Łukasz Dynowski

Życie na Marsie. Sensacyjne oświadczenie głównego naukowca NASA

Podziel się

Na Marsie może istnieć życie, twierdzi naukowiec NASA. Co więcej, życie na Marsie może zostać odkryte szybciej, niż możemy się tego spodziewać. Naukowiec NASA podkreśla, że wiadomość o istotach żyjących poza Ziemią wstrząśnie ludzkością.

mars nasa
mars nasa (East News, ESA / eyevine)
bCGwgkMR

Dr James L. Green to główny naukowiec NASA. W agencji kosmicznej pracuje od kilkudziesięciu lat i posiada wiedzę o kosmosie jak mało kto. Tym większą sensację wzbudziły więc jego słowa.

Życie na Marsie może zostać odkryte w ciągu kilku miesięcy. Dr James L. Green zaznaczył, że kiedy w marcu 2021 roku na Marsie wylądują dwa łaziki NASA i Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA), to już tylko kwestią miesięcy będzie znalezienie życia na Czerwonej Planecie.

Życia na Marsie będzie szukać łazik ExoMars. Po dotarciu na Czerwoną Planetę wwierci się na głębokość ok. 2 metrów i pobierze próbki, które następnie zostaną zmiażdżone i zbadane pod kątem materii organicznej.

bCGwgkMT

Zobacz też: Niebywałe znalezisko na Marsie. Oto co sfotografowała sonda

Rewolucja na miarę Mikołaja Kopernika? Dr James L. Green przywołuje polskiego astronoma, mówiąc, że odkrycie, jakiego naukowcy spodziewają się dokonać na Marsie, będzie porównywalne z przewrotem kopernikańskim, który miał miejsce w XVI wieku.

Zapoczątkuje to zupełnie nowy rodzaj myślenia. Uważam, że nie jesteśmy jeszcze na to gotowi. Martwi mnie to, bo jesteśmy już blisko odkrycia i poinformowania o tym świata – mówi dr James L. Green.

Rodzą się nowe pytania. Naukowiec NASA podkreśla, że odkrycie form życia na Marsie będzie miało doniosłe konsekwencje także dla życia na Ziemi. Naukowcy i nie tylko będą musieli zmierzyć się z nowymi pytaniami.

bCGwgkMZ

Czy to życie jest takie jak nasze? Czy jesteśmy spokrewnieni? Czy życie może się przenosić z planety na planetę, czy może jest tylko tak, że mamy odpowiednie środowisko i pojawia się iskra, która stwarza życie – takie jak nasze lub nie – bazując na danym środowisku chemicznym? – zastanawia się dr James L. Green w rozmowie z "The Sunday Telegraph".

bCGwgkNu