Tajemnicze komunikaty w sklepach Biedronki. Znamy przyczynę

8

W sklepach Biedronka pojawiły się informacje skierowane do klientów. Można w nich przeczytać, że "w przypadku rozbieżności lub wątpliwości co do ceny za oferowany towar konsument ma prawo do żądania sprzedaży towaru po cenie dla niego najkorzystniejszej". Jesteście ciekawi, dlaczego umieszczono takie komunikaty? Możecie być w szoku!

Tajemnicze komunikaty w sklepach Biedronki. Znamy przyczynę
Tajemnicze komunikaty w sklepach Biedronki. Znamy przyczynę (Licencjodawca)

Z informacji przekazanych przez portal wiadomoscihandlowe.pl wynika, że przy wejściu, przy kasach z obsługą kasjerską oraz na wyświetlaczach kas samoobsługowych w dyskontach Biedronka pojawiły się kartki z informacją skierowaną do klientów.

Szanowny Kliencie, w przypadku rozbieżności lub wątpliwości co do ceny za oferowany towar konsument ma prawo do żądania sprzedaży towaru po cenie dla niego najkorzystniejszej (art. 5 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług) - czytamy.

Jak wyjaśnia biuro prasowe Jeronimo Martins Polska, operator sklepów Biedronka, informacja ta jest wypełnieniem prawomocnej decyzji Prezesa UOKiK: RBG 6/2020 z 5 sierpnia 2020 r.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Anna Wendzikowska zdradza, czy faceci się jej boją. Wiemy, czy jest zajęta!

Przypomnijmy, że przed trzema laty UOKiK, reagując na skargi ze strony klientów dyskontu, uznał, że Biedronka przez kilka lat naruszała prawa konsumentów. Działo się tak, gdyż sieć nie umieszczała przy wszystkich swoich produktach cen, a czasem cena na półce różniła się od tej zakodowanej w kasie.

W związku z tym na firmę Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci sklepów, nałożono karę w wysokości 115 mln zł.

Biorąc pod uwagę, że praktyka trwała kilka lat, konsumenci mogli ponieść przez nią dotkliwe straty, a właściciel sieci Biedronka bezpodstawnie wzbogacił się ich kosztem - tłumaczył wtedy urząd.

Wyrok sądu

Według spółki zarzuty były niesłuszne, a nałożona kara niezasłużona, dlatego sprawa trafiła do sądu.

Sąd zgodził się z Prezesem UOKiK, że niedopuszczalne jest naliczanie konsumentom ceny wyższej niż widoczna przy produkcie, a obowiązkiem spółki jest prawidłowe oznakowanie ceną wszystkich produktów na półce. Utrzymał również w pełni karę - 115 mln zł. Wyrok jest prawomocny - podał urząd w czerwcu br.

Dodatkowo, zgodnie z decyzją UOKiK-u, poza karą pieniężną Biedronka musiała umieścić w sklepach informację o prawach przysługujących konsumentom w przypadku różnicy w cenie na półce i w kasie. Komunikat widoczny będzie przez kolejne 36 miesięcy.

Autor: NJA
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić