Łukasz Michalik
Łukasz Michalik| 

Koronawirus w Polsce. Epidemia napędza sprzedaż

10

Ekonomiczne skutki epidemii wydają się bardzo poważne, jednak niektóre branże nie tylko nie mają powodów do narzekań, ale – przynajmniej na razie – liczą rekordowe zyski. Należy do nich branża elektroniczna, gdzie epidemia w istotny sposób zmieniła ceny niektórych produktów.

Koronawirus w Polsce. Epidemia napędza sprzedaż
(Wikimedia Commons CC0)

Co drożeje podczas epidemii? Obok środków związanych z ochroną zdrowia, dezynfekcją czy utrzymaniem czystości, wyjątkowym zainteresowaniem cieszą się niektóre urządzenia elektroniczne.

Kupujemy je zazwyczaj na początku zimy, przed świętami. Koronawirus stawia jednak stare zasady na głowie i dla niektórych sklepów z elektroniką gwiazdka i szał przedświątecznych zakupów wypadają… w marcu.

Wszystko za sprawą ogromnego zainteresowania niektórymi kategoriami urządzeń. Należy do nich sprzęt pozwalający na pracę zdalną, ułatwiający komunikację czy nawet uczestnictwo w lekcjach czy różnych kursach.

Zobacz także: Zobacz też: Koronawirus. Tarcza antykryzysowa. "To nie jest zamknięty projekt"

Drożejące kamery

Dobrym przykładem są tu kamery internetowe. Urządzenia – w innych okolicznościach – mało popularne i sprzedawane przez sklepy z małymi marżami. Zagrożenie epidemią całkowicie zmieniło tę sytuację. Jak informuje przedstawiciel sieci sklepów X-kom, kamery internetowe cieszą się rosnącym zainteresowaniem, a wzrosty sprzedaży są dwucyfrowe.

Potwierdzają to dane jednego z agregatorów cen. Na ich podstawie można oszacować, że cena niektórych modeli wzrosła bardzo znacząco, nawet o 100 proc. w ciągu zaledwie tygodnia.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić