Robert Kubica wicemistrzem świata WEC. Wielkie święto w Ferrari
Robert Kubica zakończył sezon WEC 2025 na drugim miejscu w klasie Hypercar. Ferrari zdobyło tytuł konstruktorów i obsadziło całe podium mistrzostw.
Najważniejsze informacje
- AF Corse z numerem 83 (Kubica, Yifei Ye, Phil Hanson) kończy sezon jako wicemistrz świata Hypercar.
- Ferrari zdobyło pierwsze w historii mistrzostwo konstruktorów WEC w najwyższej klasie.
- Wyścig 8h Bahrajn wygrała Toyota, a Ferrari dojechało na pozycjach 50, 51 i 83 przed AF Corse.
Sezon WEC 2025 zamknęła runda 8h Bahrajn. Załoga AF Corse numer 83 z Robertem Kubicą przyjechała na piątej pozycji, co przypieczętowało wicemistrzostwo świata w Hypercar. Polsko-brytyjsko-chiński skład wygrał po drodze 24h Le Mans i do końca ścigał fabryczne Ferrari 51 w walce o koronę.
Prowadzą agroturystykę na Pomorzu. "Wykonujemy wszystkie prace"
Robert Kubica wicemistrzem świata WEC
Przed finałem w Bahrajnie różnice punktowe były niewielkie, a liderem pozostawało Ferrari 51 (Alessandro Pier Guidi, Antonio Giovinazzi, James Calado). W wyścigu auta z Maranello zameldowały się w czołówce, a AF Corse 83 finiszowało tuż za załogą 51. To wystarczyło, by Ferrari dopięło także historyczny tytuł konstruktorów w najwyższej klasie WEC.
Sam bieg ułożył się pod Toyotę, która sięgnęła po dublet. Za japońskim zespołem linię mety przecięły trzy Ferrari: 50, 51 i 83. Na najniższy stopień podium w generalce sezonu wskoczył skład z numerem 50 (Antonio Fuoco, Miguel Molina, Nicklas Nielsen), co domknęło potrójny sukces włoskiej marki.
Kluczowym punktem rywalizacji była neutralizacja z samochodem bezpieczeństwa w ostatniej godzinie 8-godzinnego wyścigu. Po restarcie pozycje w czołówce uspokoiły się, a tempo stało się bardziej wyrównane. AF Corse 83 kończył wyścig w rękach Kubicy, który do mety odpierał ataki Willa Stevensa z Cadillaca.
Polak utrzymał piąte miejsce i przypieczętował drugą lokatę w mistrzostwach. To również sezon, w którym niefabryczna załoga AF Corse sięgnęła po tytuł wśród ekip prywatnych, określany jako Puchar Świata Hypercar. Dla zespołu wspieranego przez Ferrari to dodatkowe trofeum zamykające udaną kampanię.
Wyjątkową wartość wicemistrzostwa 83 podkreśla triumf w 24h Le Mans, najważniejszym starcie roku. Seria równych wyników pozwoliła Kubicy, Yifei Ye i Philowi Hansonowi utrzymać się w ścisłej grze o koronę do ostatniej rundy. W Bahrajnie zabrakło już tylko detali, by odwrócić kolejność na szczycie.
Ferrari kończy sezon z pełnym zestawem laurów: pierwszym w historii tytułem konstruktorów Hypercar oraz trzema miejscami na podium klasyfikacji kierowców. AF Corse 83 dopisało do tego puchar dla zespołów prywatnych.