organ zarządzający kanałem.

Ever Given skonfiskowany. Właściciele nie płacą

Nie potwierdzono jeszcze oficjalnie, jakich dokładnie pieniędzy domagają się władze kanału od właściciela kontenerowca. Urzędnik sądowy powiedział jednak, że kwota ta wynosi co najmniej 900 mln dolarów.

bDZNxBwD

Suma odszkodowania uwzględnia wiele czynników - operację ratunkową, koszty zablokowanego ruchu na szlaku i utracone opłaty tranzytowe za tydzień, w którym Ever Given blokował kanał - potwierdziły władze.

Rozkaz konfiskaty statku został wydany w poniedziałek przez sąd w mieście Ismailia, o czym załoga statku została poinformowana we wtorek. Prokuratorzy w Ismailii wszczęli oddzielne dochodzenie, które ma ustalić, co doprowadziło Ever Given do utknięcia na mieliźnie.

bDZNxBwJ

Statek pływający pod banderą Panamy osiadł na mieliźnie 23 marca w wąskim kanale oddzielającym Afrykę kontynentalną od azjatyckiego półwyspu Synaj. 29 marca ekipy ratownicze uwolniły Ever Given, tym samym "odtykając" jeden z najważniejszych szlaków wodnych na świecie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
bDZNxBxe
Źródło:
o2pl
KOMENTARZE
(106)
lll
miesiąc temu
Przecież statek jak i armator musieli być ubezpieczeni, jeśli doszło do sytuacji że statek spowodował szkody to wypłata należy się z ubezpieczenia, ale pewnie problem w tym że trzeba udokumentować straty a wtedy okazało by się że są relatywnie niskie...
Tak
miesiąc temu
Pilot do Allaha się modlił ,nie miał czasu żeby pilotował statek
Man
miesiąc temu
Co za obrzydliwy szantaż. Jakim prawem można można skonfiskować statek gdy w żaden sposób nie jest przesądzona wina armatora czy też załogi statku w całym tym wydarzeniu Równie dobrze za całe te wydarzenie mogła odpowiadać załoga holownika egipskiego czy zły stan techniczny kanału lub też warunki atmosferyczne Poza tym na statku znajduje się 20000 kontenerów z ładunkiem który nie należy do armatora a Egipcjanie zatrzymują własność podmiotów które nie mają z tym wydarzeniem nic wspólnego Ordynarny szantaż który powinien być potępiony przez społeczność międzynarodową. Po to statek jest ubezpieczony żeby w takiej sytuacji można było dochodzić roszczeń a nie terroryzować armatora konfiskatą cudzej własności o wielkiej wartości.
bDZNxBxf
krisxjr
miesiąc temu
......japońskiego amatora. Kto to redaguje?
HUAL
miesiąc temu
statek jest ubezpieczony i ładunek również.Arabstwo jak zwykle chce naciągnąć armatora na kasę,To nie targ,ładunek w kontenerach nie jest jego własnością armatora.Dostaną kasę z ubezpieczenia i statek wróci do armatora.Pazerność arabstwa i burza medialna.
Morsolini
miesiąc temu
Za te Pieniądze Polscy Specjaliści zrobili by 2 kanał
Dziadek
miesiąc temu
I prawidłowo kasować tych którzy zawsze ever green a tak na prawdę to dokładnie odwrotnie. Najlepiej pociąć na żyletki.
Głowa od myśl...
miesiąc temu
Ludzie, trochę myśleć trzeba, skoro tydzień kanał był zablokowany to przez tydzień stracili grube pieniądze i to, że statki oczekujące przepłynęły tydzien później nie rekompensuje strat za tydzień zablokowanego kanału.. to tak jakbym Pani Grażynie zamknął sklep monopolowy na tydzień i po tygodniu pozwolił otworzyć mówiąc jej, że przecież żadnych strat nie miała w pieniądzach, które mogła w danym tygodniu zarobić...
zuza z białeg...
miesiąc temu
a przepłynie przez przekop na mierzei, sprowadzic go do kraju zamiast wraku
Xcv
miesiąc temu
I wszystko jasne. Statek należy wg O2 do japońskiego AMATORA to po co szukać innych winnych.niech płaci amator;)
nauczyciel
miesiąc temu
Nie wiem czy mam rację, ale Kanał Sueski to nie jakaś dzika rzeka, to skąd w nim mielzna?
Sid
miesiąc temu
Utracone koszty to 95mln tak mówią + kilka statków co popłynęło bokiem + akcja ratownicza oraz nawał pracy aby rozładować i jakieś odszkodowanie to max.200-300mln...egipt to 3 świat
Stefan Batory
miesiąc temu
Ever given zamiast ever green Japoński amator zamiast armator Gratulacje. Nawet ze zdjęć nie umiecie odczytać nazwy kontenerowca
bDZNxBwX
mosze
miesiąc temu
Gdyby był własnością jarmułkowych, to by nie fikali....
...
Następna strona
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić