Natalia Bogucka|

Tajemnicze sygnały z kosmosu. Australijscy naukowcy są zdumieni

Jak poinformowali obserwatorzy z Australii, teleskopy zbierają ogromną ilość niewyjaśnionych sygnałów pochodzących z obcych galaktyk. Odebrały niemal podwojoną liczbę znanych "szybkich impulsów radiowych", czyli jasnych przebłysków fal radiowych, które docierają na Ziemię z kosmosu.

Tajemnicze sygnały z kosmosu. Australijscy naukowcy są zdumieni
(Wikipedia)

Zarejestrowane sygnały są najbliższe i najjaśniejsze spośród wszystkich kiedykolwiek odebranych. Szybkie wybuchy radiowe są jednym z najbardziej tajemniczych zjawisk we wszechświecie. Są to wybuchy niesamowitej energii - równoważne ilości uwolnionej przez Słońce w ciągu 80 lat. Trwają zaledwie chwilę i pochodzą z tajemniczego źródła.

Niektórzy sugerują, że sygnały są emitowane przez cywilizację pozaziemską. Naukowcy z Uniwersytetu Harvarda w zeszłym roku uznali, że mogą pochodzić z ogromnych nadajników. Inni sugerują przyczyny, takie jak czarne dziury lub gwiazdy neutronowe, które na siebie wpadają.

Odkryliśmy 20 szybkich serii radiowych w ciągu roku, to prawie podwojenie liczby wykrytych sygnałów na całym świecie, odkąd je odkryto w 2007 r. Korzystając z nowej technologii udowodniliśmy również, że szybkie wybuchy radiowe pochodzą z drugiej strony wszechświata, a nie z naszej galaktycznej okolicy - powiedział dr Ryan Shannon.

Naukowcy mają nadzieję, że uda im się zanotować kolejne sygnały i wyjaśnić ich pochodzenie. Jeśli okaże się, że jest ich wystarczająco dużo, mogą stać się użytecznym sposobem na zrozumienie historii wszechświata. Zostały bowiem wysłane, kiedy był znacznie młodszy niż jest dzisiaj.

_Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.