Przed lotem wejście na wagę. Kolejna linia lotnicza chce ważyć pasażerów

Kolejna linia lotnicza oświadczyła, że zamierza ważyć nie tylko bagaże, ale i... pasażerów. Tym razem chodzi o fińskiego przewoźnik Finnair. Firma zapewnia, że jej celem jest poprawa bezpieczeństwa lotów, a ważenie będzie dobrowolne i anonimowe.

Linie lotnicze będą ważyć pasażeróLinie lotnicze będą ważyć pasażerów
Źródło zdjęć: © Pixabay
oprac.  APOL

Finnair to narodowa linia lotnicza Finlandii i jedna z pięciu najdłużej operujących linii lotniczych na świecie. Według "New York Post", firma zapowiedziała, że będzie ważyć zarówno bagaże, jak i pasażerów. Ci zostaną poproszeni o wejście na wagę, zanim przejdą przez bramkę odlotów.

Zgodnie z zapowiedzią, specjalne procedury będą obowiązywać do maja i obejmą tylko niektórych podróżnych.

Finnair będzie zbierać dane, ważąc ochotników i ich bagaż podręczny przy bramce odlotów – wynika z oświadczenia firmy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Co robić w Zakopanem i okolicach, gdy brakuje śniegu?

Firma zapewnia, że ważenie będzie dobrowolne i anonimowe, a pozyskane w ten sposób dane "zostaną wykorzystane wyłącznie w celu optymalizacji bieżących obliczeń bilansu samolotu".

Takie praktyki pomagają w dokładnym określeniu obciążenia maszyny, co jest istotne, m.in ze względu na bezpieczeństwo lotu oraz zużycie paliwa.

Pasażerowie ważą coraz więcej

Ważenie pasażerów mimo wszystko wydaje się dość kontrowersyjną metodą. Wydaje się, że w tej sytuacji trudno uniknąć nietaktu. Eksperci wskazują jednak, że zmiany nawyków żywieniowych i diety powodują, iż pasażerowie są coraz ciężsi, co może mieć wpływ na ogólne bezpieczeństwo lotów. Jak przypomina "New York Post" , posługując się statystykami rządowymi, otyłych jest 42 proc. populacji USA.

Trzysta osób, które ważą więcej niż przeciętnie, może znacząco zwiększyć masę samolotu, a wszystkie nasze obliczenia dotyczące osiągów – długość pasa startu, wznoszenie, wysokość przewyższenia nad przeszkodami (...) – wszystko zależy między innymi od masy – wyjaśnił w rozmowie z CNBC Shem Malmquist, instruktor w College of Aeronautics na Florida Tech.
Źródło artykułu: o2pl

Wybrane dla Ciebie

Chiny nie chcą porażki Rosji w Ukrainie. Zaskakujące słowa szefa dyplomacji Chin
Chiny nie chcą porażki Rosji w Ukrainie. Zaskakujące słowa szefa dyplomacji Chin
Burze i silne opady deszczu do 30mm. W tych częściach kraju wydano ostrzeżenia
Burze i silne opady deszczu do 30mm. W tych częściach kraju wydano ostrzeżenia
Samolot runął po starcie. Błąd pilota przyczyną tragedii w Indiach?
Samolot runął po starcie. Błąd pilota przyczyną tragedii w Indiach?
Sceny w kościele. Zakonnica przepędziła nieletnich
Sceny w kościele. Zakonnica przepędziła nieletnich
Sankcje Trumpa. Rosjanie zabrali głos
Sankcje Trumpa. Rosjanie zabrali głos
"Prawdziwa plaga" w Zakopanem. Alkohol i paliwo kradną najczęściej
"Prawdziwa plaga" w Zakopanem. Alkohol i paliwo kradną najczęściej
"Znowu to samo". Leśnicy załamują ręce
"Znowu to samo". Leśnicy załamują ręce
Sprawa "Skóry" ponownie na wokandzie. Sąd ogłasza uzasadnienie
Sprawa "Skóry" ponownie na wokandzie. Sąd ogłasza uzasadnienie
Rosjanka weszła do Biedronki w Polsce. "Byłam w szoku"
Rosjanka weszła do Biedronki w Polsce. "Byłam w szoku"
W trampkach poszedł w Tatry. "Jednak obuwie ma znaczenie"
W trampkach poszedł w Tatry. "Jednak obuwie ma znaczenie"
Dramatyczna decyzja Brytyjki. "Jeśli to czytasz, zakończyłam podróż"
Dramatyczna decyzja Brytyjki. "Jeśli to czytasz, zakończyłam podróż"
Wrócili do listy Epsteina. Zadają Trumpowi konkretne pytania
Wrócili do listy Epsteina. Zadają Trumpowi konkretne pytania