Artykuł Sponsorowany| 

Pokaż się z dobrej strony! Podpowiadamy, jak wykorzystać YouTube w promocji biznesu

0

Promowanie własnego biznesu jest czasochłonne, wymagające i często nieskuteczne. Nieustannie zastanawiasz się, co jeszcze możesz zrobić, by odnieść sukces? Podpowiadamy! Pokaż się z jeszcze lepszej strony! Sama obecność w mediach społecznościowych to za mało. Spotkaj się z potencjalnymi klientami tam, gdzie mają na to ochotę, proponując profesjonalne nagrania. Sprawdź, jak wykorzystać YouTube w promocji biznesu i pokaż, co potrafią Twoje produkty. Bez względu na to, czym się zajmujesz, przygotowany z pomysłem film pomoże Ci zyskać sympatię klientów!

Pokaż się z dobrej strony! Podpowiadamy, jak wykorzystać YouTube w promocji biznesu
(materiał klienta)
Artykuł sponsorowany

Jak może pomóc Ci YouTube?

Najprostsze rozwiązania często przynoszą największe korzyści. Postaw na samodzielną promocję własnej marki i zaufaj możliwościom, jakie proponuje YouTube. Zdecydowanie warto je wykorzystać - niemal 100% klientów uznaje video za użyteczne lub decydujące w momencie podejmowania decyzji o zakupie w sieci. Dlaczego tak się dzieje? Wraz z rosnącą popularnością idei prowadzenia biznesu w sieci tradycyjne metody prezentacji okazały się niewystarczające. Opis, profesjonalna fotografia i opinie klientów w konfrontacji z rosnącymi wymaganiami klientów bez odpowiedniego wsparcia, nie mają mocy przekonywania. Odkryj wszystkie tajemnice YouTube i dowiedz się, jak wykorzystać serwis w promocji biznesu.

Decydując się na promocję produktów lub usług w formie video możesz być pewnym zauważalnych korzyści.

- Nagrany film zdecydowanie ograniczy czas spędzony na promocji własnego biznesu - wrzucony do sieci pozwoli Ci na wirtualne spotkania z klientem, bez względu na to, co w danej chwili robisz;

- Video pozwala klientowi jeszcze lepiej poznać nie tylko produkt lub usługę, ale przede wszystkim Ciebie, jako przedsiębiorcę. Jakie ma to znaczenie? Konkretnej osobie zdecydowanie łatwiej jest zaufać;

- Promocja z wykorzystaniem kamery to niezawodny sposób na pełną prezentację zalet i możliwości produktu lub korzyści płynących ze skorzystania z proponowanej usługi;

Pierwszy film? Sprawdź, o czym musisz pamiętać

Pierwszy film to prawdziwe wyzwanie. Jeśli jednak zależy Ci na efektywnej promocji firmy w sieci, zdecydowanie warto podjąć się jego realizacji. Nie potrzebujesz profesjonalnego sprzętu - wystarczy lustrzanka, odpowiednio zaaranżowana przestrzeń i przemyślane tematy.

Podpowiadamy, jak w trzech krokach przygotować nagranie promujące produkty i usługi, by zyskać sympatię klientów, wyraźnie zwiększyć sprzedaż i zapewnić swojej firmie skuteczną reklamę przez całą dobę!

Bądź sobą!

Twój biznes to Ty - wystarczy wziąć kamerę, poprawić fryzurę i uśmiechnąć się, by móc zacząć nagrywać video promujące markę. Pierwsze nagranie często jest stresujące - w takiej sytuacji warto unikać stylizacji i gotowych wypowiedzi, które nie są w Twoim stylu. Naturalny look sprawi, że szybko poczujesz się pewnie przed kamerą!

Zaplanuj tematykę nagrań

Dopiero zaczynasz? Zacznij mądrze! Odpowiednio wcześnie przygotuj tematy, jakie chcesz poruszyć. Możesz odpowiedzieć na pytania najczęściej zadawane przez klientów, zaprezentować proponowane produkty albo opowiedzieć o realizowanych usługach. Podziel się tym, jakie materiały wykorzystujesz do pakowania paczek i jakie formy wysyłki oferujesz. Działasz w branży odzieżowej? Zaprezentuj proponowane zestawy w ruchu i przekonaj się jakie możliwości otwiera przed Tobą kamera!

Pokaż swój film!

Samo nagranie filmu to za mało, zwłaszcza jeśli własny kanał YouTube masz dopiero w planach. Jeśli działasz na podstawie listy FAQ, czyli najczęściej zadawanych pytań, video możesz dołączyć do maila zwrotnego. Niebanalna odpowiedź pomoże Ci zyskać sympatię klientów!

Zapewnij sobie oglądalność

Pozwól się lubić, a więc - nie zniechęcaj klientów, stałych, nowych i potencjalnych zbyt długimi nagraniami. Filmy, które trwają nie dłużej niż dwie minuty, na YouTubie zdecydowanie cieszą się największą oglądalnością. Odgórnie określona tematyka i konkretne odpowiedzi na pytania to doskonały sposób na pozytywną prezentację marki.

Droga do sukcesu wiedzie przez własny kanał!

Zanim założysz kanał na YouTubie, przygotuj filmy, które zaproponujesz widzom. Będąc gotowym na nowe wyzwanie, poczujesz się pewnie, a kolejne materiały nie będą nagrywane pod presją czasu. Jakie cechy powinny wyróżniać Twój profil w serwisie, by jego popularność stale rosła?

Profesjonalizm

Decydując się na prowadzenie kanału, mającego na celu promocję biznesu, zdecydowanie warto zadbać o profesjonalizm. Nie musisz jednocześnie rezygnować z indywidualizmu wyróżniającego Twoją markę - wykorzystaj dotychczas towarzyszące Ci logo i nazwę i pozwól znaleźć się w sieci.

Kreatywność

Działania marketingowe w sieci cieszą się rosnącym zainteresowaniem, a ich efektywność jest naprawdę duża - właśnie dlatego warto zadbać o kreatywność swoich działań! Wyróżnij swój kanał YouTube pomysłowymi rozwiązaniami - przygotuj zaskakujący zwiastun, czyli film, który wyświetli się automatycznie po wejściu na Twój profil. Dopiero zaczynasz? Zamieść w tym miejscu ciekawe video, zbudowane na podstawie listy FAQ.

Estetyka

Przemyślane treści to podstawa dobrze funkcjonującego kanału. Warto je także odpowiednio kategoryzować. Zastanów się, jaki typ nagrań reprezentują kolejne filmy i odpowiednio je oznacz. Udzielasz rad? Tworzysz praktyczny poradnik. Prezentujesz, w jaki sposób wykonać makijaż dzienny? To Twój tutorial.

Skuteczna promocja filmu

Nagrywając kolejne filmy, chcesz, by trafiły do jak największej liczby odbiorców. Co możesz zrobić, by maksymalnie zwiększyć zasięg przygotowanych video? Przede wszystkim - zadbać o szczegóły! Pozornie nieznaczące, dla robotów Google mają istotne znaczenie. Pozwól się znaleźć w sieci i miej pewność, że popularność Twojego kanału będzie stale rosła. Zadbaj o odpowiedni pod kątem SEO tytuł filmu, konkretny opis nagrania i odpowiednie tagi. Przyjazne mogą okazać się także adnotacje. Jak korzystać z wymienionych możliwości?

- Tytuł filmu powinien być jednoznaczny, czyli odnosić się bezpośrednio do treści zawartych w nagraniu;

- Opis nagrania musi być maksymalnie krótki, zwłaszcza jeśli zależy Ci, by klient widział go w całości. Dla oglądających widoczne są wyłącznie dwa pierwsze zdania i to właśnie w nich powinno znaleźć się to, co najważniejsze - także link do sklepu internetowego lub strony internetowej;

- Tagi, czyli adekwatne frazy to szczegóły, których nie należy pomijać! Dzięki nim droga do znalezienia Twojego filmu w sieci będzie jeszcze łatwiejsza;

- Adnotacje to Twój sposób na wędrówkę po Twoim kanale, zwłaszcza że to właśnie Ty najlepiej znasz tematykę, wokół której powstają filmy video. Wykorzystaj adnotacje do przeprowadzenia klientów przez kolejne nagrania, wskazując im, gdzie znajdą konkretny tutorial albo praktyczny poradnik o tematyce zbliżonej do tej, która ich zainteresowała;

Promocja filmu w sieci

Daj znać, że jesteś na YouTubie! Wykorzystaj popularne social media, swój adres mailowy, firmową stronę lub bloga, radzi Szymon Spychała, współwłaściciel agencji carted.pl. Nagrania możesz zamieszczać na Facebooku, Instagramie albo Twitterze, polecając produkty lub świadczone usługi. Kolejne udostępnienia zdecydowanie będą działały na Twoją korzyść! Mailowe video odpowiedzi to nie jedyny sposób na promocję kanały YouTube z wykorzystaniem poczty elektronicznej. W stopce maila możesz mieścić link, który przekieruje klienta bezpośrednio na Twój profil, prezentując przygotowane treści.

Recenzje produktów, niebanalny newsletter albo nagrania pojawiające się w treści firmowego bloga, to sposób na promocję kanału YouTube za pośrednictwem prowadzonej działalności.

YouTube w promocji biznesu coraz częściej staje się standardem. Wykorzystaj możliwości, jakie gwarantuje własny kanał i pokaż się z jeszcze lepszej strony!

Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić