o2-logo
  • Quizy
Łukasz Dynowski

Życie na Marsie. Sensacyjne oświadczenie głównego naukowca NASA

Podziel się

Na Marsie może istnieć życie, twierdzi naukowiec NASA. Co więcej, życie na Marsie może zostać odkryte szybciej, niż możemy się tego spodziewać. Naukowiec NASA podkreśla, że wiadomość o istotach żyjących poza Ziemią wstrząśnie ludzkością.

mars nasa
mars nasa (East News, ESA / eyevine)
bDotZmQB

Dr James L. Green to główny naukowiec NASA. W agencji kosmicznej pracuje od kilkudziesięciu lat i posiada wiedzę o kosmosie jak mało kto. Tym większą sensację wzbudziły więc jego słowa.

Życie na Marsie może zostać odkryte w ciągu kilku miesięcy. Dr James L. Green zaznaczył, że kiedy w marcu 2021 roku na Marsie wylądują dwa łaziki NASA i Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA), to już tylko kwestią miesięcy będzie znalezienie życia na Czerwonej Planecie.

Życia na Marsie będzie szukać łazik ExoMars. Po dotarciu na Czerwoną Planetę wwierci się na głębokość ok. 2 metrów i pobierze próbki, które następnie zostaną zmiażdżone i zbadane pod kątem materii organicznej.

bDotZmQD
Zobacz także: Zobacz też: Niebywałe znalezisko na Marsie. Oto co sfotografowała sonda

Rewolucja na miarę Mikołaja Kopernika? Dr James L. Green przywołuje polskiego astronoma, mówiąc, że odkrycie, jakiego naukowcy spodziewają się dokonać na Marsie, będzie porównywalne z przewrotem kopernikańskim, który miał miejsce w XVI wieku.

Zapoczątkuje to zupełnie nowy rodzaj myślenia. Uważam, że nie jesteśmy jeszcze na to gotowi. Martwi mnie to, bo jesteśmy już blisko odkrycia i poinformowania o tym świata – mówi dr James L. Green.

Rodzą się nowe pytania. Naukowiec NASA podkreśla, że odkrycie form życia na Marsie będzie miało doniosłe konsekwencje także dla życia na Ziemi. Naukowcy i nie tylko będą musieli zmierzyć się z nowymi pytaniami.

bDotZmQJ

Czy to życie jest takie jak nasze? Czy jesteśmy spokrewnieni? Czy życie może się przenosić z planety na planetę, czy może jest tylko tak, że mamy odpowiednie środowisko i pojawia się iskra, która stwarza życie – takie jak nasze lub nie – bazując na danym środowisku chemicznym? – zastanawia się dr James L. Green w rozmowie z "The Sunday Telegraph".

bDotZmRe
ghost
rok temu
I tylko takie wnioski, a właściwie spekulacje po kilkudziesięciu latach pracy w NASA ? Niezłą fuchę mają w tej firmie na koszt podatnika. Wnioski godne kury nioski, żenada.
Alek
rok temu
Każdy z wyobraźnią i trzeźwo myślący domyśla się, że w tak ogromnym Wszechświecie nie jesteśmy jego samotnym pępkiem.
Bxj
rok temu
Zakładając że odkryjemy życie na Marsie - mamy prawo kolonizowac planetę należąca do innego gatunku?
bDotZmRf
max
rok temu
Bez przesady, że wiadomość o życiu pozaziemskim wstrząśnie ludzkością. Po pierwsze dużo się już w internecie o tym mówi, wiadomo, że ziemia jest non stop monitorowana przez pojazdy UFO, jest sporo bezpośrednich relacji pilotów wojskowych, a oni raczej nie konfabulują, dwa, już dawno uczeni obliczyli, że prawdopodobieństwo istnienia życia pozaziemskiego w kosmosie jest bliskie pewności, a hipoteza, że takowe nie istnieje ma prawdopodobieństwo zerowe. Więc prędzej czy później dowody na jego istnienie muszą się znaleźć, kwestia tylko rozwoju technologii w dziedzinie obserwacji kosmosu. Jest pewna bariera natury czasowo-przestrzennej wynikająca z praw fizyki, teorii względności, np. możliwe jest, że odbierzemy sygnał (fotony) od obcej nam cywilizacji, która istniała, powiedzmy, miliony lat temu, a ten sygnał to elektromagnetyczny "ślad" po niej.
niby w naszym...
rok temu
Od 50-ciu lat słyszę teksty o ujawnieniu tej największej tajemnicy( istnienie życia w kosmosie ) i chyba przez następne 50 lat nic się w tym względzie nie zmieni.Kłamstwa opanowały już wszystkie dziedziny życia.Ludzkość schodzi na psy.
Zdziwiony
2 tyg. temu
Moze kiedys bylo. Ale teraz sadze ze nie.A nawet jezeli to nie takie jakie wszyscy entuzjasci sobie wyobrazaja. Planeta nieprzyjazna pozbawiona atmosfery i tlenu jak mysle na dodatek przypomina jedna wielka pustynie. Woda moze i jest pod powierzchnia i stwarza warunki do zycia biologicznego ale tylko. Dal bym spokoj. Chyba ze chodzi o stwierdzenie istnienia jakiejkolwiek formy organicznego zycia. Kosmos jest pelen zycia ale nie szukal bym go w naszym Ukladzie Slonecznym poniewaz mielibysmy chyba czesciej odwiedziny sasiadow tym bardziej ze dysponujemy sprzetem juz troche zaawansowanym jezeli chodzi o stwierdzenie czegos czego nie stworzyl czlowiek. Dla mnie zagadka sa Piramidy na calym Swiecie i Egipt a konkretnie to ze moze kiedys mielismy juz do czynienia z Obcymi, ale sie wyniesli i zapomnieli o Nas albo po prostu zgubili w tym przeogromnym Wszechswiecie w ktorym Ziemia jest tylko pylkiem w porownaniu do innych obiektow kosmicznyh. Czy jeszcze kiedys Nas odwiedza ? Mozliwe jak w ogole Nas znajda. A chodzi o to ze lezymy w tak zwanych slumsach naszej Galaktyki a to co dzieje sie w jej Centrum to nawet nie mozna sobie wyobrazic bo to przekracza zdolnosci naszego racjonalnego myslenia i raczej sie nigdy nie dowiemy nawet jak bedziemy podroowac z predkoscia swiatla
acha
Może ten sławny naukowiec poleci na księżyc najpierw podmienić flagę USA, która wyblakła już A to trochę nieładnie taki duży kraj a gwiazdki gdzieś się zapodziały
Darek
A mówili że łaziki już tamndawno są.
Miro
rok temu
Moje tam dobrze jest na ziemi . Wywalić tylko koncerny naftowe które blokują rozwój alternatywnej energii i ziemia będzie czysciejsza
Polak
rok temu
Z duźej chmury mały deszcz.Obiecanki cacanki a głupiemu radość. Nic gość nie wie a domyśla się cholera wie czego.
Ed
rok temu
Latają tym żelastwem to albo z premedytacją albo przez przypadek tam bakterie przywleką... Tyle lat studiów Stacy niedouczenia.
Pete67@wp.ple
rok temu
Może być życie... Może nawet szybciej się o tym przekonamy Może nawet i ssaki Może to będą ludzie Może same super laski Moze wszystkie chętne ... W ten sposób można już zatytułować artykuł... "Mars jest pełen chętnych kobiet..."
Lester
rok temu
Oby te odkrycie życia na Marsie,nie było początkiem naszego końca, obca bakteria na którą nie będzie antidotum zniszczy nas,broń biologiczna jest najgorszą bronią.
bDotZmQX
Kity
Tatatata sratatata
Ble
rok temu
Co to za zycie zaden szok
Nocny
rok temu
Co było pierwsze jajko cz kura? Jakie to proste że Bóg istnieje. Wiem że nie rozumiecie o co mi chodzi.. Bez komentarza.
Sushi
rok temu
Jeszcze się okaże że to my jesteśmy tym życiem na Marsie... Opuściliśmy go po tym jak go zdewastowaliśmy wojnami. Znaleźliśmy taką Ziemię i wybiliśmy na niej mieszkańców ( dinozaury) a teraz szukamy nowej planety do zamieszkania. To dopiero byłby wstrząs ludzkością :)
Robert
rok temu
Trzeba być glupcem, by twierdzić że poza naszą planetą niema życia. Wszechświat, którego jesteśmy częścią tętni życiem i naukowcy wiedzą o tym.
Daro