Opuszczona fabryka Bugatti. Niesamowite zdjęcia

Obraz
Źródło zdjęć: © Facebook/I luoghi dell'abbandono

/ 24Kawał historii

Obraz
© Facebook/I luoghi dell'abbandono

Firma Bugatti kojarzona jest obecnie z jednym z najszybszych samochodów na świecie – Veyronem. Jej losy są wyjątkowo burzliwe. Wielokrotnie reaktywowana, zmieniała również lokalizację fabryki, w której powstawały kultowe samochody. Dziś najstarszy z zakładów świeci pustkami. Mimo to, a może właśnie z tego powodu, fascynuje i przyciąga. Zobaczcie z bliska, jak wygląda.

Zdjęcia dzięki uprzejmości I luoghi dell'abbandono.

/ 24To już 107 lat

Obraz
© Facebook/I luoghi dell'abbandono

Historia marki ma ponad sto lat. Bugatti założono w 1909 roku.

Zdjęcia dzięki uprzejmości I luoghi dell'abbandono.

/ 24Luki w historii

Obraz
© Facebook/I luoghi dell'abbandono

Prze te lata marka nie działała jednak bez przerwy. W jej działalności zdarzały się spore przestoje, które na szczęście nie spowodowały, że Bugatti zniknęło z rynku.

Zdjęcia dzięki uprzejmości I luoghi dell'abbandono.

/ 24Mimo przeciwności, wciąż istnieje

Obraz
© Facebook/I luoghi dell'abbandono

Wiele marek z tamtego okresu już od dawna nie funkcjonuje, ale ogromne dziedzictwo i historia pomogły ocalić Bugatti od zapomnienia.

Zdjęcia dzięki uprzejmości I luoghi dell'abbandono.

/ 24Wyjątkowe samochody

Obraz
© Facebook/I luoghi dell'abbandono

Firma przez lata produkowała jedne z najpiękniejszych aut - np. Typ 57SC Atlantic. Właścicielem jednej ze sztuk jest sam Ralph Lauren.

Zdjęcia dzięki uprzejmości I luoghi dell'abbandono.

/ 24To już nowsza historia

Obraz
© Facebook/I luoghi dell'abbandono

Fabryka ze zdjęć nie pochodzi jednak z okresu, kiedy Bugatti dopiero zaczynało.

Zdjęcia dzięki uprzejmości I luoghi dell'abbandono.

/ 24Zmiana warty

Obraz
© Facebook/I luoghi dell'abbandono

Zakład powstał po wykupieniu praw do znaku firmowego przez włoskiego przedsiębiorcę i sprzedawcę samochodów Romano Artioliego w 1987 roku.

Zdjęcia dzięki uprzejmości I luoghi dell'abbandono.

/ 24Świetlana przyszłość?

Obraz
© Facebook/I luoghi dell'abbandono

Tak oto rozpoczął się nowy i ważny rozdział w działalności słynnej marki Bugatti.

Zdjęcia dzięki uprzejmości I luoghi dell'abbandono.

/ 24Na północy Włoch

Obraz
© Facebook/I luoghi dell'abbandono

Tego zakładu nie wybudowano jednak w Molsheim (gdzie znajduje się obecnie), ale w Campogalliano, w Modenie, we północnych Włoszech.

Zdjęcia dzięki uprzejmości I luoghi dell'abbandono.

10 / 24Rok po przejęciu

Obraz
© Facebook/I luoghi dell'abbandono

Kiedy tylko Romano przejął markę, rozpoczął projektowanie nowoczesnej fabryki, której budowa rozpoczęła się już w 1988 roku.

Zdjęcia dzięki uprzejmości I luoghi dell'abbandono.

11 / 24To nie przypadek

Obraz
© Facebook/I luoghi dell'abbandono

Uwagę zwraca charakterystyczny niebieski kolor elewacji, który od zawsze był kojarzony ze słynną marką.

Zdjęcia dzięki uprzejmości I luoghi dell'abbandono.

12 / 24Supersportowy samochód

Obraz
© Facebook/I luoghi dell'abbandono

Pierwszym (i jak się okazało jedynym) autem, które produkowano właśnie w Campogalliano, był EB110. Zaprezentowano go w 1991 roku.

Zdjęcia dzięki uprzejmości I luoghi dell'abbandono.

13 / 24Wyjątkowa data

Obraz
© Facebook/I luoghi dell'abbandono

Auto pokazano 15 września celowo – to właśnie wtedy Ettore Bugatti obchodziłby 110. urodziny.

Zdjęcia dzięki uprzejmości I luoghi dell'abbandono.

14 / 24Całkiem sensowna sprzedaż

Obraz
© Facebook/I luoghi dell'abbandono

Przez kilka lat produkcji sprzedano łącznie ok. 140 egzemplarzy modelu EB110.

Zdjęcia dzięki uprzejmości I luoghi dell'abbandono.

15 / 24Ciężkie czasy

Obraz
© Facebook/I luoghi dell'abbandono

Na drodze do sukcesu samochodu stanęła jednak recesja.

Zdjęcia dzięki uprzejmości I luoghi dell'abbandono.

16 / 24To był koniec

Obraz
© Facebook/I luoghi dell'abbandono

W 1995 roku Bugatti Automobili S.p.A. złożyło wniosek o upadłość. Niewiele później fabryka opustoszała.

Zdjęcia dzięki uprzejmości I luoghi dell'abbandono.

17 / 24Nowa historia

Obraz
© Facebook/I luoghi dell'abbandono

Ostatnim rozdziałem w historii marki jest przejęcie jej w 1998 przez Volkswagena, który jest jej właścicielem aż do teraz.

Zdjęcia dzięki uprzejmości I luoghi dell'abbandono.

18 / 24Nowa fabryka

Obraz
© Facebook/I luoghi dell'abbandono

Produkcji nie kontynuowano jednak w gotowym zakładzie w Campogalliano, ale w Molsheim we Francji.

Zdjęcia dzięki uprzejmości I luoghi dell'abbandono.

19 / 24Stary pracownik

Obraz
© Facebook/I luoghi dell'abbandono

Obecnie fabryką zajmuje się Ezio Pavesi, który pracował tam już w 1990 roku.

Zdjęcia dzięki uprzejmości I luoghi dell'abbandono.

20 / 24Nowy właściciel

Obraz
© Facebook/I luoghi dell'abbandono

Dba on o otoczenie zakładu i pilnuje wejścia do budynków na zlecenie prawnika, który kupił to miejsce jakiś czas temu.

Zdjęcia dzięki uprzejmości I luoghi dell'abbandono.

21 / 24Co dalej?

Obraz
© Facebook/I luoghi dell'abbandono

Obecnie zakład stoi pusty i jak na razie nic nie wskazuje na to, żeby produkcja aut (lub czegokolwiek innego) tam ruszyła.

Zdjęcia dzięki uprzejmości I luoghi dell'abbandono.

22 / 24Producenci z Dalekiego Wschodu

Obraz
© Facebook/I luoghi dell'abbandono

Nowy właściciel podobno chciał tam ściągnąć chińskich przedsiębiorców związanych z branżą motoryzacyjną, ale bez skutku.

Zdjęcia dzięki uprzejmości I luoghi dell'abbandono.

23 / 24Fabryka do zwiedzania?

Obraz
© Facebook/I luoghi dell'abbandono

Trudno nie ulec wrażeniu, że mimo ponurego wyglądu, stara fabryka Bugatti mogłaby być idealną atrakcją turystyczną. Fani motoryzacji z całego świata z pewnością chętnie by ją zwiedzali.

Zdjęcia dzięki uprzejmości I luoghi dell'abbandono.

24 / 24Warto rzucić na nią okiem

Obraz
© Facebook/I luoghi dell'abbandono

Póki co, w zdecydowanej większości przypadków (bez odpowiedniego zorganizowania wycieczki), pozostaje jedynie pokręcenie się przy jej murach i zaglądanie przez niewysoki płot. Opuszczoną fabrykę widać też doskonale z drogi E45.

Zdjęcia dzięki uprzejmości I luoghi dell'abbandono.

Wybrane dla Ciebie
Dwulatek wpadł do szamba. Teraz szpital przekazał dobre wieści
Dwulatek wpadł do szamba. Teraz szpital przekazał dobre wieści
Krzyżówka z wiedzy ogólnej. Tylko mistrz odkryje wszystkie hasła
Krzyżówka z wiedzy ogólnej. Tylko mistrz odkryje wszystkie hasła
Rodzinny spacer zmienił się w dramat. Dzieci pochylały się nad ojcem
Rodzinny spacer zmienił się w dramat. Dzieci pochylały się nad ojcem
Policja przyłapana. "To będzie podwójna kara". Ostra reakcja
Policja przyłapana. "To będzie podwójna kara". Ostra reakcja
To on szuka "złotego pociągu". Właśnie się ujawnił
To on szuka "złotego pociągu". Właśnie się ujawnił
Szedł obok placu zabaw. Nagle taki widok. "Prawdziwy hit sezonu"
Szedł obok placu zabaw. Nagle taki widok. "Prawdziwy hit sezonu"
Premier Indii mówił o pokoju. Spójrzcie na twarz Putina
Premier Indii mówił o pokoju. Spójrzcie na twarz Putina
Pojawił się w centrum Wrocławia. Kierowcy musieli omijać go łukiem
Pojawił się w centrum Wrocławia. Kierowcy musieli omijać go łukiem
Portugalia zaostrza przepisy deportacyjne dla nielegalnych imigrantów
Portugalia zaostrza przepisy deportacyjne dla nielegalnych imigrantów
8 miliardów funtów na wsparcie Ukrainy? Brytyjczycy mają plan
8 miliardów funtów na wsparcie Ukrainy? Brytyjczycy mają plan
Miał już dość. Ujęcie sprzed Lidla. Wywiesił karteczkę
Miał już dość. Ujęcie sprzed Lidla. Wywiesił karteczkę
Wyż z Rosji nadal nad Polską. Należy spodziewać się opadów
Wyż z Rosji nadal nad Polską. Należy spodziewać się opadów