o2 - Serce Internetu
Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
  • Quizy
Wróć na
Albert Kamiński
|
aktualizacja

Nowe fakty w sprawie wyrzuconego z lotu

40
Podziel się

Sytuacja z pasażerem wyrzuconym z samolotu staje się coraz bardziej zagmatwana. Mężczyzna miał być agresywny i niechętny do jakiejkolwiek rozmowy. Z kolei linie lotnicze złamały procedury bezpieczeństwa.

Nowe fakty w sprawie wyrzuconego z lotu
(flickr.com, InSapphoWeTrust)
bDTQzrgB

Wszystko zdarzyło się podczas lotu z Chicago do Luisville. Okazało się, że linie United Airlines sprzedały na lot 3411 za dużo biletów i załoga była zmuszona kogoś wyprosić.

Lekarz, na którego padło miał być wyciągany z samolotu siłą. Według nowych informacji zajął on miejsca przeznaczone dla personelu. Pracownicy próbowali polubownie rozwiązać problem, jednak lekarz nie był w ogóle skory do negocjacji. Tłumaczył, że musi pilnie wracać do swoich pacjentów.

bDTQzrgD

Zaoferowano mu odszkodowanie. Miał otrzymać 1000 dolarów za wybranie innego lotu. Wtedy, według linii, zaczął krzyczeć na załogę. Z każdą próbą rozmowy, mężczyzna stawał się coraz bardziej agresywny. Wyrwany z fotela przez służby ochroniarskie krzyczał "po prostu mnie zabijcie". Powtarzał w kółko słowa o tym, że chce po prostu wrócić domu.

Świat widząc film z tego wydarzenia zareagował wielkim oburzeniem. Na nagraniu widać, jak jest przeciągany po podłodze wzdłuż samolotu. Po wargach spływała mu krew.

Linie lotnicze się tłumaczą. Wydały wstępne oświadczenie, które mówi, że personel prosił grzecznie ochotników o opuszczenie samolotu, jednak spotkał się z agresją ze strony niektórych pasażerów.

bDTQzrgJ

Uchybienia ze strony linii lotniczych. Taka sytuacja nie jest niczym niezwykłym, ponieważ przewoźnicy często sprzedają więcej miejsc, niż jest na pokładzie. Wielu pasażerów nie zjawia się na lotach, więc trzeba zapełnić puste miejsca.

Prawo działa na niekorzyść pasażerów. Zgodnie z nim, przewoźnik może pasażera wyprosić z samolotu, ale musi mu zapłacić dwukrotność ceny biletu i zapewnić lot w ciągu dwóch godzin od planowanego. Jeżeli czas oczekiwania jest dłuższy, odszkodowanie wzrasta.

Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.

