Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Wróć na
oprac. Łukasz Michalik
|

Ważna decyzja UOKiK. Klienci odzyskają pieniądze z kart pre-paid

1
Podziel się:

Klienci, którzy korzystają z numerów pre-paid, mają powody do zadowolenia. Przypisane do numeru telefonicznego pieniądze nie przepadną – da się je odzyskać.

Ważna decyzja UOKiK. Klienci odzyskają pieniądze z kart pre-paid
Pieniądze zgromadzone na rachunku telefonicznym nie mogą przepadać (Istock)

Numery pre-paid bywają pułapką na klientów. Zgromadzona na koncie, pokaźna suma działa jak kotwica: zamiast zmienić operatora, z obawy przed utratą środków niektórzy klienci utrzymują i doładowują swoje konta, choć nie korzystają w pełni z wpłacanych pieniędzy.

Problem jest znany Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów od dawna. Niestety, mimo zapadających, korzystnych dla klientów decyzji, działania operatorów telekomunikacyjnych ciągle pozostawiają wiele do życzenia.

UOKiK kontra telekomy

Ostatnia decyzja UOKiK w tej kwestii dotyczy operatora Play, który został zobowiązany do wypłaty zgromadzonych środków tym klientom, którzy zmieniają operatora albo zdecydowali się nie przedłużać ważności swojego numeru. Wcześniej UOKiK wydał podobne zarządzenia w kwestii innych operatorów, jak T-Mobile i Polkomtel. Postępowanie wobec Orange jest w toku.

Porządkujemy rynek nakazując operatorom uczciwie rozliczać się z konsumentami przy zmianie dostawcy usług. Klienci nie mogą tracić niewykorzystanych środków zgromadzonych na koncie pre-paid z powodu braku kolejnego doładowania – tłumaczy prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
WP Komórkomania
KOMENTARZE
(1)
Jaro
2 lata temu
Bardzo dobrze. Koniec ze złodziejstwem operatorów!
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić