160 mln zł kary dla Biedronki. Jest reakcja sieci

14

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny wydał decyzję w sprawie Jeronimo Martins Polska (właściciel Biedronki). Uznano, że spółka wprowadzała konsumentów w błąd odnośnie warunków, korzyści i dostępności regulaminu akcji "Tarcza Biedronki antyinflacyjna".

160 mln zł kary dla Biedronki. Jest reakcja sieci
Biedronka (Google Maps)

Spółka Jeronimo Martins Polska od kwietnia do czerwca 2022 roku prowadziła ogólnopolską akcję "Tarcza Biedronki antyinflacyjna".

Była ona promowana pod hasłem: "jeśli na naszej liście 150 najczęściej kupowanych produktów znajdziecie produkt w niższej cenie regularnej w innym sklepie, zwrócimy wam różnicę".

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) w kampanii Biedronki zauważył skomplikowane zasady, niewspółmierne korzyści i ograniczoną dostępność regulaminu. W związku z tym postanowiono nałożyć na dyskont karę na poziomie 160 mln zł.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Pokazał zdjęcia po zabiegach. "Kosmetolodzy nagminnie poprawiają po lekarzach"
Jeronimo Martins Polska promowało akcję, która w materiałach reklamowych naruszała zbiorowe interesy konsumentów. Wprowadzający w błąd klientów sieci Biedronka przekaz marketingowy, mający przyciągnąć do sklepów rzesze konsumentów, dotyczył podstawowych warunków oferty – tego co powinni zrobić, co mogą zyskać i gdzie znajdą zasady akcji - powiedział prezes UOKiK Tomasz Chróstny, cytowany na uokik.gov.pl.

Następnie podkreślił, że klienci nie mieli możliwości skorzystania z promocji na przedstawionych zasadach.

- Chwytliwe hasła przyciągają uwagę, jednak przedsiębiorcy muszą pamiętać, że konsumenci mają prawo do pełnej i rzetelnej informacji, której treść i sposób przekazywania nie są mylące. Reklama nie może być zatem fałszywym wabikiem na konsumentów. - stwierdził.

Tymczasem klienci Biedronki nie mieli możliwości realnego skorzystania z promocji na warunkach przedstawionych w przekazach reklamowych przez przedsiębiorcę. Swój negatywny odbiór akcji konsumenci wyrażali w mediach społecznościowych, m.in. na profilu spółki na portalu Facebook. Ich głosy zostały uwzględnione w wydanej decyzji - podsumował.

Biedronka reaguje na decyzję UOKiK

O komentarz w sprawie decyzji UOKiK Biedronkę poprosił "Fakt".

Ubolewamy, że urzędy państwowe, zamiast wspierać przedsiębiorców i miliony polskich rodzin w walce z inflacją, wikłają się w długotrwałe spory prawne, bezprecedensowo kwestionując zasady komunikacji z klientami dotychczas powszechnie przyjęte i niekwestionowane. Jesteśmy zdeterminowani do obrony swoich racji przed niezawisłym sądem - przekazała sieć.

Pojawiło się również zapewnienie, że Tarcza Biedronki Antyinflacyjna to "wyjątkowa i prekursorska na akcja, która pomogła chronić miliony polskich rodzin przez skutkami rosnącej inflacji".

Autor: MDO
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić