Poznaj fakty i mity na temat instalacji LPG

1/7

Instalacje LPG są nietrwałe i po jakimś czasie stwarzają wiele kłopotów – MIT

Instalacje LPG są nietrwałe i po jakimś czasie stwarzają wiele kłopotów – MIT
(East News, Tymon Markowski)
0
0

Trzeba jeszcze o nią dbać – podobnie jak o inne elementy auta. Zaniedbanie okresowych przeglądów skutkuje tym, że instalacja nie będzie pracowała tak jak powinna i w końcu odmówi posłuszeństwa. Aby nie dopuścić do takich sytuacji, należy pamiętać o kilku podstawowych kwestiach z tym związanych. Najlepiej jeśli co kilka miesięcy (lub co 15-20 tys. km) będziemy udawać się do mechanika, aby ją wyregulować lub wymienić poszczególne elementy. Należą do nich filtr fazy ciekłej czy np. przewody. Bardzo ważny (i najbardziej kosztowny w całej operacji) jest także parownik (zalecana wymiana co kilkadziesiąt tys. km) i listwa wtryskowa.

2/7

Autem z instalacją LPG nie wjedziesz na każdy parking – FAKT

0
0

*Ma to z reguły związek z systemami wentylacji. *Aby parking spełnił wymogi pozwalające na wpuszczanie samochodów z instalacją LPG, wentylacja znajdująca się tam musi być "mechaniczna, sterowana czujkami niedopuszczalnego poziomu stężenia gazu propan-butan" (według rozporządzenia Ministra Infrastruktury).

3/7

Instalacja LPG może zagrażać naszemu bezpieczeństwu – MIT

0
0

*Powód jest prosty. *Wybuch, który w takich sytuacjach może nastąpić, jest przeważnie związany z wyciekiem benzyny, a nie uszkodzeniem butli LPG. Poza tym zbiorniki z gazem wyposażone są w specjalne zawory, które uruchamiane są np. w przypadku zapalenia się samochodu.

4/7

LPG nie dla wszystkich – FAKT

0
0

*Aby zacząć oszczędzać, trzeba jednak kupić właściwe auto. *Prawdą jest, że do niektórych aut (szczególnie tych o małych pojemnościach silnika), bez problemu zamontujemy większość najtańszych instalacji dostępnych na naszym rynku. Sprawa komplikuje się, jeśli mamy do czynienia z jednostkami wyposażonymi w bezpośredni wtrysk paliwa – w takich przypadkach niezbędna będzie wizyta u specjalisty i przygotowanie się na z reguły koszt co najmniej kilku tysięcy złotych (instalacje sekwencyjne). W błędzie są ci, którzy uważają, że gaz bez problemu zamontujemy w każdym starym aucie. Takiej instalacji powinniśmy unikać choćby w pojazdach wyposażonych w mechaniczny wtrysk paliwa. Chodzi tu zatem m.in. o Mercedesy 190 czy większość W124.

5/7

Samochód z LPG ma mniejszą moc – MIT

0
0

Przez nią konie raczej nam nie uciekną. W praktyce spadek mocy w aucie wyposażonym w taką instalację jest bowiem nieodczuwalny. Owszem, zdarzają się sytuacje, kiedy po zamontowaniu LPG samochód traci osiągi. Jednak winą za to należy obarczyć tylko i wyłącznie mechanika, który przeprowadzał montaż instalacji. Spadek osiągów jest najczęściej wynikiem niewłaściwej regulacji instalacji lub zastosowania nieodpowiedniego reduktora.

6/7

Instalacja LPG wytrzymuje góra kilka lat – MIT

0
0

*Podczas eksploatacji należy natomiast pamiętać o 10-letnim okresie legalizacji butli. *Po tym czasie musimy udać się do warsztatu i po ocenie przez specjalistę otrzymamy (lub nie) pozwolenie na dalsze użytkowanie. Można też po prostu nabyć nowy zbiornik. Skoro mowa o przepisach – przy zakupie używanego samochodu z LPG zwróćmy uwagę na to czy w dowodzie rejestracyjnym widnieje stosowny wpis świadczący o tym, że instalacja w aucie zamontowana jest legalnie.

7/7

Czy instalacja LPG niszczy silnik?

0
0

Praktyka wygląda nieco inaczej. W rzeczywistości wielu użytkowników stanęło kiedyś przed koniecznością wymiany takich elementów jak pompa, gniazda zaworowe czy wtryskiwacze. Dlaczego tak się dzieje? Najczęstszym skutkiem większości usterek nie jest sama instalacja, ale sposób montażu i regulacji przeprowadzony nie tak jak być powinien lub zakładanie jej do samochodu już (delikatnie mówiąc) wyeksploatowanego.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić