Dramat w polskich firmach. Ten problem ma 25 proc. pracowników

Najnowsze badanie nie zostawia wątpliwości. Statystyczny Kowalski coraz mniej angażuje się w pracę. Pod tym względem Polska znacząco odchodzi od światowej normy. W firmach powinien zapalić się sygnał ostrzegawczy.

Praca zdalna; praca w domuKowalski nie angażuje się w pracę. Firmy mają problem
Źródło zdjęć: © Unsplash.com | Yasmina H
Łukasz Kuczera

Wyniki przedstawionego właśnie "Badania zaangażowania polskich pracowników za pierwsze półrocze 2021" nie wystawiają nam najlepszej oceny. Wynika z niego, że aż 25 proc. ankietowanych jest zupełnie niezaangażowanych w swoją pracę. To znacznie więcej niż na świecie, gdzie odsetek niezaangażowanych wynosi 14 proc. - alarmuje serwis pulshr.pl.

Co kryje się pod pojęciem "niezaangażowanego pracownika"? Serwis pulshr.pl wyjaśnia, że mowa o osobie, która regularnie wypowiada się o swojej firmie w sposób negatywny, jest gotowa zmienić pracę przy nadarzającej się okazji i nie jest skłonna do działania w imię firmy.

Kowalski nie angażuje się w pracę. Firmy mają problem

Badanie przeprowadziła firma Kincentric, która podczas pierwszy miesięcy pandemii koronawirusa analizowała doświadczenia pracowników, jak i ocenę działań ich pracodawców. U Polaków wyraźne było m.in. przeświadczenie, że w razie jakichkolwiek problemów nie mogą liczyć na pomoc pracodawcy.

Rozmowy Putina z liderami Unii Europejskiej? Sceptyczny komentarz wiceszefa dyplomacji

Badanie przeprowadzone przez Kincentric powinno być sygnałem ostrzegawczym dla polskich firm, by poprawić relacje z personelem. Zaangażowany pracownik wypowiada się bowiem korzystnie o swoim pracodawcy, zachęca innych do zatrudnienia w tym miejscu i chętnie podejmuje wysiłek na rzecz firmy.

Nasze analizy jednoznacznie pokazują, że inwestycja w zaangażowanie pracowników ma wysoki zwrot w wynikach biznesowych organizacji, pomaga ograniczać koszty wynikające z niższej absencji, rotacji, wypadkowości czy pracy złej jakości, ale przede wszystkim zwiększa poziom innowacji, satysfakcji i utrzymania klientów - mówi Magdalena Warzybok, dyrektor zarządzająca firmy badawczo-doradczej Kincentric Poland, cytowana przez pulshr.pl.

Wybrane dla Ciebie

Zaginięcie Izabeli Zabłockiej. Są wyniki badań DNA. Wszystko jasne
Zaginięcie Izabeli Zabłockiej. Są wyniki badań DNA. Wszystko jasne
Zdjęcia obiegły sieć. Straż Graniczna wyjaśnia, kim jest obcokrajowiec
Zdjęcia obiegły sieć. Straż Graniczna wyjaśnia, kim jest obcokrajowiec
Milik przeszedł spektakularną metamorfozę. Jego włosy już tak nie wyglądają
Milik przeszedł spektakularną metamorfozę. Jego włosy już tak nie wyglądają
Dlaczego szeflera gubi liście? To najczęstszy powód
Dlaczego szeflera gubi liście? To najczęstszy powód
Upadek dziecka z balkonu w Bielsku-Białej. Jest decyzja prokuratury
Upadek dziecka z balkonu w Bielsku-Białej. Jest decyzja prokuratury
Zagadkowe zdarzenie w Rosji. Nagranie rakiety krąży po sieci
Zagadkowe zdarzenie w Rosji. Nagranie rakiety krąży po sieci
Pożar w Ząbkach. Nagrali piosenkę dla pogorzelców
Pożar w Ząbkach. Nagrali piosenkę dla pogorzelców
Awantura w Biedronce. Policja z Katowic szuka tego mężczyzny
Awantura w Biedronce. Policja z Katowic szuka tego mężczyzny
Nie żyje Alan G. Hassenfeld. Twórca imperium zabawkarskiego miał 76 lat
Nie żyje Alan G. Hassenfeld. Twórca imperium zabawkarskiego miał 76 lat
Tak rozpoznasz trujące owoce. To ma kluczowe znaczenie
Tak rozpoznasz trujące owoce. To ma kluczowe znaczenie
Amerykańscy politycy apelują do Kanady. Wszystko przez dym z pożarów
Amerykańscy politycy apelują do Kanady. Wszystko przez dym z pożarów
Lidl kusi klientów. Nowa promocja już w czwartek
Lidl kusi klientów. Nowa promocja już w czwartek