aktualizacja 

2353 billboardy w całej Polsce. Wiadomo, ile kosztowały

776

W ostatnim czasie polski krajobraz nieco się zmienił, za sprawą billboardów, które pojawiły się przy drogach w całym kraju. "Gdzie są TE dzieci" - pytają autorzy kampanii, której celem jest pokazanie spadku dzietności w Polsce. W lipcu takich plakatów było aż 2353. Wiemy, ile kosztowały. Kwota jest porażająca.

2353 billboardy w całej Polsce. Wiadomo, ile kosztowały
Wiadomo, ile kosztowała kampania billboardowa fundacji z Kornic (Twitter)

Osoby mieszkające w Polsce musiały co najmniej raz natknąć się na plakaty z rzucającym się w oczy hasłem "Gdzie są TE dzieci?". Billboardów jest tak wiele, że można odnieść wrażenie, iż wpisały się już w rodzimy krajobraz. Jak podaje portal wirtualnemedia.pl, w lipcu w Polsce było ich 2353.

Celem plakatów jest zwrócenie uwagi na zmniejszający się poziom dzietności w Polsce. Na grafice porównano dane z lat 50., kiedy to według podanych danych przeciętna polska rodzina miała szóstkę dzieci, w latach 80. już "zaledwie" czwórkę, a obecnie szacunkowo 2,5.

Za billboardami stoi Fundacja "Nasze dzieci - edukacja, zdrowie, wiara" z Kornic - ta sama, która rozwieszała na ulicach zdjęcia płodów z podpisem "Mam 11 tygodni", obrazki z antyrozwodowymi hasłami: "Kochajcie się mamo i tato", czy plakaty o treściach czysto religijnych, jak np. "Jesteśmy piękni twoim pięknem Panie".

Kontrowersyjne billboardy fundacji z Kornic. Ile kosztowały?

Dziennikarze portalu wirtualnemedia.pl przyjrzeli się kosztom, związanym z gigantyczną liczbą rozmieszczonych w całym kraju plakatów. Jak oszacowano na podstawie badania Kantar Media, w czerwcu i lipcu fundacja mogła wydać na kampanie billboardowe... 26,2 mln zł.

Z wyliczeń wynika, że najbardziej kosztowne były "Pokój, Pokój, Pokój, Medjugorje" oraz "Jesteśmy Piękni Twoim Pięknem Panie, Fundacja Kornice". Na same reklamy "Gdzie są TE dzieci" wydano 4,85 mln zł - wskazuje ekspertka mediowa Weronika Szwarc-Bronikowska, w rozmowie w wirtualnemedia.pl.

Fundacja "Nasze Dzieci"

Fundacja z Kornic działa od 2018 roku i jak można wyczytać na jej stronie, zajmuje się m.in. dożywianiem dzieci, wspomaganiem ich edukacji, a także "wspomaganiem kultu religijnego oraz rozwoju duchowego".

Działalność fundacji sponsoruje lokalna firma Eko-Okna, która przez kilka ostatnich lat figuruje na liście stu największych polskich firm prywatnych wg miesięcznika "Forbes". Do jesieni ubiegłego roku prezesem przedsiębiorstwa był Mateusz Kłosek, który w 2021 roku znalazł się na liście stu najbogatszych Polaków wg "Forbesa" z majątkiem szacowanym na 674 mln zł.

Zobacz także: Kaczyński ruszył w trasę po Polsce. Posłanka PO: opowiada same bzdury
Autor: SSŃ
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić