Biedronka korzysta z popularności "Diuny". "Żenadaya" - piszą ludzie

Druga część filmu "Diuna" to chyba najgłośniejsza premiera tego roku. Z gigantycznej popularności produkcji zdecydowała się skorzystać także Biedronka. Nawiązując do filmowej adaptacji, sieć zachęcała do kupowania oferowanych produktów. Internauci jasno dali do zrozumienia, co o tym sądzą.

W poniedziałek w Biedronce się zacznieBiedronka korzysta z popularności "Diuny". "Żenadaya" piszą internauci
Źródło zdjęć: © Getty Images | Jaap Arriens
Anna Wajs-Wiejacka

Na drugą część "Diuny" czekają fani na całym świecie. Od czwartku 29 lutego można ją oglądać także w polskich kinach, z czego wielu kinomaniaków już skorzystało. Z sukcesu produkcji postanowiła skorzystać Biedronka. W sieci można natknąć się na dość oryginalną reklamę sieci.

"Idziesz na Diunę? Nie zapomnij o nawilżeniu" można przeczytać na plakacie reklamowym zamieszczonym na facebookowym profilu sieci.

Jak wskazuje "Radio Zet", Biedronka sięgnęła nie tylko po nazwę filmu, ale nawet sięgnęła po szatę graficzną i czcionkę nawiązującą do tej kinowej produkcji. To wszystko posłużyło do zareklamowania kremu nawilżającego.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Tajemnicze szyby "wentylacyjne". Zagadka piramidy Cheopsa

Akcja marketingowa wywołała lawinę komentarzy. Choć nie brakowało pozytywnych reakcji, to znaleźli się i tacy, którym reklama nie przypadła do gustu. Komentujący należący do tej drugiej grupy zwracali uwagę na absurdalność połączenia filmu z tym konkretnym produktem. "Chodźmy do kina i nasmarujemy się kremem" - napisał prześmiewczo jeden z internautów.

Inny zwrócił uwagę, że znacznie lepszym nawiązaniem byłoby "reklamowanie przyprawy", bo przynajmniej korespondowałoby z fikcyjną substancją, którą narkotyzowali się bohaterowie "Diuny". "W tych marketingowych zagrywkach to główną rolę odgrywa Żenadaya" - skomentował kolejny internauta, który nawiązywał do grającej w Diunie Zendayi.

Biedronka nie była jedyna!

Biedronka nie była jedyną firmą, której marketingowcy sięgnęli po nawiązania do filmu "Diuna: Część druga".

Na facebookowym profilu firmy In Post pojawiło się zdjęcie, na którym możemy zobaczyć kuriera z paczką w dłoniach i widniejący na nim napis "dostawa do Arrakis".

W reklamie swojego produktu po motywy z "Diuny" sięgnęła również Castorama. Na zamieszczonym w sieci zdjęciu można zobaczyć kobietę w stroju przypominającym filmowe kostiumy i podpis "Widok na Dune". W tym przypadku nie doszło do literówki, Duna to nazwa "gresu totalnie z innej planety".

Źródło artykułu: o2pl
Wybrane dla Ciebie
Pojawił się w centrum Wrocławia. Kierowcy musieli omijać go łukiem
Pojawił się w centrum Wrocławia. Kierowcy musieli omijać go łukiem
Portugalia zaostrza przepisy deportacyjne dla nielegalnych imigrantów
Portugalia zaostrza przepisy deportacyjne dla nielegalnych imigrantów
8 miliardów funtów na wsparcie Ukrainy? Brytyjczycy mają plan
8 miliardów funtów na wsparcie Ukrainy? Brytyjczycy mają plan
Miał już dość. Ujęcie sprzed Lidla. Wywiesił karteczkę
Miał już dość. Ujęcie sprzed Lidla. Wywiesił karteczkę
Wyż z Rosji nadal nad Polską. Należy spodziewać się opadów
Wyż z Rosji nadal nad Polską. Należy spodziewać się opadów
Zaginęła 15-latka z Konstantynowa Łódzkiego. Jest nowy trop
Zaginęła 15-latka z Konstantynowa Łódzkiego. Jest nowy trop
Granica z Białorusią. Przedłużono strefę buforową
Granica z Białorusią. Przedłużono strefę buforową
Mikołaje okładali się przy owocach. Sceny w sklepie w Baku
Mikołaje okładali się przy owocach. Sceny w sklepie w Baku
Od ofiary do oszustki. Emerytka zamieszana w przekręt na 1,4 mln zł
Od ofiary do oszustki. Emerytka zamieszana w przekręt na 1,4 mln zł
Dramat w powietrzu. Niemiec zmarł w samolocie
Dramat w powietrzu. Niemiec zmarł w samolocie
Rasistowski atak z użyciem broni pneumatycznej. Jest wyrok
Rasistowski atak z użyciem broni pneumatycznej. Jest wyrok
Krzyżówka językowa. Tylko mistrz poradzi sobie z wszystkimi hasłami
Krzyżówka językowa. Tylko mistrz poradzi sobie z wszystkimi hasłami