o2-logo
Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
  • Quizy
Wróć na
Anna Piątkowska-Borek
|

Koronawirus. Zwrot pieniędzy za wczasy - jak odzyskać pieniądze?

16
Podziel się

Koronawirus niejednej osobie pokrzyżował plany urlopowe. W wielu przypadkach Polacy musieli zrezygnować z zaplanowanych wakacji, na które wcześniej już wpłacili zaliczki. Czy możliwy jest zwrot pieniędzy za wczasy, na których ostatecznie nie byliśmy? Jak odzyskać pieniądze od biura podróży?

Koronawirus. Zwrot pieniędzy za wczasy - jak odzyskać pieniądze?
Jak odzyskać pieniądze za wczasy, jeśli przepadły przez koronawirusa? (Pixabay)
bDAFQvLV

Przez pandemię koronawirusa wiele osób musiało odwołać zaplanowane wczasy. Lockdown, zamknięcie granic, zakazy lotów itd. - to wszystko miało wpływ na to, jak Polacy spędzają tegoroczny urlop. Jeśli nie wyjechaliśmy na planowane dużo wcześniej wczasy, możemy odzyskać pieniądze.

Koronawirus. Zwrot pieniędzy za wczasy. Jak odzyskać pieniądze?

Jak odzyskać pieniądze za wczasy, jeśli przepadły przez koronawirusa? Od kilku miesięcy Polacy czekają, aż biura podróży oddadzą im wpłaty, których dokonali na wakacyjne wyjazdy, a które ostatecznie nie doszły do skutku.

bDAFQvLX

Minister rozwoju Jadwiga Emilewicz podaje, że zwroty za wczasy powinny nastąpić w najbliższych tygodniach. Mówiła o tym kilka dni temu. Trwają już bowiem prace nad tą kwestią. Ci, którzy nie dostali do tej pory zwrotu pieniędzy za wykupione wczasy, będą mogli je otrzymać z nowo tworzonego państwowego Turystycznego Funduszu Zwrotów.

Mamy nadzieję, że zwroty za wycieczki wykupione przed pandemią nastąpią na przełomie września i października - powiedziała Jadwiga Emilewicz.
bDAFQvMd

Koronawirus. Jak odzyskać pieniądze za wczasy, które przepadły?

Pieniądze w ramach przygotowywanej obecnie tarczy dla turystyki trafią do osób, które do tej pory nie dostały od biur podróży voucherów do wykorzystania w innym terminie. Co trzeba będzie zrobić, by otrzymać zwrot pieniędzy za wczasy?

  1. Trzeba będzie złożyć wniosek do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Taki wniosek będzie musiało też złożyć biuro podróży, w którym wykupiliśmy wczasy. UFG będzie miał 4 miesiące na jego rozpatrzenie.
  2. Jeśli wniosek zostanie rozpatrzony pozytywnie, środki zostaną wypłacone z Turystycznego Funduszu Zwrotów.
bDAFQvMe
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
bDAFQvMy
Źródło:
o2pl
KOMENTARZE
(16)
hugo
5 miesięcy temu
i o kolejne 120 dni wydłuży się czas oczekiwania na zwrot, bo zanim wprowadzą ustawą to biura zdążą przejść ze 180 dni na zwrot na nową możliwość i znowu czekaj...
Viol
3 miesiące temu
Ja wpłaciłam zaliczkę w biurze RAIBOW we wrześniu 2019 na wczasy, które miały się odbyć w sierpniu 2020. Wypiłam też ubezpieczenie 100% od rezygnacji, w lutym 2020 mąż został zwolniony z pracy w związku z powyższym w marcu złożyliśmy wniosek o zwrot 100% zaliczki zg z w/w ubezpieczeniem. Biuro obiecało zwrócić za 194 dni 100% wpłaty. Ale tak się nie stało, kiedy minął ostatni dzień kazali złożyć następny wniosek o zwrot, ale teraz do Funduszu Gwarancyjnego i teraz czekać nadal nie wiadomo ile (a nasza rezygnacja nie miła nic wspólnego z epidemią). Już ponad rok trzymają nasze pieniądze.... Natomiast z TUI otrzymaliśmy zwrot wpłaty natychmiast po odwołaniu wycieczki..... Absolutnie nie polecam RAINBOW!!
Patryk
4 miesiące temu
ojciec kupił wakacje w ITAKA, pieniędzy niema do dziś. Jak kupiłem wakacje w Norweskim biurze, pieniądze były po 3 tygodniach od rezygnacji bez żadnych potrąceń.
bDAFQvMz
Barbara
5 miesięcy temu
travelplanet gdzie wkupiliśmy wczasyw lutym zakupił wczzasy dla nas w coraltravel,o zwrot wystąpiliśmy 20 marca,do tej pory ni słychu ni widu,nie polecam tych firm w ogóle
agnieszka
4 miesiące temu
nie polecam biura "Funclub" - o pieniadze trzeba bylo sie wielokrotnie prosic, a i tak potracili sobie kwotę za odwołanie wycieczki, ktora się nie odbyla. I to pomimo tego, ze w swoich dwoch regulaminach mają zapis, ze w przypadku odwolania wyjazdu oddają 100% kwoty.
Najnowsze komentarze (16)
Olga
miesiąc temu
Ja kupiłam przez wakacje.pl z biura podróży Atur. Dramat. czekam jak głupia te 180 dni a teraz się dowiaduje (z internetu), że trzeba było złożyć wniosek do Funduszu Gwarancyjnego. Organizator złożył taki wniosek miesiąc wcześniej, ja nie zostałam o tym powiadomiona. Ponoć wniosek musi być identyczny jak ten który złożyło biuro podróżny. Nie mogę od nich uzyskać tych informacji! Dzwonię proszę, piszę mejle zarówno do Atur jak i wakacji.pl i nic. Atur ma zupełnie gdzieś, wakacje.pl to albo nie odpowiadają na pytania, albo nie na temat, albo podają co mejla sprzeczne informacje, mam wrażenie że koresponduję z grupą Monty Pythona a nie biurem podróży. Może znacie jakiegoś prawnika, który specjalizuje się w takich sprawach?
adam
2 miesiące temu
Ja byłem z itaką i wszystko było ok. Jak raz nam odwołali to szybko oddali pieniądze.
Monika
2 miesiące temu
Zwroty za wycieczki przez TFG to kpina. Wniosek złożony 2 listopada, rozpisany w dwóch wpłatach zgodnie z wpłatami do biura podróży. Po miesiącu - przekazano do weryfikacji i zlecono do wypłatę ale tylko z jednej pozycji- z kwotą najmniejszą o drugiej cisza!. Nie odpowiadają na korespondencję. Porażka.
Lukas
2 miesiące temu
Pieniądze wpłacone w październiku 2019. wyjazd miał być czerwiec 2020 pieniędzy do teraz nie ma. Po telefonie do UFG odpowiedź do 4 miesięcy powinien być zwrot czyli koło marca 2021
steve
2 miesiące temu
a co z rezerwacja prywatnie do sanatorim ,wyslali e-melia ,ze maja180 dni na zwrot zaliczki
Malagosia
2 miesiące temu
Też jestem klientem Itaki i czekam na zwrot już 8 miesiąc. Teraz wymyślili konieczność złożenia wniosku do funduszu gwarancyjnego i następne schody. Wniosek nie działa. Taki sposób na utrudnienia ludziom odzyskania swoich pieniędzy. Itaka robi wszystko żeby zatrzymać klientów przez wołczer 120%. Kolejny argument żeby zrezygnować z tego biura.
Berta
2 miesiące temu
Ja wpłaciłam całość w marcu w biurze podróży Sindbad ,która była pośrednikiem z Rainbow wniosek o zwrot wypełniłam i nadal czekam mija już 190 dni
Ona
2 miesiące temu
Ja wykupiłam wczasy w Travelplanet i czekam na zwrot już ponad 200 dni. Co mam zrobić żeby odzyskać pieniądze ?
bDAFQvMr
Kirson
3 miesiące temu
Coral Travel oddał mi około 70% wpłaconych pieniędzy, pozostałą część próbuje sobie przytulić. Nie odpowiada na maile. Sprawę kieruję na drogę sądową.
Goch
3 miesiące temu
ja nie mogę odzyskać pieniędzy z Coral Travel dział windykacji nie odbiera telefony od tygodnia na maile nie odpisują a pozostali nic nie wiedza mimo ze minęły już 194 dni. Biuro podróży się tzw. "wypięło" bo oni tez niby nic nie mogą nie wiem gdzie się udać
Kirson
3 miesiące temu
Z coral travel dostałem tylko 70% wpłaconych pieniędzy. Wałek!
Viol
3 miesiące temu
Ja wpłaciłam zaliczkę w biurze RAIBOW we wrześniu 2019 na wczasy, które miały się odbyć w sierpniu 2020. Wypiłam też ubezpieczenie 100% od rezygnacji, w lutym 2020 mąż został zwolniony z pracy w związku z powyższym w marcu złożyliśmy wniosek o zwrot 100% zaliczki zg z w/w ubezpieczeniem. Biuro obiecało zwrócić za 194 dni 100% wpłaty. Ale tak się nie stało, kiedy minął ostatni dzień kazali złożyć następny wniosek o zwrot, ale teraz do Funduszu Gwarancyjnego i teraz czekać nadal nie wiadomo ile (a nasza rezygnacja nie miła nic wspólnego z epidemią). Już ponad rok trzymają nasze pieniądze.... Natomiast z TUI otrzymaliśmy zwrot wpłaty natychmiast po odwołaniu wycieczki..... Absolutnie nie polecam RAINBOW!!
agnieszka
4 miesiące temu
nie polecam biura "Funclub" - o pieniadze trzeba bylo sie wielokrotnie prosic, a i tak potracili sobie kwotę za odwołanie wycieczki, ktora się nie odbyla. I to pomimo tego, ze w swoich dwoch regulaminach mają zapis, ze w przypadku odwolania wyjazdu oddają 100% kwoty.
Patryk
4 miesiące temu
ojciec kupił wakacje w ITAKA, pieniędzy niema do dziś. Jak kupiłem wakacje w Norweskim biurze, pieniądze były po 3 tygodniach od rezygnacji bez żadnych potrąceń.
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić