Wyrok zapadł w poniedziałek w Szwajcarii. Sędzia oddalił wniosek Instytutu Własności Intelektualnej. Uznał, że logo likieru nie jest obraźliwe dla chrześcijan.
Twórcy marki rzeczywiście zaczerpnęli logo z legendy o św. Hubercie z VIII wieku. Jednak zdaniem sądu współczesny konsument nie kojarzy już wizerunku jelenia z krzyżem z historią o chrześcijańskim świętym, lecz właśnie z marką alkoholu. Z tego powodu nie może być mowy o obrazie uczuć religijnych.
Właściciele marki planowali rozszerzenie znaku towarowego na kosmetyki i usługi rozrywkowe. Właśnie ta decyzja wywołała reakcję przedstawicieli Federalnego Instytutu Własności Intelektualnej. Domagali się oni, by marka nie mogła umieszczać wizerunku jelenia z krzyżem na innych produktach niż odzież i alkohol.
Kim był święty Hubert?
Święty Hubert żył w latach 701–727. Według legendy podczas jednego z polowań w Wielki Piątek ukazał mu się biały jeleń z krzyżem między rogami. Miał również usłyszeć głos Boga. Po tym zdarzeniu mężczyzna nawrócił się na chrześcijaństwo i ostatecznie został biskupem - informuje Fox News.
Co to jest Jägermeister?
Jägermeister to popularny niemiecki likier ziołowo-korzenny. Zawiera 35 proc. alkoholu i ma słodko-gorzki smak. Do jego przygotowania jest wykorzystywanych aż 56 różnych ziół i przypraw. Sprzedaje się go w charakterystycznej butelce z grubego zielonego szkła.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.