Dramat w polskich firmach. Ten problem ma 25 proc. pracowników

Najnowsze badanie nie zostawia wątpliwości. Statystyczny Kowalski coraz mniej angażuje się w pracę. Pod tym względem Polska znacząco odchodzi od światowej normy. W firmach powinien zapalić się sygnał ostrzegawczy.

Praca zdalna; praca w domuKowalski nie angażuje się w pracę. Firmy mają problem
Źródło zdjęć: © Unsplash.com | Yasmina H
Łukasz Kuczera

Wyniki przedstawionego właśnie "Badania zaangażowania polskich pracowników za pierwsze półrocze 2021" nie wystawiają nam najlepszej oceny. Wynika z niego, że aż 25 proc. ankietowanych jest zupełnie niezaangażowanych w swoją pracę. To znacznie więcej niż na świecie, gdzie odsetek niezaangażowanych wynosi 14 proc. - alarmuje serwis pulshr.pl.

Co kryje się pod pojęciem "niezaangażowanego pracownika"? Serwis pulshr.pl wyjaśnia, że mowa o osobie, która regularnie wypowiada się o swojej firmie w sposób negatywny, jest gotowa zmienić pracę przy nadarzającej się okazji i nie jest skłonna do działania w imię firmy.

Kowalski nie angażuje się w pracę. Firmy mają problem

Badanie przeprowadziła firma Kincentric, która podczas pierwszy miesięcy pandemii koronawirusa analizowała doświadczenia pracowników, jak i ocenę działań ich pracodawców. U Polaków wyraźne było m.in. przeświadczenie, że w razie jakichkolwiek problemów nie mogą liczyć na pomoc pracodawcy.

Rozmowy Putina z liderami Unii Europejskiej? Sceptyczny komentarz wiceszefa dyplomacji

Badanie przeprowadzone przez Kincentric powinno być sygnałem ostrzegawczym dla polskich firm, by poprawić relacje z personelem. Zaangażowany pracownik wypowiada się bowiem korzystnie o swoim pracodawcy, zachęca innych do zatrudnienia w tym miejscu i chętnie podejmuje wysiłek na rzecz firmy.

Nasze analizy jednoznacznie pokazują, że inwestycja w zaangażowanie pracowników ma wysoki zwrot w wynikach biznesowych organizacji, pomaga ograniczać koszty wynikające z niższej absencji, rotacji, wypadkowości czy pracy złej jakości, ale przede wszystkim zwiększa poziom innowacji, satysfakcji i utrzymania klientów - mówi Magdalena Warzybok, dyrektor zarządzająca firmy badawczo-doradczej Kincentric Poland, cytowana przez pulshr.pl.
Wybrane dla Ciebie
Uszkodzenie na torach kolejowych. "Było oznaczone symbolem"
Uszkodzenie na torach kolejowych. "Było oznaczone symbolem"
Tragicznym wypadek w Lubuskiem. Nie żyje jedna osoba
Tragicznym wypadek w Lubuskiem. Nie żyje jedna osoba
Rozmowa Macron-Putin? Jasny komunikat z Paryża
Rozmowa Macron-Putin? Jasny komunikat z Paryża
Puszczał filmy w Trumpem. Nauczyciela posądzono o terroryzm
Puszczał filmy w Trumpem. Nauczyciela posądzono o terroryzm
Tak wyglądało Boże Narodzenie w Betlejem. Świętowanie w cieniu cierpienia
Tak wyglądało Boże Narodzenie w Betlejem. Świętowanie w cieniu cierpienia
Akcja policji na Opolszczyźnie. "Brak fragmentu szyny"
Akcja policji na Opolszczyźnie. "Brak fragmentu szyny"
Ataki na kolej w Ukrainie. W tle logistyka z Polski
Ataki na kolej w Ukrainie. W tle logistyka z Polski
Wstrząsające odkrycie na Śląsku. Martwe karpie wrzucone do stawu
Wstrząsające odkrycie na Śląsku. Martwe karpie wrzucone do stawu
Awaria wyciągu krzesełkowego. Utknęło blisko 80 narciarzy, w tym dzieci
Awaria wyciągu krzesełkowego. Utknęło blisko 80 narciarzy, w tym dzieci
Pijany 64-latek niemal spowodował karambol. "Ogromne zagrożenie"
Pijany 64-latek niemal spowodował karambol. "Ogromne zagrożenie"
Ktoś przywiązał psa do drzewa. Zareagowali policjanci
Ktoś przywiązał psa do drzewa. Zareagowali policjanci
Ograniczenie do 50 km/h. Policja pokazała rejestrator. Tyle pędziło audi
Ograniczenie do 50 km/h. Policja pokazała rejestrator. Tyle pędziło audi