o2 - Serce Internetu
Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
  • Quizy
Wróć na
Artykuł Sponsorowany
|
aktualizacja

Czym się wyróżniają miejskie modele Toyoty?

2
Podziel się

Dobre miejskie auto pozwala zaoszczędzić czas i przemieszczać się w komforcie niezależnie od pogody. Odpowiednio dobrany samochód okaże się świetnym kompanem dynamicznego życia w mieście. Szukamy odpowiedzi na pytanie „jaki samochód miejski wybrać” i zaglądamy do oferty Toyoty, która ma kilka ciekawych propozycji w kategorii aut do miasta i zachęca ekonomicznym napędem hybrydowym.

Czym się wyróżniają miejskie modele Toyoty?
(Materiały prasowe)
bDUAPNHF

Miejskie hybrydy od Toyoty
Toyota już od ponad 20 lat rozwija samochody z napędem hybrydowym, a jej hybrydy słyną z tego, że świetnie sprawdzają w się w mieście. Wynika to z charakteru miejskiej jazdy. W czasie częstych hamowań pomiędzy kolejnymi skrzyżowaniami układ odzyskiwania energii doładowuje akumulator napędu hybrydowego. Zgromadzona w nim energia wspomaga silnik spalinowy w czasie przyspieszania, a ponadto zasila napęd elektryczny w czasie wolnej jazdy w korku czy podczas parkowania, kiedy jednostka spalinowa auta hybrydowego często w ogóle nie jest uruchamiana.
W efekcie w mieście samochody hybrydowe Toyoty przez około połowę czasu jazdy korzystają z samego silnika elektrycznego. A auta japońskiej marki wyposażone w napęd hybrydowy najnowszej, już czwartej generacji mogą poruszać się na samym silniku elektrycznym nawet do 80% czasu jazdy podczas użytkowania na obszarach miejskich. To w oczywisty sposób zmniejsza zużycie paliwa. Warto dodać, że układ odzyskiwania energii z hamowania, który znajdziemy w samochodach hybrydowych Toyoty, odciąża hamulce, a więc zmniejsza zużycie tarcz oraz klocków hamulcowych. Przydatnym rozwiązaniem w mieście jest też automatyczna skrzynia biegów, którą znajdziemy w każdym hybrydowym aucie Toyoty.

Toyota C-HR
Crossover C-HR zachęca przede wszystkim świetną stylistką. To należące do segmentu C miejskie auto Toyoty ma muskularne nadwozie, które wygląda bardzo nowocześnie, a facelifting przeprowadzony w 2019 roku tylko dodaje mu świeżości. Ale wygląd jest tylko jedną z wielu mocnych stron podwyższonego kompaktu japońskiego producenta. Wyższy prześwit sprawia, że auto dobrze radzi sobie z wysokimi krawężnikami i dziurawymi parkingami, a zastosowanie modułowej platformy TNGA gwarantuje nisko umieszczony środek ciężkości i wysoką sztywność nadwozia, przez co ten praktyczny miejski samochód prowadzi się bardzo pewnie. W mieście mocną stroną Toyoty C-HR są też uniwersalne rozmiary, które gwarantują pojemne wnętrze, ale nie utrudniają poruszania się w mocno zabudowanym terenie – to japońskie auto segmentu C mierzy od 4390 do 4395 mm długości i 1795 mm szerokości. Pojemność bagażnika Toyoty C-HR wynosi do 377 l.

Nie mniej ważna jest obecność napędu hybrydowego. W nowej Toyocie C-HR znajdziemy aż dwie jednostki tego typu – 122-konny układ z silnikiem benzynowym o pojemności 1,8 l lub spalinowo-elektryczny duet o łącznej mocy aż 184 KM, wyposażony w wolnossący motor 2.0. Toyota C-HR Hybrid z napędem o mocy 122 KM ma wyjątkowo mały apetyt na paliwo. Średnie spalanie C-HR z tą jednostką wynosi od 4,8 l benzyny na 100 km. Zapotrzebowanie mocniejszego układu jest również małe – zużycie paliwa Toyoty C-HR Hybrid z 184-konnym napędem wynosi średnio od 5,3 l/100 km. Ponadto C-HR z takim układem jest dynamicznym autem hybrydowym - przyspiesza do setki nawet w 8,2 s i świetnie sprawdza się w gęstym ruchu.

bDUAPNHH

Wyposażenie Toyoty C-HR również czyni z niej dobre auto miejskie. Samochód już w standardzie dysponuje pakietem systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense z układem wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych, układem ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją powrotu na zadany tor jazdy czy systemem rozpoznawania znaków drogowych. Do tego należy dodać automatyczną klimatyzację dwustrefową i kamerę cofania, niezwykle przydatną w samochodzie miejskim. Wygodnym elementem wyposażenia jest też system multimedialny z Android Auto i Apple CarPlay.

Wszystkie wymienione wyżej rozwiązania otrzymujemy już w podstawowej cenie Toyoty C-HR. Ale wyposażenie kompaktu może być oczywiście znacznie szersze. W bogatszych konfiguracjach znajdziemy chociażby inteligentny system automatycznego parkowania, układ ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z funkcją hamowania czy system monitorowania martwego pola w lusterkach – elementy pożądane w najlepszych autach miejskich.

Ceny Toyoty C-HR Hybrid 2020 rozpoczynają się od 94 900 zł. Za taką kwotę otrzymujemy auto z benzynowym silnikiem 1.2 Turbo o mocy 116 KM. Cena Toyoty C-HR z napędem hybrydowym startuje od 109 900 zł za wersję z układem 1.8 122 KM i przydatnym w miejskim aucie automatem. Natomiast cena Toyoty C-HR z mocniejszym układem 2.0 Hybrid Dynamic Force 184 KM wynosi od 123 900 zł. Należy do niej doliczyć koszt lakieru metalizowanego lub perłowego, a więc kwotę przynajmniej 2 500 zł. Warto dodać, że Toyota oferuje na hybrydowe odmiany swojego miejskiego crossovera EkoBonus w wysokości 1,5% od ceny regularnej. Przeczytaj więcej o nowej Toyocie C-HR.

Toyota Corolla Hatchback
Z dwoma napędami hybrydowymi do wyboru Toyota oferuje też nową Corollę. Ten uniwersalny miejski samochód segmentu C otrzymuje te same układy hybrydowe co Toyota C-HR, a więc 122-konny napęd z silnikiem benzynowym 1.8 oraz 184-konny układ z motorem 2.0. Pod maską Toyoty Corolli Hatchback wspominane jednostki okazują się jeszcze oszczędniejsze – układ 1.8 122 KM zużywa średnio od 4,3 l benzyny na 100 km, a mocniejszy napęd hybrydowy od 4,7 l.

bDUAPNHN

Nowa Toyota Corolla Hatchback wprowadza także zupełnie zmienioną stylistkę. Ten miejski samochód Toyoty ma muskularne nadwozie o sportowym designie. A jego konstrukcję również oparto na platformie TNGA, która obniża środek ciężkości i zwiększa sztywność nadwozia. W rezultacie za sportowym wyglądem idzie też bardzo precyzyjne prowadzenie. Pomaga w tym także wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi, dostępne w standardzie. Toyota Corolla Hatchback to kompakt klasy C – samochód ma 4370 mm długości i szerokość 1790 mm. A bagażnik hatchbacka liczy do 361 l.

W podstawowym wyposażeniu Toyoty Corolli Hatchback znajdziemy pełen pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego z układem wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów czy układem wykrywania zmęczenia kierowcy. Standardem jest też system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją powrotu na zadany tor jazdy lub asystent utrzymania pasa ruchu (w zależności od wybranej konfiguracji napędowej). W najniższej wersji wyposażenia znajdziemy ponadto klimatyzację, system audio i inteligentny tempomat adaptacyjny.

W bogatszych konfiguracjach nowa Toyota Corolla Hatchback może dysponować wyświetlaczem HUD, systemem automatycznego parkowania, układem monitorowania martwego pola w lusterkach, systemem ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu czy układem detekcji przeszkód. Ten ostatni za pomocą przednich i tylnych czujników parkowania wykrywa przeszkody przed lub za samochodem przy niskich prędkościach. Dzięki temu stara się zapobiec kolizji spowodowanej szybkim przyspieszeniem po przypadkowym wciśnięciu pedału gazu. To wyposażenie godne najlepszego samochodu miejskiego.

Cena Toyoty Corolli Hatchback z rocznika 2020 startuje od 75 900 zł. Za odmianę z napędem 1.8 Hybrid 122 KM trzeba zapłacić według cennika miniumum 89 900 zł, a japoński kompakt z hybrydowym układem o mocy 184 KM kosztuje od 107 900 zł. Na to hybrydowe auto Toyota również przewiduje EkoBonus w wysokości 1,5%. Przeczytaj więcej o tym modelu Toyoty tutaj.

bDUAPNHO

Toyota Yaris
Trafną odpowiedzią na pytanie „jaki samochód miejski wybrać” może być też Toyota Yaris. To dobrze znane auto miejskie segmentu B jest obecne na rynku już od ponad 20 lat. Yaris to też najpopularniejszy samochód japońskiego producenta na Starym Kontynencie – w 2019 roku w Europie sprzedano aż 224 368 egzemplarzy tego miejskiego samochodu.

Miejska Toyota mierzy 3945 mm długości i 1695 mm szerokości, a pojemność jej bagażnika wynosi 286 l. Do wyboru są trzy jednostki napędowe – 72-konny silnik 1.0, motor 1.5 o mocy 111 KM oraz hybrydowy napęd z jednostką 1.5 o łącznej mocy 100 KM. Układ hybrydowy jest bardzo ciekawą propozycją do miasta, bowiem opinie o Toyocie Yaris Hybrid wskazują, że auto w takiej wersji jest oszczędne. Toyota Yaris z takim napędem zużywa średnio od 4,7 l benzyny na 100 km. Hybrydowy samochód dysponuje również automatyczną skrzynią biegów w standardzie.

bDUAPNHP

Toyota Yaris kusi również wyposażeniem. Nawet w cenie Toyoty Yaris 2020 w najtańszej specyfikacji otrzymujemy układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, automatyczne światła drogowe czy inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu. Od drugiego poziomu wyposażenia Active standardowo dostępne jest także radio z łącznością Bluetooth oraz klimatyzacja. W bogatszych konfiguracjach mogą się znaleźć bardzo przydatne w mieście przednie i tylne czujniki parkowania, kamera cofania, tempomat, układ rozpoznawania znaków drogowych czy system multimedialny z Apple CarPlay i AndroidAuto.

Cena Toyoty Yaris 2020 startuje od 45 500 zł. W takiej kwocie otrzymujemy miejskie auto z benzynowym silnikiem o mocy 72 KM oraz 5-biegową przekładnią. Cena Yarisa z rocznika 2020 z silnikiem 1.5 111 KM wynosi co najmniej 49 500 zł. W podstawie jednostka występuje z manualną skrzynią 6-biegową, a za 62 500 zł można już mieć egzemplarz z bezstopniowym automatem. Cena Toyota Yaris w odmianie hybrydowej wynosi od 69 900 zł, a auto jest w standardzie wyposażone w automatyczną, dwustrefową klimatyzację. Yaris Hybrid również jest objęty EkoBonusem.

Toyota Yaris ma opinię przede wszystkim samochodu trwałego i o niskich kosztach utrzymania. Opinie o Yarisie Hybrid dodatkowo podkreślają niskie zużycie paliwa, bardzo istotne w samochodzie miejskim. Szczegółowe informacje na temat hybrydowej Toyoty Yaris znajdziesz na stronie producenta.

bDUAPNIi
KOMENTARZE
(2)
karny_k
rok temu
Nuuuda dla tatuśków z Warsiawy
Johnny
rok temu
Jeżdżę na co dzień hybrydową corollą (służbowe auto) i powiem szczerze, że całkiem dobrze się prowadzi. Na początku tylko nie mogłem sie przestawić, że tak cicho pracuje hehe.
Najnowsze komentarze (2)
Johnny
rok temu
Jeżdżę na co dzień hybrydową corollą (służbowe auto) i powiem szczerze, że całkiem dobrze się prowadzi. Na początku tylko nie mogłem sie przestawić, że tak cicho pracuje hehe.
karny_k
rok temu
Nuuuda dla tatuśków z Warsiawy
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić