Jak pojawić się w Internecie i skutecznie pozyskiwać klientów?

Czy wiesz, że Twój klient potrzebuje od 7 do 15 spotkań z produktem, aby zdecydować się na jego zakup? Dziś niemal każda firma ma stronę internetową – wizytówkę, za pomocą której prezentuje swoją ofertę usług i sprzedaje swoje produkty. Jednak samo posiadanie strony nie wystarczy, żeby skutecznie pozyskiwać klientów. W jaki sposób do nich dotrzeć? Przede wszystkim musisz pojawić się w wyszukiwarce Google!

Obraz
Źródło zdjęć: © materiał klienta
Artykuł sponsorowany

Czy Twoja strona internetowa jest odpowiednia?

Podstawą wszystkich działań w sieci jest dobrze zbudowana strona internetowa. Przede wszystkim musi mieć różne podstrony, na których będzie umieszczona Twoja oferta. Opisz swoje produkty jak najbardziej szczegółowo, podkreślając ich zalety i wyróżniki. Po drugie, strona firmowa powinna umożliwiać kontakt z Tobą. Zakładka „kontakt” z mapką dojazdową, dokładny adres czy dane teleadresowe na każdej podstronie będą niezbędne. Poza tym, strona powinna być przejrzysta, działać szybko, a poruszanie się po niej i znajdowanie informacji musi być intuicyjne.

Niezbędne jest włączenie widoczności strony dla robotów wyszukiwarek. Inaczej Google nie będzie miało dostępu do Twojej strony, więc nie pojawi się ona w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie stron internetowych, czyli jak być wysoko w wynikach Google

Jeśli chcesz, aby Twoja strona pojawiała się w pierwszej dziesiątce wyszukiwania w Google na frazy wpisywane przez Twoich przyszłych klientów – musisz zadbać o pozycjonowanie strony. Polega ono na optymalizacji technicznej witryny, napisaniu odpowiednich treści oraz zdobywaniu wartościowych linków prowadzących do strony. Dzięki temu Twoja strona jest lepiej widoczna w sieci, na większą liczbę słów wpisywanych przez internautów do sieci. Ludzie często korzystają z Google i traktują wyniki jako odpowiedzi na pytania. Dlatego ten proces cieszy się największym zaufaniem i zupełnie nie kojarzy się z działaniami reklamowymi. Każda osoba, która wejdzie na Twoją stronę przez Google, to potencjalny klient. Dzięki pozycjonowaniu, zwiększysz ruch na stronie i pozyskasz nowych użytkowników – przyszłych klientów. Pozycjonowaniem zajmują się agencje SEO, takie jak Silence! Pozycjonowanie stron.

Załóż wizytówkę i pojaw się na mapach Google

Jeśli posiadasz punkt usługowy, gastronomiczny lub sklep stacjonarny – niezbędne jest utworzenie darmowej wizytówki w Google Moja Firma. Dzięki temu lokalizacja Twojego biznesu będzie widoczna w mapach Google. Tutaj możesz dodawać zdjęcia, usługi, godziny otwarcia – wszystko, co ułatwi innym znalezienie Twojego sklepu czy restauracji. Dzięki temu osoby, które będą poszukiwać czegoś w Twojej okolicy, łatwo Cię znajdą. Tutaj też możesz zbierać opinie i recenzje wystawiane przez Twoich klientów. Czym więcej pozytywnych wypowiedzi, tym większe zaufanie wzbudzisz u potencjalnych nabywców.

Kampanie reklamowe – płatne reklamy to szybkie efekty

Jeśli zależy Ci na jak najszybszym wystartowaniu z nowym biznesem w sieci, planujesz dużą wyprzedaż lub wprowadzasz na rynek nowy produkt – spróbuj kampanii reklamowych w sieci wyszukiwania. Reklamy Google Ads pozwolą Ci dotrzeć precyzyjnie do osób, które są zainteresowane nabyciem Twojego produktu – już w kilka dni od uruchomienia kampanii. W trakcie jej tworzenia możesz dobrać grupy docelowe, dla których będą wyświetlać się Twoje reklamy – Twojego idealnego klienta. Wybierzesz też pory dnia czy lokalizację geograficzną, dla której mają być wyświetlane. Dzięki temu możesz dotrzeć np. do zamożnych rodzin z dziećmi, które mieszkają w promieniu 10 kilometrów od Twojego biznesu.

Każda branża musi być traktowana indywidualnie

Każdy rynek rządzi się własnymi prawami. W zależności od konkurencyjności branży, popularności produktu czy specyfiki grupy docelowej, musisz wybrać inną strategię. Dla niektórych najlepiej sprawdzi się pozycjonowanie, podczas gdy inni muszą skupić się na Google Ads i aktywności w mediach społecznościowych. Oczywiście najlepsze wyniki przynosi marketing wielotorowy, używający wielu różnych narzędzi, które wzajemnie się dopełniają. Przeciętny konsument potrzebuje od 7 do 15 spotkań z marką, zanim podejmie decyzję o zakupie. Nie wiesz na jaką strategię się zdecydować? Skontaktuj się z dobrą agencją marketingową, która dobierze najlepsze dla Ciebie działania!

Artykuł powstał we współpracy z agencją Silence! Pozycjonowanie stron.

Artykuł sponsorowany

Artykuł sponsorowany
Wybrane dla Ciebie
Zginął w strasznym wypadku. Oddali hołd 19-letniemu strażakowi
Zginął w strasznym wypadku. Oddali hołd 19-letniemu strażakowi
Nagle przestał być proboszczem. Parafianie w szoku. W tle dochodzenie
Nagle przestał być proboszczem. Parafianie w szoku. W tle dochodzenie
Puchar Świata. Aleksandra Król-Walas sięgnąła po medal
Puchar Świata. Aleksandra Król-Walas sięgnąła po medal
Po sieci krąży nagranie. "Boję się skręcać do własnego domu"
Po sieci krąży nagranie. "Boję się skręcać do własnego domu"
Tramwaj nie mógł przejechać. Przestawili auto rękami. Sceny w Krakowie
Tramwaj nie mógł przejechać. Przestawili auto rękami. Sceny w Krakowie
Przyszedł z wózkiem dziecięcym i go podpalił. Sceny w Cieszynie
Przyszedł z wózkiem dziecięcym i go podpalił. Sceny w Cieszynie
WHO alarmuje: odra wraca. Wzrost zakażeń w 95 krajach
WHO alarmuje: odra wraca. Wzrost zakażeń w 95 krajach
Prokuratura w Japonii żąda dożywocia. Wraca sprawa zabójcy Shinzo Abego
Prokuratura w Japonii żąda dożywocia. Wraca sprawa zabójcy Shinzo Abego
Zamroź to już dziś, a święta będą znacznie łatwiejsze. Lista najlepszego do zamrożenia jedzenia
Zamroź to już dziś, a święta będą znacznie łatwiejsze. Lista najlepszego do zamrożenia jedzenia
"Lodowe włosy". Park narodowy pokazał zdjęcia
"Lodowe włosy". Park narodowy pokazał zdjęcia
Niemcy ostrzegają. Krążą takie zdjęcia "policjantek"
Niemcy ostrzegają. Krążą takie zdjęcia "policjantek"
Najkrótszy dzień w roku. Zbliża się wielkimi krokami
Najkrótszy dzień w roku. Zbliża się wielkimi krokami