bDTQzrhe
KOMENTARZE
(40)
KoloS
4 lata temu
Człowieku pamiętaj! Jak przyjdzie co do czego to nie będziesz człowiekiem. Będziesz "pasażerem", "targetem", "konsumentem" lub "zbędnym balastem".
abc
4 lata temu
Wina lini. Gdyby oglosili najpierw kto chce 1000 i poleciec pozniej z pewnoscia znalezliby sie chetni i to nie jeden. Temu panu z pewnoscia bardzo zalezalo na tym locie, bo nie chcial pieniedzy tylko leciec (mial swoje powody i to jego sprawa). Linie chcialy zaoszczedzic 1000 dlatego nie oglosily wczesniej.
tylko służby...
4 lata temu
z tego co widać na nagraniach, tylko służby ochroniarskie były agresywne, NIE PASAŻER!!!!
bDTQzrhf
bojkot
4 lata temu
"personel prosił grzecznie ochotników o opuszczenie samolotu" Czyli Stalin też grzecznie wysyłał ochotników na białe misie?! Człowiek płaci za bile i jedynie co chce to wrócić do domu. Ale nie może bo firma lotnicza sprzedała więcej biletów niż miejsc, tylko dlatego by zwiększyć zyski. Piękna reklama dla firmy, odbije jej się to czkawką.
pasazer_lutha...
4 lata temu
ja mialem taka sytuacja z germanska luthansa - oni tez nadgminnie robia overbooking. Zaproponowali mi 300EUR, ale nie przyjalem (20 godzin juz w podrozy samolotami, mialem dosyc). Na szczescie znalazlo sie paru Polakow, ktory za ta cene posiedzili na lotnisku 6 godzin wiecej (nastepny lot) To powiny byc ZAKAZANE praktyki i uznane za nielegalne odgornie.
Najnowsze komentarze (40)
inka
4 lata temu
linie lotnicze zawsze znajda wytłumczenie!nie wierze im! złodzieje i tyle! a facet miał prawo sie wkurzyc!
Boski Lolo
4 lata temu
Prawo jest po stronie przewoźnika? To chamskie prawo. Transport ludzi to nic innego jak usługa za którą bierze się pieniądze, więc usługa powinna być wykonana. Okazuje się, że pracownicy mają większą możliwość niż inni pasażerowie którzy w tym przypadku potraktowani zostali jak bydło. Jak można sprzedać więcej biletów niż miejsc i tłumaczyć się tym że ktoś nie przyjdzie, przecież i tak zapłacił za bilet to niech leci pusty fotel. Zwykłe naciągactwo linii lotniczych i tyle.
gość 44
4 lata temu
do "narodowca" Już zapomniałeś gamoniu jak pewien platfus darł gębę "Łatunku, niemcy mnie biją, łatujcie mnie." .
poprawny poli...
4 lata temu
Ameryka to dziki kraj oni chca swiat demokracji uczyc ,lamia prawa czlowieka ,wszczynaja wojny ,niech biora swoich zolnierzykow i won z Polski do Rosji niech sobie jada na syberie w tajdze niech sobie wojenki robia tam jest duzo miejsca
pasazer_lutha...
4 lata temu
ja mialem taka sytuacja z germanska luthansa - oni tez nadgminnie robia overbooking. Zaproponowali mi 300EUR, ale nie przyjalem (20 godzin juz w podrozy samolotami, mialem dosyc). Na szczescie znalazlo sie paru Polakow, ktory za ta cene posiedzili na lotnisku 6 godzin wiecej (nastepny lot) To powiny byc ZAKAZANE praktyki i uznane za nielegalne odgornie.
GOSC
4 lata temu
JAK BY PRZECZYTAL REGULAMIN PRAW LOTNISKA TO BY NIE BYLO TAKIEJ SYTUACJI!TO WINA LUDZI ZE NIE CZYTAMY REGIULAMINOW I WTEDY JEST ZDZIWIENIE JAK JEST JAKIS PROBLEM!
edd
4 lata temu
w Europie overbooking jest nielegalny. jezeli klienci wykupili wszystkie bilety ale nikt sie nie pojawi to samolot leci pusty.Hameryka jednak dziki kraj.
HWWD
4 lata temu
Ta hameryka to jednak imperialistyczne, agresywne szamb0!
bDTQzrgX
Acua
4 lata temu
Był lekarzem i było dla niego bardzo ważne, żeby wrócić na czas. Może życie, któregoś z pacjentów od tego zależało.
rututu
4 lata temu
Cały zarząd na zbita mordę !! Inaczej zacznie się horror we wszystkich liniach i traktowanie ludzi jak bydła
tylko służby...
4 lata temu
z tego co widać na nagraniach, tylko służby ochroniarskie były agresywne, NIE PASAŻER!!!!
PR zapił
4 lata temu
"prosił grzecznie ochotników o opuszczenie samolotu, jednak spotkał się z agresją" ???? Ochotnicy :)
Jo
4 lata temu
To był lekarz? Chyba psychiatra sądząc po jego zachowaniu...
abc
4 lata temu
Wina lini. Gdyby oglosili najpierw kto chce 1000 i poleciec pozniej z pewnoscia znalezliby sie chetni i to nie jeden. Temu panu z pewnoscia bardzo zalezalo na tym locie, bo nie chcial pieniedzy tylko leciec (mial swoje powody i to jego sprawa). Linie chcialy zaoszczedzic 1000 dlatego nie oglosily wczesniej.
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić