Materiał prasowy: Zaczytani | 
aktualizacja 

Do czego dąży Pokolenie Ikea?

Ekskluzywne restauracje, szybkie samochody, pięciocyfrowe wypłaty, przelotne znajomości i dojmująca samotność. Tak wygląda świat sporej części millenialsów. Sięgnij po filmowe wydanie pełnej humoru, błyskotliwej powieści o rzeczywistości polskich 30 latków!

Do czego dąży Pokolenie Ikea?
(materiały partnera)

Dekadę temu na księgarniane półki trafiła kultowa już powieść Piotra C. pt. "Pokolenie Ikea". Opowieść o życiu młodych ludzi z wielkich miast po 10 latach nie tylko nie straciła na aktualności, ale zyskała nowy, jeszcze bardziej współczesny wydźwięk.

"Kiedy Pokolenie Ikea leżało w księgarniach, ludzie dziwili się, że jest coś takiego jak randki przez Internet. Uważali, że przesadzam, że takiego świata nie ma. Nie ma hurtowego pośpiesznego seksu bez uczuć. Nie ma kobiet, które wejdą ci do łóżka na pierwszym spotkaniu, aby tylko nie być same. Ale Pokolenie Ikea nie jest książką, jak się niektórym wydaje, o seksie. Jest książką o samotności. A tej samotności mamy teraz o wiele więcej niż dawnej. Tej desperacji również. Z zakochiwaniem się nikt nie ma dzisiaj specjalnego problemu. Ludzie nieustająco się zakochują. W rzeczach. W cyckach. W złudzeniach na temat tej drugiej osoby. W złudzeniach na swój temat. W pozorach. Żyjemy w czasach, gdy ludzie stają się rekwizytami. Jestem przekonany, że to zjawisko w "Pokoleniu Ikea" przeze mnie opisywane jest nie tylko aktualne. Jest właśnie jeszcze bardziej aktualne, niż wtedy".

Książka opowiada o życiu Czarnego – warszawskiego prawnika z dużej korporacji, który do perfekcji opanował reguły rządzące współczesnym światem randkowania. Ma wszystko, o czym może zamarzyć stereotypowy mieszkaniec stolicy – pieniądze, dobrą pracę, dziewczyny. Jego współpracowniczką jest Olga, ambitna kobieta, która nie poddaje się jego urokowi. Osobno, a jednak wspólnie starają odnaleźć się w świecie.

Jednorazowe kobiety. Jednorazowi mężczyźni. Jednorazowy seks. Jednorazowy świat.

Piotr C. w błyskotliwy sposób kreśli również polską korporzeczywistość. W pełnych emocji, ekspresyjnych dialogach obrazuje dynamikę korporacyjnych relacji pokolenia millenialsów.

Jak zabawia się w piątkowy wieczór młody gwiazdor warszawskiej palestry?

Za czym tęsknią ludzie w szklanych wieżowcach?

Wciąż aktualna i ważna dla wielu treści książki Pokolenie Ikea doczekała się ekranizacji. Premiera filmu już 3 marca tego roku! Szykuje się świetna zabawa w doborowej obsadzie. W rolę Czarnego wcielił się Bartosz Gelner, a postać Olgi wykreowała Michalina Olszańska. W filmie zobaczymy również Majkę Jeżowską (debiut na wielkim ekranie!), Pawła Małaszyńskiego, Jana Aleksandrowicz-Krasko oraz gościnnie, Karolinę Gorczycę.

To jednak nie koniec! Z okazji filmowej premiery, wydawnictwo Novae Res, filmowe wydanie książki, które trafi do sprzedaży już 22 lutego. Zawiera ono dodatki w postaci tekstów i zdjęć z planu zdjęciowego. Wszyscy kinomaniacy będą mogli m.in. przeczytać wywiad z reżyserem – Dawidem Gralem czy Michaliną Olszańską – filmową Olgą.

Przed obejrzeniem filmu warto sięgnąć po nowe, rozszerzone wydanie książki, a potem już tylko pójść do kina na film, który poważne sprawy ujmuje w lekki, zabawny i inteligentny sposób.

Zapraszamy księgarni, kin i dyskusji!

Materiał prasowy: Zaczytani
Autor: Materiały Prasowe
Źródło:Materiał Partnera
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić