Tarielka
Sowiecka myśl techniczna zadziwia. Dowodem tego są śmiałe konstrukcje pojazdów sprzed ponad pół wieku. Patrząc na nie trudno uwierzyć, że ich miejsce jest dziś tylko w muzeum. Radziecki obiekt latający zwany także Tarielką skonstruował Lev Nikolajevcz Schukin. Choć zapowiadał się obiecująco, po upadku ZSRR prace nad nim wstrzymano na kilka lat. Został ukończony dopiero w 1996 r.
KA-30
"Sen sowieckiej młodzieży" powstał w 1969 r. Bez trudu porusza się po śniegu i lodzie.
GAZ TR "Arrow"
Dzięki silnikowi rakietowemu auto osiągało prędkość 300 km/h. Wyprodukowano je w 1954 r.
Moskwicz G2
Ustanowił trzy rekordy ZSRR w wyścigach długodystansowych. Jego maksymalna prędkość wynosiła 223 km/h.
Torpedo-GAZ
Pojazd robi wrażenie nawet współcześnie, więc pół wieku temu Rosjanie musieli być zachwyceni tym cudem techniki. Wyścigówka osiągała maksymalną prędkość 191 km/h.
M-20 Pobieda Sport
Zaprojektowany w 1950 r. samochód to wyścigowa wersja swojego poprzednika. W Polsce produkowano go pod nazwą M20 Warszawa.
ZiS-112
Produkowane w latach 50. auta wyścigowe dzięki nietypowemu, pojedynczemu reflektorowi z przodu porównywano do mitycznego Cyklopa. Osiągały prędkość 204 km/h.
Ekranoplan Łuń
To statek powietrzny poruszający się bardzo nisko nad wodą. Dziś gigantyczna konstrukcja rdzewieje w zapomnieniu.
Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.