Proste i po kosztach. Bohaterka "żenującej reklamy" zdobywa sławę

Internet przynosi powiew świeżości do rynku reklamy. Tym razem za pośrednictwem TikToka popularny stał się trend na... żenujące spoty. Prezentowane bez zadęcia i wysokich kosztów filmiki zdobywają rzesze fanów w sieci, a samym markom - przynoszą rzesze klientów. Barbara Przybycień, która jest bohaterką spotu hotelu Elements, mówi jak przyjęto filmik z jej udziałem.

Proste, amatorskie i "żenujące" reklamy zalewają InternetProste, amatorskie i "żenujące" reklamy zalewają Internet
Źródło zdjęć: © TikTok

Model jest prosty. Ma być tanio i amatorsko. Bez elementów specjalnych, studyjnych świateł, wyszukanego stroju czy makijażu a przede wszystkim - bez górnolotnych haseł.

Najnowsze i najpopularniejsze reklamy to te viralowe - nie potrzeba kupować dla nich czasu antenowego w radiu i telewizji. Obronią się same - w mediach społecznościowych. A później zadzieje się magia marketingu szeptanego i do drzwi tłumnie ruszą klienci.

Po "żenujące" reklamy sięgnęli już m.in. Top Market, Elements Hotel SPA, Castorama czy Polsat. Ciężko powiedzieć, kto był pierwszy. Jedno jest pewne - na ekranie mamy widzieć przeciętnych pracowników, niczym nie wyróżniających się, którzy reklamę nagrali z zaangażowaniem równym zjedzeniu kanapki podczas przerwy lunchowej.

Odzew na TikTikoku jest niebywale pozytywny jak na takie zasięgi i ilość komentarzy. Widać, że klienci są już zmęczeni klasycznym podejściem do marketingu i prostota trafia w punkt. Inspiracją do powstania jest oczywiście amerykański trend z TikToka o reklamach dla mężczyzn w prostym, humorystycznym, wręcz "łopatologicznym" stylu - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Barbara Przybycień, współautorka popularnej w ostatnich dniach kreacji hotelu Elements, mającej na TikToku ponad 1,8 mln wyświetleń.

Żenująco i bezpośrednio. Marki stawiają na luz w przekazie

Bezpośrednie podejście do klienta nie jest niczym nowym. Wystarczy spojrzeć na RyanAira, który od dawna "kłóci się" ze swoimi klientami na portalach społecznościowych. Administratorzy profili linii lotniczej z chęcią wdają się w słowne pyskówki i odpisują w kąśliwy sposób. To stopień luzu, do jakiego polskie marki jeszcze nie dotarły.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Martyna Wojciechowska o wyborach prezydenckich 2025. Zagłosuje na Rafała Trzaskowskiego?

Póki co próbują się z "żenującymi" reklamami i to za pośrednictwem TikToka, który znany jest ze stawiania na autentyczność.

Eksperci podkreślają, że po tego typu reklamę sięgają zazwyczaj marki, które nie mają nic do stracenia, a sporo mogą zyskać.

Marki decydujące się na produkcję "krindżowych" reklam w sieci, takich jak te popularne na TikToku, liczą na zyskanie autentyczności i bliskości z odbiorcami. Tego typu treści, często amatorskie i nieperfekcyjne, mogą wydawać się bardziej naturalne i wiarygodne dla widzów, co w efekcie buduje sympatię do marki. Odbiorcy, zwłaszcza młodsze pokolenie, często doceniają brandy, które nie boją się pokazać "ludzkiej twarzy" i nie biorą siebie zbyt poważnie – mówi portalowi Wirtualne Media Dagmara Rżyska, z Euvic Digital (Euvic Performance).

Jednak tego rodzaju reklamy na dłuższą metę mogą być dla marki ryzykowne.

Choć emocja zażenowania lub skrępowania może przyciągnąć uwagę i wywołać zaangażowanie, na dłuższą metę takie kreacje mogą okazać się ryzykowne. Istnieje zagrożenie, że marka zostanie utożsamiona z czymś nieprofesjonalnym lub wręcz śmiesznym, co z kolei może negatywnie wpłynąć na jej wizerunek w dłuższym okresie - dodaje Dagmara Rżyska.

A Wy bylibyście skłonni skorzystać z usług marek, które reklamują się w ten sposób?

Źródło artykułu: o2pl
Wybrane dla Ciebie
Igrzyska 2026. Polski minister ostro o występie Rosjan
Igrzyska 2026. Polski minister ostro o występie Rosjan
Zdemaskowali Putina. Zdradziła go choinka i długopisy
Zdemaskowali Putina. Zdradziła go choinka i długopisy
Lekarze w Anglii chcą podwyżek. Rozpoczęli strajk. "Nieodpowiedzialne"
Lekarze w Anglii chcą podwyżek. Rozpoczęli strajk. "Nieodpowiedzialne"
60-lecie Bunkra Sztuki w Krakowie. Na kamienicy pojawił się niezwykły mural
60-lecie Bunkra Sztuki w Krakowie. Na kamienicy pojawił się niezwykły mural
Było o włos od tragedii. Kierowca zrobił to tuż przed tunelem
Było o włos od tragedii. Kierowca zrobił to tuż przed tunelem
Poszła po ryby na święta. Zapłaciła ogromne pieniądze
Poszła po ryby na święta. Zapłaciła ogromne pieniądze
Jak zrobić zupę grzybową? Z tego przepisu smakuje obłędnie
Jak zrobić zupę grzybową? Z tego przepisu smakuje obłędnie
"Żelazna Kopuła" w nowej wersji? Brytyjczycy mają plan
"Żelazna Kopuła" w nowej wersji? Brytyjczycy mają plan
Kenijczycy walczyli dla Rosji w Ukrainie. Jest decyzja
Kenijczycy walczyli dla Rosji w Ukrainie. Jest decyzja
Pszczoły sprzed tysięcy lat. Zaskakujące badania
Pszczoły sprzed tysięcy lat. Zaskakujące badania
Zgubiony senior w mroźną noc. Prawda wyszła na jaw
Zgubiony senior w mroźną noc. Prawda wyszła na jaw
Krzyżówka o pojazdach. Sprawdź, ile haseł odkryjesz
Krzyżówka o pojazdach. Sprawdź, ile haseł odkryjesz