Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Wróć na

Zapycha naczynia krwionośne, zagraża sercu. Tak się go pozbędziesz

5
Podziel się:

Zbyt wysoki poziom złego cholesterolu LDL we krwi powoduje zapchanie tętnic, co prowadzi do rozwoju miażdżycy, zawału serca i innych poważnych schorzeń. Dowiedz się jak w naturalny sposób obniżyć stężenie złego cholesterolu we krwi.

Czosnek jest jedną z silnych broni w walce z ze złym cholesterolem LDL
Czosnek jest jedną z silnych broni w walce z ze złym cholesterolem LDL (Getty Images)

Cholesterol w diecie

Jeżeli po badaniach cholesterolu ogólnego, okaże się mamy za wysoki poziom złego cholesterolu LDL w organizmie, to przede wszystkim powinniśmy zmienić swoje nawyki żywieniowe.

Wtedy z codziennego menu należy wykluczyć produkty spożywcze zawierające tłuszcze zwierzęce takie jak masło, smalec, tłusta wędlina, tłuste mięso i tłusty nabiał. Jadłospis warto wzbogacić owocami morza oraz rybami morskimi np. dorszem, śledziem, makrelą, halibutem lub sardynkami.

Tego rodzaju żywność zawiera nienasycone tłuszcze omega-3, które pomagają zwiększyć zawartość dobrego cholesterolu w krwiobiegu, a także obniżyć poziom złego cholesterolu i trójglicerydów we krwi.

Tłuszcz w diecie

Tłuszcze omega-3 znajdziemy również w oleju rzepakowym pochodzącym z pierwszego tłoczenia, oleju lnianym, orzechach i kiełkach zbóż. Jeżeli chcemy zadbać o prawidłowe stężenie cholesterolu w organizmie, nie możemy zapomnieć również o żywności zawierającej błonnik pokarmowy. Błonnik znajduje się w warzywach, owocach, produktach pełnoziarnistych, otrębach, jęczmieniu i płatkach owsianych.

Podczas walki ze złym cholesterolem warto sięgnąć po ciemne owoce np. aronię. Owoce te są bogatym źródłem antyoksydantów, które chronią organizm przed namiarem złego cholesterolu we krwi. W diecie mająca na celu utrzymanie odpowiedniego poziomu cholesterolu powinny być obecne: kapusta, sałata, zielona herbata, czerwony grejpfrut, kakao i ziarna zbóż.

Czosnek na cholesterol

Czosnek jest także silną bronią w walce z ze złym cholesterolem LDL. Ten naturalny antybiotyk zawiera allicynę, która uaktywnia się po zgnieceniu ząbka czosnku.

Produkty zbożowe, które wybieramy, powinny być jak najmniej przetworzone. Należą do nich chleb razowy, makaron pełnoziarnisty i kasze o dużych ziarnach.

Te zmiany w codziennym jadłospisie z pewnością skutecznie wyregulują poziom cholesterolu w naszym organizmie i wpłyną pozytywnie na ogólną kondycję zdrowotną.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
o2pl
KOMENTARZE
(5)
Wojtas
rok temu
Bezmyślnie powielanie starych, dawno nieaktualnych opracowań dotyczących cholesterolu. Już od dawna wiadomo, że to wcale nie tłuszcz powoduje odkładanie się złego cholesterolu tylko zaburzenia przemiany materii. Czasem wrodzone a czasem wywołane przez złe nawyki, brak ruchu itd. Jednym słowem BEŁKOT.
ktoś
rok temu
Tak tylko, że jak ktoś ma do tego podagrę, to nie może jeść tłustych ryb, takich jak halibut, sardynki, czy makrela
gosc000
rok temu
Dieta dla każdego ale z grubym portfelem.
gość
rok temu
Tylko rozkłada trzustkę ,wątrobę i niszczy żołądek .
Cynik
rok temu
Znowu znachor jakiś się odezwał!
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić