Artykuł Sponsorowany| 

Jak pojawić się w Internecie i skutecznie pozyskiwać klientów?

0

Czy wiesz, że Twój klient potrzebuje od 7 do 15 spotkań z produktem, aby zdecydować się na jego zakup? Dziś niemal każda firma ma stronę internetową – wizytówkę, za pomocą której prezentuje swoją ofertę usług i sprzedaje swoje produkty. Jednak samo posiadanie strony nie wystarczy, żeby skutecznie pozyskiwać klientów. W jaki sposób do nich dotrzeć? Przede wszystkim musisz pojawić się w wyszukiwarce Google!

Jak pojawić się w Internecie i skutecznie pozyskiwać klientów?
(materiał klienta)
Artykuł sponsorowany

Czy Twoja strona internetowa jest odpowiednia?

Podstawą wszystkich działań w sieci jest dobrze zbudowana strona internetowa. Przede wszystkim musi mieć różne podstrony, na których będzie umieszczona Twoja oferta. Opisz swoje produkty jak najbardziej szczegółowo, podkreślając ich zalety i wyróżniki. Po drugie, strona firmowa powinna umożliwiać kontakt z Tobą. Zakładka „kontakt” z mapką dojazdową, dokładny adres czy dane teleadresowe na każdej podstronie będą niezbędne. Poza tym, strona powinna być przejrzysta, działać szybko, a poruszanie się po niej i znajdowanie informacji musi być intuicyjne.

Niezbędne jest włączenie widoczności strony dla robotów wyszukiwarek. Inaczej Google nie będzie miało dostępu do Twojej strony, więc nie pojawi się ona w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie stron internetowych, czyli jak być wysoko w wynikach Google

Jeśli chcesz, aby Twoja strona pojawiała się w pierwszej dziesiątce wyszukiwania w Google na frazy wpisywane przez Twoich przyszłych klientów – musisz zadbać o pozycjonowanie strony. Polega ono na optymalizacji technicznej witryny, napisaniu odpowiednich treści oraz zdobywaniu wartościowych linków prowadzących do strony. Dzięki temu Twoja strona jest lepiej widoczna w sieci, na większą liczbę słów wpisywanych przez internautów do sieci. Ludzie często korzystają z Google i traktują wyniki jako odpowiedzi na pytania. Dlatego ten proces cieszy się największym zaufaniem i zupełnie nie kojarzy się z działaniami reklamowymi. Każda osoba, która wejdzie na Twoją stronę przez Google, to potencjalny klient. Dzięki pozycjonowaniu, zwiększysz ruch na stronie i pozyskasz nowych użytkowników – przyszłych klientów. Pozycjonowaniem zajmują się agencje SEO, takie jak Silence! Pozycjonowanie stron.

Załóż wizytówkę i pojaw się na mapach Google

Jeśli posiadasz punkt usługowy, gastronomiczny lub sklep stacjonarny – niezbędne jest utworzenie darmowej wizytówki w Google Moja Firma. Dzięki temu lokalizacja Twojego biznesu będzie widoczna w mapach Google. Tutaj możesz dodawać zdjęcia, usługi, godziny otwarcia – wszystko, co ułatwi innym znalezienie Twojego sklepu czy restauracji. Dzięki temu osoby, które będą poszukiwać czegoś w Twojej okolicy, łatwo Cię znajdą. Tutaj też możesz zbierać opinie i recenzje wystawiane przez Twoich klientów. Czym więcej pozytywnych wypowiedzi, tym większe zaufanie wzbudzisz u potencjalnych nabywców.

Kampanie reklamowe – płatne reklamy to szybkie efekty

Jeśli zależy Ci na jak najszybszym wystartowaniu z nowym biznesem w sieci, planujesz dużą wyprzedaż lub wprowadzasz na rynek nowy produkt – spróbuj kampanii reklamowych w sieci wyszukiwania. Reklamy Google Ads pozwolą Ci dotrzeć precyzyjnie do osób, które są zainteresowane nabyciem Twojego produktu – już w kilka dni od uruchomienia kampanii. W trakcie jej tworzenia możesz dobrać grupy docelowe, dla których będą wyświetlać się Twoje reklamy – Twojego idealnego klienta. Wybierzesz też pory dnia czy lokalizację geograficzną, dla której mają być wyświetlane. Dzięki temu możesz dotrzeć np. do zamożnych rodzin z dziećmi, które mieszkają w promieniu 10 kilometrów od Twojego biznesu.

Każda branża musi być traktowana indywidualnie

Każdy rynek rządzi się własnymi prawami. W zależności od konkurencyjności branży, popularności produktu czy specyfiki grupy docelowej, musisz wybrać inną strategię. Dla niektórych najlepiej sprawdzi się pozycjonowanie, podczas gdy inni muszą skupić się na Google Ads i aktywności w mediach społecznościowych. Oczywiście najlepsze wyniki przynosi marketing wielotorowy, używający wielu różnych narzędzi, które wzajemnie się dopełniają. Przeciętny konsument potrzebuje od 7 do 15 spotkań z marką, zanim podejmie decyzję o zakupie. Nie wiesz na jaką strategię się zdecydować? Skontaktuj się z dobrą agencją marketingową, która dobierze najlepsze dla Ciebie działania!

Artykuł powstał we współpracy z agencją Silence! Pozycjonowanie stron.

Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić