aktualizacja 

Trzęsienie ziemi na Facebooku. Mark Zuckerberg robi ogromne zmiany

164

Dostrzegą je wszyscy użytkownicy największego serwisu społecznościowego świata.

Trzęsienie ziemi na Facebooku. Mark Zuckerberg robi ogromne zmiany
(Getty Images, Paul Marotta)

Teraz najważniejsze będą posty naszych znajomych. Założyciel Facebooka nie ukrywa, że chodzi mu o to, by publikowane materiały wywoływały gorące dyskusje. A zatem pierwszeństwo otrzymają treści wrzucane przez naszych przyjaciół, rodzinę i członków grup, do których należymy.

W odstawkę idą wpisy marek, firm i mediów. Ich zasięgi będą zmniejszane, co oznacza, że dużo rzadziej będą się wyświetlać w strumieniach wiadomości. Zuckerberg napisał w nocy na FB (post został opublikowany o 1.28 polskiego czasu), że domagali się tego sami użytkownicy - informuje BBC News.

Otrzymaliśmy wiele informacji od naszej społeczności, że treści publiczne - posty firm, marek i mediów - wypierają osobiste wpisy, które skłaniają nas do nawiązywania kontaktów między sobą - stwierdził szef Facebooka.

Serwis wciąż mocno stawia na transmisje wideo. Według Zuckerberga wywołują one wiele komentarzy i skłaniają do zaangażowania się w dyskusję. Dodał, że jego ekipie przyświeca tylko jeden cel - by FB był jeszcze lepszy dla użytkowników.

Zobacz także: Zobacz także: Napisała na FB, że ktoś ją prześladuje. Została znaleziona martwa

Wprowadzając te zmiany spodziewam się, że ludzie spędzą więcej czasu na Facebooku, ale równocześnie - że ten czas będzie cenniejszy - podkreśla multimilioner.

Nowości oznaczają trzęsienie ziemi w serwisie społecznościowym. Zgodnie ze słowami jego założyciela mają być wprowadzane w ciągu najbliższych tygodni. Nie wszystkim podoba się, że serwis sam podejmuje tak ważne decyzje. Gabriel Kahn ze Szkoły Komunikacji i Dziennikarstwa Uniwersytetu Południowej Kalifornii twierdzi, że nowe priorytety mogą zniekształcić poglądy i charakter rozmów.

Powinna być publiczna debata na temat wartości, które Facebook stosuje w swoim algorytmie - powiedział Kahn.

Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.

Zobacz także:
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić