aktualizacja 

Lidl zaliczył wpadkę. Poszło o to zdjęcie

3

Szwajcarski oddział Lidla pochwalił się klientom lokalnym pochodzeniem swoich produktów. Posłużył się jednak przy tym zdjęciem... łąki w Bawarii.

Lidl zaliczył wpadkę. Poszło o to zdjęcie
(Fotolia.pl)

Na stronie Verantwortung-lidl.ch Lidl chwali się zaangażowaniem w ekologię i rozwój lokalnego biznesu. Wydawałoby się, że w bankach fotografii nie brakuje zdjęć pięknych miejsc w Szwajcarii. W końcu posiadanie 105 sklepów w jednym kraju zobowiązuje, by docenić urodę kraju gospodarza.

*Zadanie wyraźnie przerosło spożywczego giganta. *Na wspomnianej stronie w dziale "Szwajcarskie dziedzictwo" znaleźć można było do niedawna (zdjęcie usunięto, widać je jeszcze w google cache)
idylliczny obrazek pięknej łąki z drewnianą chatką i ośnieżonymi szczytami. Na zdjęciu dla pewności doklejono dwa logotypy z szwajcarskimi krzyżami i zapewnieniem "gwarancji szwajcarskości"

Na tym zdjęciu są Alpy, ale nie szwajcarskie. To miejsce to bawarska łąka koło Berchtesgaden, zaś w tle masyw górski Watzmann w Alpach Berchtesgadeńskich przy granicy z Austrią. Kupując takie zdjęcie w banku fotografii stockowych można się o tym dowiedzieć choćby z opisu.

Cieszy nas niezwykle, że Watzman jest tak popularny, ale wolelibyśmy, by ta ważna góra pozostała w Berchtesgaden - wyznał pracownik ministerstwa turystki Niemiec w rozmowie ze szwajcarską gazetą "Handelszeitung".

Sprawę skomentował też Lidl. Zdaniem rzecznika fakt, że "obce zdjęcie" trafiło do materiałów reklamowych "jest bardzo bolesne". Gazeta pociesza Lidla dodając, że ich główny rywal Aldi popełnił swego czasu identyczny błąd oklejając szwajcarskie ciasto (Herzhafte Alpenküche Rösti) zdjęciem z Bawarii.

Autor: Jan Muller

Teraz serce internetu w jednej aplikacji. Bądź na bieżąco i pobierz w Google Play albo App Store

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić