Polscy wojskowi wymyślili bat na piratów drogowych. Nie uciekną

150

Dzięki wynalazkowi z Wojskowej Akademii Techniznej w Warszawie walka z piratami drogowymi będzie coraz skuteczniejsza.

Polscy wojskowi wymyślili bat na piratów drogowych. Nie uciekną
(Newseria Innowacje)

W ciągu kilku miesięcy na rynku będzie dostępny laserowy prędkościomierz z funkcją wideo. Dzięki temu policja mogła zmierzyć prędkość pojazdu z dokładnością do 1 km/h oraz zarejestrować cały proces pomiaru. Jest to nowość, dzięki której kierowca nie będzie mógł negować niekorzystnego dla siebie wyniku i uniknąć mandatu.

Fotoradary, które są obecne na rynku, umożliwiają pomiar i rejestrację obrazu, natomiast wykorzystują w procesie celowania nie kamerę, a osobny celownik optyczny. Nasz ręczny fotoradar wykorzystuje w procesie celowania ten sam tor, który służy do rejestracji, w związku z tym nie ma możliwości, żeby dokonywać pomiaru dla różnych obiektów. Jest to udokumentowane w postaci pliku wideo i zdjęcia wysokiej rozdzielczości – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Innowacje Marek Zygmunt, szef zespołu laserowej teledetekcji w Instytucie Optoelektroniki Wojskowej Akademii Technicznej.

Nowy prędkościomierz laserowy umożliwia pomiar szybkości pojazdu z odległości do 1 km. Zakres mierzalnej prędkości poruszającego się obiektu sięga 350 km/h. Sam czas pomiaru to zaledwie 0,3 sekundy. Fotoradar pozwala sfotografować dany pojazd lub nakręcić film. W urządzeniu zastosowano moduł pozwalający na trzydziestokrotne powiększenie optyczne obrazu.

Polska policja już od kilku lat wprowadza laserowe mierniki prędkości. Dotychczas wykorzystywane radary mają istotne wady. Radary ręczne typu ISKRA 1 nie umożliwiają identyfikacji pojazdu, to zaś sprawia, że kierowcy często podważali wyniki kontroli, a sprawy trafiały do sądów rejonowych. Amerykańskie laserowe mierniki prędkości typu LTI 20-20 Ultralyte, które ostatnio kupiła policja, nie pozwalają natomiast sporządzić dokumentacji fotograficznej pojazdu.

Laserowy prędkościomierz przechodzi proces certyfikacji, do produkcji w Zakładzie Urządzeń Radiolokacyjnych może trafić już w pierwszej połowie 2018 roku.Do 2020 roku do drogówki ma trafić czterysta takich urządzeń - dodaje Newseria Innowacje.

Zobacz także: Zobacz także: Inteligentne progi zwalniające. Tak się dba o bezpieczeństwo

Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić