Przed lotem wejście na wagę. Kolejna linia lotnicza chce ważyć pasażerów

Kolejna linia lotnicza oświadczyła, że zamierza ważyć nie tylko bagaże, ale i... pasażerów. Tym razem chodzi o fińskiego przewoźnik Finnair. Firma zapewnia, że jej celem jest poprawa bezpieczeństwa lotów, a ważenie będzie dobrowolne i anonimowe.

Linie lotnicze będą ważyć pasażeróLinie lotnicze będą ważyć pasażerów
Źródło zdjęć: © Pixabay
oprac.  APOL

Finnair to narodowa linia lotnicza Finlandii i jedna z pięciu najdłużej operujących linii lotniczych na świecie. Według "New York Post", firma zapowiedziała, że będzie ważyć zarówno bagaże, jak i pasażerów. Ci zostaną poproszeni o wejście na wagę, zanim przejdą przez bramkę odlotów.

Zgodnie z zapowiedzią, specjalne procedury będą obowiązywać do maja i obejmą tylko niektórych podróżnych.

Finnair będzie zbierać dane, ważąc ochotników i ich bagaż podręczny przy bramce odlotów – wynika z oświadczenia firmy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Co robić w Zakopanem i okolicach, gdy brakuje śniegu?

Firma zapewnia, że ważenie będzie dobrowolne i anonimowe, a pozyskane w ten sposób dane "zostaną wykorzystane wyłącznie w celu optymalizacji bieżących obliczeń bilansu samolotu".

Takie praktyki pomagają w dokładnym określeniu obciążenia maszyny, co jest istotne, m.in ze względu na bezpieczeństwo lotu oraz zużycie paliwa.

Pasażerowie ważą coraz więcej

Ważenie pasażerów mimo wszystko wydaje się dość kontrowersyjną metodą. Wydaje się, że w tej sytuacji trudno uniknąć nietaktu. Eksperci wskazują jednak, że zmiany nawyków żywieniowych i diety powodują, iż pasażerowie są coraz ciężsi, co może mieć wpływ na ogólne bezpieczeństwo lotów. Jak przypomina "New York Post" , posługując się statystykami rządowymi, otyłych jest 42 proc. populacji USA.

Trzysta osób, które ważą więcej niż przeciętnie, może znacząco zwiększyć masę samolotu, a wszystkie nasze obliczenia dotyczące osiągów – długość pasa startu, wznoszenie, wysokość przewyższenia nad przeszkodami (...) – wszystko zależy między innymi od masy – wyjaśnił w rozmowie z CNBC Shem Malmquist, instruktor w College of Aeronautics na Florida Tech.
Źródło artykułu: o2pl
Wybrane dla Ciebie
Papież Leon XIV ma apel. Chodzi o nadużycia duchownych
Papież Leon XIV ma apel. Chodzi o nadużycia duchownych
Barki uziemione w kanale. Zapadlisko usunęło wodę
Barki uziemione w kanale. Zapadlisko usunęło wodę
Grzyby przed świętami. Influencer „Skarby lasu” wrócił z pełnym koszem zielonek
Grzyby przed świętami. Influencer „Skarby lasu” wrócił z pełnym koszem zielonek
Uczeń podstawówki miał dusić nauczycielkę. Policja poinformowana dwa dni później
Uczeń podstawówki miał dusić nauczycielkę. Policja poinformowana dwa dni później
Zapłacił za zakupy dziecka w Biedronce. Wytłumaczył, dlaczego
Zapłacił za zakupy dziecka w Biedronce. Wytłumaczył, dlaczego
Uciekł ze szpitala psychiatrycznego. Ranni strażnicy. Nowe informacje
Uciekł ze szpitala psychiatrycznego. Ranni strażnicy. Nowe informacje
Incydent z Ryanair. Samolot uderzył w cysternę
Incydent z Ryanair. Samolot uderzył w cysternę
Była w towarzystwie Kim Dzong Una. Może przejąć po nim władzę
Była w towarzystwie Kim Dzong Una. Może przejąć po nim władzę
Młodzi rodzice nie żyją. Szlaban był otwarty? Głos z prokuratury
Młodzi rodzice nie żyją. Szlaban był otwarty? Głos z prokuratury
W Warszawie zmarł białoruski dziennikarz. Będzie sekcja zwłok 37-latka
W Warszawie zmarł białoruski dziennikarz. Będzie sekcja zwłok 37-latka
Komunikat ws. kapsuły Nyx. Wspomniano też o Polakach
Komunikat ws. kapsuły Nyx. Wspomniano też o Polakach
15 mln zł za życie Maksa. Rodzice chłopca próbują dokonać niemożliwego
15 mln zł za życie Maksa. Rodzice chłopca próbują dokonać niemożliwego