aktualizacja 

Często jeździsz na "rezerwie"? Szykuj się na wydatki u mechanika

29

Oto informacje, które z pewnością zainteresują wszystkich kierowców. Jedni częściej, inni rzadziej ignorują wskaźnik "rezerwy" i odwlekają swoją wizytę na stacji paliw. Czekają, aż spadnie on poniżej krytycznego poziomu i dopiero wtedy jadą zatankować. Taka decyzja może wyrządzić sporo złego.

Często jeździsz na "rezerwie"? Szykuj się na wydatki u mechanika
Jeździsz na rezerwie? Pamiętaj, czym ryzykujesz (Adobe Stock, mat)

W czasach galopującej inflacji liczy się dosłownie każdy grosz. Polacy wciąż szukają nowych sposobów, by zachować w portfelu dodatkowe pieniądze. Jeśli chodzi o samochody i ich tankowanie to kierowcy często decydują się jeździć na "rezerwie", tak długi, jak tylko się da. To jednak nie jest polecane. Dlaczego? Będziecie zdziwieni.

Jeździsz na "rezerwie"? Uważaj, możesz zepsuć auto

Mówi się, że ignorując zapalony wskaźnik niskiego poziomu paliwa w baku, da się przejechać nawet... kilkadziesiąt kilometrów.

Z pewnością są tacy kierowcy o mocnych nerwach, którzy regularnie podróżują na "rezerwie". Lepiej się jednak tego wystrzegać. Zamiast zyskać, możesz bowiem tylko stracić. Okazuje się, że to poważne obciążenie dla naszego pojazdu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Kryzys w Wielkiej Brytanii. Polak o dramatycznej sytuacji na stacjach paliw
Specjaliści mówią, że dla samochodu najlepiej jest, aby latem poziom paliwa w baku nie spadał poniżej 1/4 jego pojemności, natomiast zimą poniżej 1/2 - czytamy na stronie eska.pl.

Jeśli natomiast już zapali się kontrolka "rezerwy", powinniśmy w krótkim czasie udać się na stację benzynową. Inaczej nasz samochód może się zepsuć.

Jak podkreśla portal eska.pl, wśród najczęstszych szkód z tego tytułu wymienia się: uszkodzenie przewodów paliwowych, zatarcie pompy paliwowej, uszkodzenie wtryskiwaczy i filtra paliwa, przyspieszoną korozję zbiornika, zbyt duży wzrost temperatury oleju, ściekanie wody do paliwa (co wpływa na ograniczoną moc silnika), zapowietrzenie układu paliwowego, czy zepsucie silnika.

Takie usterki z kolei będą wymagać natychmiastowych i kosztownych napraw u mechaników.

Autor: PŁA
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić