Leciał samolotem, który rozbił się w Indiach. "Nic nie działa"

Wokół katastrofy lotu Air India A171 narastają pytania dotyczące bezpieczeństwa maszyn tej linii. Wątpliwości wzbudza choćby wideo opublikowane przez użytkownika platformy X, który miał podróżować samolotem z Delhi do Ahmedabad na kilka godzin przed jego tragicznym lotem powrotnym w Indiach.

Pokazał nagrania z samolotu, który rozbił się w Indiach.Pokazał nagrania z samolotu, który rozbił się w Indiach.
Źródło zdjęć: © X | Akash Vatsa
Mateusz Domański

Akash Vatsa twierdzi, że znajdował się na pokładzie samolotu Air India zaledwie kilka godzin przed jego startem z miejscowości Ahmedabad i katastrofą - miał podróżować nim z Delhi do Ahmedabad.

Mężczyzna zamieścił w sieci nagrania z wnętrza samolotu. "Zauważyłem nietypowe rzeczy w tym samolocie" - zaznaczył na X. W trakcie krótkiego filmiku oznajmił, że klimatyzacja nie działa.

Tutaj jest tak dużo ludzi. Telewizory w ogóle nie działają. Nic nie działa. Nawet światło nie działa - podkreślał.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zandberg o słabości Koalicji Obywatelskiej. "Usłyszeliśmy, że nie ma zgody"

Film wywołał lawinę komentarzy po tym, jak doszło do katastrofy podczas kolejnego lotu tej maszyny. Usterki wymienione przez autora, choć nie miały raczej bezpośredniego wpływu na bezpieczeństwo pasażerów, mogły sugerować, że problemów w samolocie jest więcej.

Jedynym ocalałym z katastrofy jest 40-letni Brytyjczyk, Vishwash Kumar Ramesh, który relacjonował, że "światła zaczęły migać tuż przed katastrofą".

Inżynier Boeinga bił na alarm

Nadal nie jest jasne, co spowodowało tragiczny wypadek, jednak na nowo rozbrzmiały słowa Sama Salehpoura, inżyniera Boeinga, który już w 2024 roku ostrzegał przed "skróconymi procedurami" przy produkcji samolotów Dreamliner.

Nie robię tego, bo chcę, żeby Boeing upadł. Robię to, bo chcę, żeby odniósł sukces i żeby nie dochodziło do katastrof. Prawda jest taka, że Boeing nie może dalej działać w ten sposób. Musi być trochę lepszy - mówił.

Jego uwagi dotyczyły dwóch modeli szerokokadłubowych, w których - jak twierdził - zastosowane uproszczenia mogły "dramatycznie skrócić żywotność samolotu". Federalne władze USA wszczęły dochodzenie po tych sygnałach, a teraz temat powraca w kontekście katastrofy lotu A171.

Źródło artykułu: o2pl
Wybrane dla Ciebie
Krzyżówka z wiedzy ogólnej. Tylko mistrz odkryje wszystkie hasła
Krzyżówka z wiedzy ogólnej. Tylko mistrz odkryje wszystkie hasła
Rodzinny spacer zmienił się w dramat. Dzieci pochylały się nad ojcem
Rodzinny spacer zmienił się w dramat. Dzieci pochylały się nad ojcem
Policja przyłapana. "To będzie podwójna kara". Ostra reakcja
Policja przyłapana. "To będzie podwójna kara". Ostra reakcja
To on szuka "złotego pociągu". Właśnie się ujawnił
To on szuka "złotego pociągu". Właśnie się ujawnił
Szedł obok placu zabaw. Nagle taki widok. "Prawdziwy hit sezonu"
Szedł obok placu zabaw. Nagle taki widok. "Prawdziwy hit sezonu"
Premier Indii mówił o pokoju. Spójrzcie na twarz Putina
Premier Indii mówił o pokoju. Spójrzcie na twarz Putina
Pojawił się w centrum Wrocławia. Kierowcy musieli omijać go łukiem
Pojawił się w centrum Wrocławia. Kierowcy musieli omijać go łukiem
Portugalia zaostrza przepisy deportacyjne dla nielegalnych imigrantów
Portugalia zaostrza przepisy deportacyjne dla nielegalnych imigrantów
8 miliardów funtów na wsparcie Ukrainy? Brytyjczycy mają plan
8 miliardów funtów na wsparcie Ukrainy? Brytyjczycy mają plan
Miał już dość. Ujęcie sprzed Lidla. Wywiesił karteczkę
Miał już dość. Ujęcie sprzed Lidla. Wywiesił karteczkę
Wyż z Rosji nadal nad Polską. Należy spodziewać się opadów
Wyż z Rosji nadal nad Polską. Należy spodziewać się opadów
Zaginęła 15-latka z Konstantynowa Łódzkiego. Jest nowy trop
Zaginęła 15-latka z Konstantynowa Łódzkiego. Jest nowy trop