Niesamowite odkrycie. Wodna bestia czyli dinozaur, który pływał

Naukowcy opublikowali wyniki najnowszych badań dotyczących spinozaura. Dinozaur ten był większy i groźniejszy od tyranozaura, a budową przypominał gigantycznego krokodyla. Okazało się, że mógł przetrwać nie tylko na lądzie, ale i w morskich głębinach.

Niesamowite odkrycie. Wodna bestia czyli dinozaur, który pływał
Niesamowite odkrycie. Wodna bestia czyli dinozaur, który pływał (YouTube)

Świat poznał spinozaura w 2014 roku. Został odkryty przez zespół Nizara Ibrahima, badacza National Geographic. Kości znaleziono na Saharze w Maroku, w miejscu, które 99 milionów lat temu było rajem pełnym jezior i rzek.

Od momentu odkrycia badacze dyskutowali, czy spinozaur mógł pływać. Wielu naukowców uważało, że jest dinozaurem lądowym, który ewentualnie mógł spędzać część czasu w wodzie.

Nizar Ibrahim oraz jego zespół dążył do udowodnienia, że spinozaur był dinozaurem wodnym. Skrytykował model zbudowany na fragmentach odkrytych kości i zamiast tego stworzył własny trójwymiarowy, który miał potwierdzić jego teorię.