Bogdan Kicka|

Polsko-ukraiński zespół na Antarktydzie. Naukowcy zrobili to po raz pierwszy

Narodowe Antarktyczne Centrum Naukowe Ukrainy we współpracy z naukowcami z Polskiej Akademii Nauk i Uniwersytetu Gdańskiego dokonali przełomowego odkrycia na Antarktydzie.

Polsko-ukraiński zespół na Antarktydzie. Naukowcy zrobili to po raz pierwszy
Organizmy żyjące w Oceanie Południowym. (Facebook)

Naukowcy z załogi statku badawczego "Noosfera" zrealizowali fascynujące badanie w Cieśninie Penola, niedaleko Wysp Argentyńskich, używając specjalistycznego narzędzia znanego jako włók denny. "Eksperyment" został przeprowadzony na trzech różnych głębokościach i dostarczył niezwykłych odkryć dotyczących mieszkańców morskich głębin.

Na głębokości 250 metrów dominującymi gatunkami były gąbki, duże rozgwiazdy i strzykwy, znane również jako ogórki morskie. Na głębokości 200 metrów badacze napotkali średniej wielkości rozgwiazdy, ślimaki, duże wieloszczety oraz szkarłupnie, znane także jako wężowidła morskie. Ostatnia próbka, pobrana z głębokości 120 metrów, ujawniła bogactwo różnorodnych gatunków rureczników oraz kolonie osiadłych mszywiołów.