Ważna decyzja UOKiK. Klienci odzyskają pieniądze z kart pre-paid
Klienci, którzy korzystają z numerów pre-paid, mają powody do zadowolenia. Przypisane do numeru telefonicznego pieniądze nie przepadną – da się je odzyskać.
Numery pre-paid bywają pułapką na klientów. Zgromadzona na koncie, pokaźna suma działa jak kotwica: zamiast zmienić operatora, z obawy przed utratą środków niektórzy klienci utrzymują i doładowują swoje konta, choć nie korzystają w pełni z wpłacanych pieniędzy.
Problem jest znany Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów od dawna. Niestety, mimo zapadających, korzystnych dla klientów decyzji, działania operatorów telekomunikacyjnych ciągle pozostawiają wiele do życzenia.
Na to turyści zwracają uwagę. "Oczekują teraz unikalnych doświadczeń"
UOKiK kontra telekomy
Ostatnia decyzja UOKiK w tej kwestii dotyczy operatora Play, który został zobowiązany do wypłaty zgromadzonych środków tym klientom, którzy zmieniają operatora albo zdecydowali się nie przedłużać ważności swojego numeru. Wcześniej UOKiK wydał podobne zarządzenia w kwestii innych operatorów, jak T-Mobile i Polkomtel. Postępowanie wobec Orange jest w toku.
Porządkujemy rynek nakazując operatorom uczciwie rozliczać się z konsumentami przy zmianie dostawcy usług. Klienci nie mogą tracić niewykorzystanych środków zgromadzonych na koncie pre-paid z powodu braku kolejnego doładowania – tłumaczy prezes UOKiK Tomasz Chróstny.