Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Przejdź na
aktualizacja

Nigdy nie wyrzucaj do kosza. Nie wiesz, co w ten sposób tracisz

3
Podziel się

Większość osób, gdy obiera cebulę, wyrzuca łupiny do kosza. Okazuje się, że wierzchnie warstwy cebuli, których się pozbywamy, posiadają wiele prozdrowotnych właściwości. Dowiedz się, jak można je wykorzystać.

Nigdy nie wyrzucaj do kosza. Nie wiesz, co w ten sposób tracisz
(Getty Images)

Łupinę cebuli warto wykorzystać głównie ze względu na zawartość kwercetyny. Ten pigment roślinny reguluje ciśnienie tętnicze i pomaga obniżyć zbyt wysokie stężenie złego cholesterolu LDL, chroniąc tym samym przed miażdżycą, zawałem serca i udarem mózgu**.

Kwercetyna niszczy szkodliwe wolne rodniki, opóźnia proces starzenia się organizmu i zmniejsza ryzyko nowotworów w tym raka jelita grubego.

Poza tym łupiny z cebuli są bogatym źródłem błonnika pokarmowego, dzięki czemu obniżają poziom glukozy we krwi, chronią przed rozwojem cukrzycy typu 2, usprawniają pracę układu trawiennego i pomagają pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej.

To jednak nie koniec listy prozdrowotnych walorów zewnętrznej warstwy cebuli. Warto również wspomnieć o właściwościach przeciwzapalnych, przeciwwirusowych i detoksykacyjnych.

Same łupiny cebuli nie nadają się do jedzenia. Żeby wykorzystać w pełni ich prozdrowotne właściwości, warto dodać je do zupy lub sosu. Można z nich przyrządzić również leczniczą herbatę.

W tym celu wystarczy garść łupin z cebuli wrzucić do naczynia i zalać jednym litrem wrzącej wody. Wywar należy zostawić na 15 min pod przykryciem. Po upływie tego czasu przecedzamy miksturę i pijemy tuż przed snem lub w ciągu dnia. Napój możemy ewentualnie dosłodzić odrobiną miodu naturalnego.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło:
o2pl
KOMENTARZE
(3)
Bodzio
2 tyg. temu
Cebula przed zasadzeniem jest zaprawiana silną trucizną przeciwko śmietce cebulance. Wychodzi na to, że herbatka z łupin nadaje się tylko dla teściowej.
Zenek
2 tyg. temu
Nigdy nie wypisuj takich farmazonów pseudodziennikarko. Nie wiesz co ludzie o tobie myślą czytając te twoje niemiłosierne wypociny bez ładu i składu.
Half
2 tyg. temu
Pierwszy lepszy cytat z Google, bo mi się wierzyć nie chce... Wszystko trzeba sprawdzac samemu oO Źródłem kwercetyny są przede wszystkim owoce i warzywa. Na zawartość kwercetyny w organizmie ludzkim wpływa przede wszystkim dostarczane pożywienie, dlatego warto włączyć do diety produkty bogate w ten flawon. Kwercetynę znajdziemy w jabłkach, pomarańczach, borówkach, porzeczkach, wiśniach i żurawinie. W celu dostarczenia kwercetyny do organizmu należy spożywać także warzywa takie jak brokuły, jarmuż, szpinak, cebula ( to ja wolę świeża niż jakieś łupiny) i kapusta. Złoża tego związku posiada także skrzyp polny, rumianek, gryka, dziurawiec, ruta, kasztanowiec, głóg, czarny bez i pyłek kwiatowy. Duże ilości kwercetyny znajdują się w herbacie, propolisie, miodzie oraz czerwonym winie. Nie przepadam za winem ale zdecydowane to brzmi lepiej niż cebulowe łupiny lol
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić